به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۱:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۳۱ ساعت ۱۹:۱۳
کد مطلب : ۴۱۷۴۷۸

آیا مصرف کاهو باعث لاغری می‌شود؟

آیا مصرف کاهو باعث لاغری می‌شود؟
گروه سلامت: تنها کافی است که یک بار رژیم گرفته باشید تا با انواع و اقسام توصیه‌ها برای پیشرفت در رژیم لاغری آشنا باشید. یکی از این توصیه‌های همیشگی مصرف میوه و سبزیجات در حین رژیم است که از قضا توصیه صحیح و به جایی است. در این میان برای بسیاری سوال ایجاد می‌شود که آیا حقیقتا سبزیجات و به طور مشخص کاهو باعث لاغری می‌شود؟ تا پایان این مقاله را بخوانید تا به پاسخ خود برسید!
 
به گزارش بهداشت نیوز؛وقتی به رژیم فکر می‌کنیم، ناخودآگاه اولین غذایی که برای رعایت رژیم لاغری به ذهن می‌رسد، مصرف سالاد است!یک مرکز مطالعات تغذیه در آمریکا در آوریل ۲۰۰۸ مقاله‌ای را منتشر کرد که نشان می‌داد زنانی که مواد غذایی مغذی مانند سبزیجات و میوه بیشتری مصرف می‌کنند، وزن بیشتری را نسبت به سایرین، از دست می‌دهند.

بنابراین خوردن میوه یا سبزیجات مانند کاهو می تواند روند کاهش وزن را تسریع ببخشد. ویژگی اصلی که شاید کاهو را از سایر سبزیجات متمایز می‌کند، کالری بسیار پایین، تراکم انرژی بالا و فیبر زیاد آن باشد که همگی اینها باعث می‌شوند که کاهو به عنوان یک ماده‌ی غذایی رژیمی شناخته شود. همانطور که می‌دانید فیبر بالای موجود در این سبزی، باعث می‌شود تا شما به مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. این در حالی است که احساس سیری را به بهای زیادی به دست نیاورده‌اید و یک فنجان کاهو تنها ۸ کالری دارد! ۹۵٪ کاهو را آب تشکیل داده است و هر یک فنجان کاهو ۱ گرم فیبر رژیمی را فراهم می‌کند. در مجموع بافت آب‌دار و فیبر رژیمی کاهو باعث می‌شود که این سبزی همواره غذای مناسبی برای کاهش وزن به شمار برود. کاهو همچنین دارای مقادیر بسیار زیادی ویتامین A، ویتامین k است که سلامت بینایی،‌ استخوان و … شما را تضمین می‌کند.
برچسب ها: کاهش وزن کاهو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها