به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۳:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۰۵ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۴۱۸۳۷۰

کراوات نشانه صلیب مسیحیان است 

کراوات نشانه صلیب مسیحیان است 
گروه بین الملل: یک مقام ارشد طالبان می‌گوید کراوات‌هایی که مردان می‌پوشند نشانه صلیب در دین مسیحیت است و باید از میان برداشته شوند.
محمدهاشم شهید ورور، رئیس اداره دعوت و ارشاد افغانستان می‌گوید: «گاهی وقتی به شفاخانه‌ها و مناطق دیگر می‌روم، یک مهندس یا دکتر مسلمان افغان را می‌بینم که از کراوات استفاده می‌کند.»
او  افزود:« کراوات همان صلیب است، در شرع دستور داده شده که آن را بشکنید و از بین ببرید.»اداره دعوت و ارشاد افغانستان، ارگانی است که به دنبال «هدایت مردم» این کشور در راستای «آموزه‌های صحیح اسلامی» است.مقامات طالبان از زمان به دست گرفتن دوباره قدرت در افغانستان در آگوست ۲۰۲۱ میلادی هیچ قانونی برای پوشش مردان وضع نکرده‌اند، با این حال همان زمان دستور دادند زنان هنگام بیرون رفتن از خانه و در انظار عمومی باید برقع بپوشند.
پس از تسلط طالبان بر افغانستان، پوشش مردان و زنان نیز تحت تاثیر قرار گرفت با این حال هنوز برخی از افراد به ویژه مجریان و خبرنگاران تلویزیون لباس‌های رسمی و کراوات می‌پوشند.
کراوات به عنوان یک پوشش غربی شناخته می‌شود که قدمت آن به قرن ۱۷ میلادی باز می‌گردد. این پارچه که از گردن آویزان می‌شود در طی زمان توسط فرانسوی‌ها وارد دنیای مد شد و عمدتا پوششی رسمی محسوب می‌شود.نوع پوشش در افغانستان در طی دوره‌های مختلف همیشه چالش برانگیز بوده است به طوری که دولت‌های قبلی نیز تلاش کرده‌اند مقرراتی مربوط به پوشش را بر مردم یا دست‌کم مسئولان وضع کنند.در طول یک دهه اشغال این کشور توسط شوروی نیز که ‌آغاز آن به سال ۱۹۷۹ باز می‌گردد، به کارمندان دولتی افغانستان دستور داده شد به جای پوشین لباس‌های سنتی، کت و شلوار بپوشند.
اشرف غنی، رئیس‌جمهور پیشین این کشور نیز در خارج از کشور از کت و شلوارهای غربی و در داخل کشور از لباس‌های سنتی استفاده می‌کرد.اگرچه مدل لباس‌هایی که رهبران طالبان و پیروانشان به تن می‌کنند تغییری نکرده است اما به نظر می‌رسد نوع پوشش حداقل برای نیروهای مسلح امارت اسلامی افغانستان دستخوش تغییراتی شده است. جنگجویان طالبان که در طول دو دهه شورش خود، شلوار کامیز به پا داشتند، از زمان به دست گرفتن قدرت دوباره، در بخش نیروهای مسلح لباس‌های نظامی مدرن به تن می‌کنند.
برچسب ها: افغانستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها