به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶

تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۰۹ ساعت ۱۳:۴۶

کشف راهکار امیدوار کننده برای درمان ایدز

گروه علمی:دانشمندان دانشگاه پیتسبورگ نقطه جدیدی از بدن را برای درمان بیماری ایدز هدف قرار داده‌اند که فرصت‌های جدیدی برای درمان این بیماری ایجاد می‌کند.اچ‌آی‌وی سلول های تی را هدف قرار می دهد، آن ها گروهی از سلول ها در بدن هستند که پاسخ های ایمنی ایجاد و با پاتوژن های خارجی مبارزه می کنند.

اچ‌آی‌وی با آلوده کردن سلول‌های تی آنها را فریب می‌دهد تا کد ژنتیکی ویروس را تکرار کنند، که منجر به سیل بیشتری از ذرات اچ‌آی‌وی می‌شود که می‌توانند سلول‌های تی دیگر را آلوده کنند. این ویروس همچنین مکانیسم هایی برای فرار از پاسخ ایمنی بدن دارد، مانند مهاجمی که لباس مبدل پوشیده و از جلوی محافظان عبور می‌کند.
تحقیقات قبلی اچ‌آی‌وی شامل کاهش التهاب ناشی از سلول تی بود، اما این یافته های جدید نشان می دهد که ممکن است این راهکار کافی نباشد.

نتایج که روز دوشنبه در مجله JCI Insight منتشر شد، نشان می‌دهد که در درمان اچ‌آی‌وی بهتر است روده را هدف قرار دهند. تحقیقات نشان می‌دهد که یکی از اولین خطوط حمله اچ‌آی‌وی، به خطر انداختن پوشش روده است که منجر به ورود باکتری‌ها به جریان خون و پاسخ خود ایمنی گسترده می‌شود.

آزمایش روی میمون سبز آفریقایی نشان داد که این حیوان یک مکانیسم محافظتی در روده خود دارد که محققان فکر می کنند مسئول خنثی کردن بیماری های کشنده است. محققان اعلام کردند که با نگاهی به هم‌ایستایی بافت روده و پوشش داخلی، به نظر می رسد میمون های سبز آفریقایی دارای مکانیزم محافظتی هستند که از بروز آسیب جلوگیری می کند. هم‌ایستایی یا هومئوستازی در زیست‌شناسی به معنای حفظ پایداریِ محیط داخلی بدن و ثابت نگه داشتن شرایط فیزیکی و شیمیایی جاندار است.

پس احتمالاً دانشمندان می توانند التهاب را قبل از اینکه در بدن گسترده شود در منبع آن هدف قرار دهند. نگاه عمیق تر به روده علاوه مفید بودن برای تحقیقات آینده درمان اچ‌آی‌وی، می تواند به کسانی که در آنجا با اختلال عملکرد دست و پنجه نرم می کنند نیز کمک کند. برای مثال سندرم روده تحریک پذیر، یک اختلال رایج که به نوعی نشان دهنده اختلال در تنظیم روده است.
برچسب ها: درمان ایدز