به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۲۶ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۴۱۶۳۷۶

کدام نمرات دانش آموزان در کنکور موثر است؟

کدام نمرات دانش آموزان در کنکور موثر است؟
گروه جامعه: به گفته رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، «نمره خام» امتحان نهایی دانش آموزان ابتدا "تراز" شده، نمرات «تمام دروس» جمع می‌شود و «نمره کل» برای اعمال سهم ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور، در اختیار سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا،محسن زارعی  با اشاره به اعلام نتایج قطعی اعتراض دانش آموزان به نمرات آزمون‌های نهایی طی امروز، اظهار کرد: امروز نتیجه قطعی نمرات آزمون نهایی دانش آموزان اعلام می‌شود. این نمرات "خام" است. ابتدا باید تراز شوند، سپس نمرات دروس "جمع" شود و نهایتا «نمره کلی» ایجاد شود که ما این نمره کل را برای اعمال سهم ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور، در اختیار سازمان سنجش قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه بر تمام اعتراضات ثبت شده نسبت به نمرات امتحان نهایی رسیدگی شد، توضیح داد: در این مدت به همه اعتراضات رسیدگی و برگه‌ها با دقت تصحیح مجدد شد. اگر اختلاف مغایرت نمره بین نمره مصحح چهارم با مصححین قبلی بیش از سه نمره بود، ما این برگه را دوباره به چرخه تصحیح انداختیم تا اطمینان داشته باشیم این نمره حق واقعی دانش آموز است تا این نمره را به عنوان نمره نهایی درج کنیم.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با یادآوری اینکه ملاک اعمال اثر ۴۰ درصدی آزمون نهایی در کنکور، نمره برگه امتحان نهایی است، افزود: سابقه تحصیلی که ما به سازمان سنجش اعلام می‌کنیم در واقع نمرات «آزمون نهایی» دانش آموزان است. این نمرات باید تراز شوند. نمره کل این نمرات نیز بر اساس ضرایبی که دارند تولید می‌شود.

وی ادامه داد: این نمره کل توسط ما به سازمان سنجش داده می‌شود تا سازمان سنجش نمره کل را به عنوان سهم ۴۰ درصدی در کنکور در نظر گیرد. سهم آزمون سراسری هم ۶۰ درصد است. نمره کلی که ما به سازمان سنجش ارائه می‌کنیم با نمره آزمون سراسری در کنار هم قرار می‌گیرد، این دو با هم جمع می‌شوند و سپس دانش آموز تعیین رتبه می‌شود.

زارعی همچنین درباره فرآیند "تراز شدن" نمره امتحان نهایی دانش آموزان تصریح کرد: این تراز شدن یعنی مشخص شود که نمره امتحان نهایی فرد در جامعه آماری شرکت کنندگان چه وضعیت و چه وزنی دارد.وی در خصوص ارسال سوابق تحصیلی به سازمان سنجش نیز گفت: باید ابتدا سوابق تحصیلی فارغ التحصیلان را در my.medu.ir نمایش دهیم و آنها تایید کنند، سپس سوابق تحصیلی دانش آموزان را در این سامانه نمایش دهیم و آنها تایید کنند و نهایتا پس از اینکه سوابق تحصیلی از سوی داوطلبان تایید شد، کار تراز نمرات و تولید نمره کل را انجام دهیم  و بعد سابقه تحصیلی را برای سازمان سنجش ارسال کنیم.
برچسب ها: کنکور
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها