به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۰۰:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۳۱ ساعت ۱۹:۲۳
کد مطلب : ۴۱۷۴۸۰

اهمیت نظامی رو به‌رشد اسکاتلند

اهمیت نظامی رو به‌رشد اسکاتلند
 گروه بین الملل: کمیته امور اسکاتلند در پارلمان انگلیس در گزارشی اعلام کرد، همزمان با ذوب یخ‌های قطب شمال احتمالا مسیرهای کشتیرانی جدیدی باز می‌شوند که روسیه و چین علاقه‌مند به استفاده از آن‌ها هستند، بدین ترتیب اسکاتلند به حضور نظامی بیشتری احتیاج دارد.
در گزارش کمیته امور اسکاتلند در پارلمان انگلیس آمده است: موقعیت جغرافیایی اسکاتلند برای انگلیس و دفاع و امنیت ناتو در آتلانتیک شمالی حیاتی و ضروری است؛ یعنی اگر وضعیت در این منطقه تغییر کند، اسکاتلند می‌تواند خانه‌ای برای حضور دفاعی بزرگتر باشد.
این کمیته که سیاست‌های مربوط به اسکاتلند را در پارلمان انگلیس بررسی می‌کند، افزود: درحالیکه اولویت اول باید کاهش تاثیرات ناشی از تغییرات اقلیمی باشد، دولت انگلیس همچنین باید آماده این احتمال که دریانوردی از طریق مسیرهای قطب شمال به‌تدریج ممکن خواهد شد، باشد. اتفاقی که تنش‌های نظامی فزاینده‌ای را در این منطقه به‌دنبال خواهد داشت.
احتمال ایجاد مسیرهای رفت‌وآمد در قطب شمال، فرصت‌های تجاری را برای روسیه و چین ایجاد می‌کند. این کمیته ادعا می‌کند که چین علاقه زیادی به قطب شمال دارد و این اتفاق می‌تواند دروازه‌ای برای پروژه‌های آتی چین باشد.
برچسب ها: انگلیس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها