به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۰۶ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۴۱۸۵۱۶

تغییرات اقلیمی یک تهدید وجودی

تغییرات اقلیمی یک تهدید وجودی
گروه بین الملل: رئیس‌جمهور آمریکا تغییرات اقلیمی و افزایش گرمایش زمین را یک «تهدید وجودی» خواند.
جو بایدن در آیین رونمایی از تدابیر دولتی برای بهبود ایمنی افرادی که در فضای باز کار می‌کنند و افزایش بودجه خدمات پیش‌بینی آب‌وهوایی گفت فکر نمی‌کند که دیگر کسی منکر تاثیر تغییرات اقلیمی باشد.
موجی از گرمای بی‌سابقه در ماه جاری میلادی بخش‌های عظیمی از جهان، خصوصا چین، اتحادیه اروپا و آمریکا را درنوردیده و باعث آتش‌سوزی‌های گسترده در منطقه مدیترانه شده است. انتظار می‌رود ماه ژوئیه امسال گرمترین ماه طی قرون گذشته معرفی شود.بخش عظیمی از ایالات متحده درگیر موج گرمای شدید شده و حجم چشمگیری از محصولات کشاورزی نابود شده است.
داده‌های هواشناسی نشان می‌دهد که در روز پنجشنبه بخش‌های مرکزی و غربی آمریکا با دمای هوای بالای ۴۰ درجه دست به گریبان بود و موج گرما فعلا ادامه خواهد داشت.
چند روز پیش نیز بخش‌های شرقی آمریکا درگیر موج شدید گرما بود و هم‌اکنون نیز شدت گرما بالاست. سه‌شنبه هفته جاری دمای هوا در یک روز با افزایش ۱۸ درجه‌‍‌ای، مناطقی مانند میدوِست، تگزاس و شمال مکزیک را درنوردید.
این افزایش ناگهانی دما در یک روز تنها در آمریکای شمالی رخ نداد و در مناطقی در کشور پهناور چین نیز دمای هوا در یک روز تا ۱۴ درجه افزایش یافت.
آمریکا بعد از چین بزرگترین انتشاردهنده گازهای گلخانه‌ای در جهان است؛ پدیده‌ای که عامل اصلی گرمایش زمین عنوان شده است.
برچسب ها: تغییرات اقلیمی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها