به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۰۹:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۳ ساعت ۲۲:۰۶
کد مطلب : ۴۱۹۹۷۶

منتقد پوتین، به ۱۹ سال دیگر زندان محکوم شد!

گروه بین الملل: الکسی ناوالنی، منتقد سرشناس حکومت روسیه، که به‌دلیل محکومیت‌های قبلی زندانی است روز جمعه ۱۳ مرداد در پایان یک محاکمه دیگر به ۱۹ سال زندان محکوم شد!
الکسی ناوالنی هنگام شنیدن حکم دادگاه لبخند می‌زد
الکسی ناوالنی هنگام شنیدن حکم دادگاه لبخند می‌زد
ناوالنی و حامیانش می‌گویند که این پرونده نیز همچون اتهامات قبلی انگیزه سیاسی داشت و هدف آن دور نگه داشتن او از عرصه سیاست به مدت طولانی‌تر است. الکسی ناوالنی ۴۷ ساله که در دهه اخیر سرسخت‌ترین منتقد ولادیمیر پوتین بوده است، در محاکمه‌های قبلی به جرم «کلاهبرداری و سرپیچی از احکام قضایی» در مجموع به یازده سال و نیم زندان محکوم شد و جنبش سیاسی و بنیاد ضد فساد او به عنوان «سازمان افراطی» غیرقانونی اعلام شدند. جلسات محاکمه اخیر ناوالنی در ساختمان زندان امنیتی ملخوو واقع در ۲۳۵ کیلومتری شرق مسکو و همان بازداشتگاهی که او دوران حبس خود را سپری می‌کند برگزار شد. دادگاه در حکم خود ناوالنی را به ارتکاب شش جرم دیگر از جمله «تحریک به اقدامات افراط‌ گرایانه و تامین مالی این اقدامات و ایجاد یک سازمان افراطی» محکوم کرد. کیفیت پخش صدای جلسه دادگاه به حدی بد بود که شنیدن سخنان قاضی هنگام صدور حکم ناممکن بود.
همکاران ناوالنی می‌گویند قاضی دادگاه به خاطر «جرایم» جدید ۱۹ سال به مدت زندان او افزود. دادستانی حکم ۲۰ سال زندان در بازداشتگاه امنیتی را درخواست کرده بود. ناوالنی که با لباس تیره‌رنگ زندان در کنار وکیلش نشسته بود هنگام قرائت حکم توسط قاضی لبخند می‌زد.
ناوالنی روز پنجشنبه در پیامی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد محکومیت به حبس طولانی را پیش‌بینی کرده بود و افزود که چنین حکمی واقعا مهم نیست چون دادستانی در کیفرخواست جداگانه‌ای او را به ارتکاب «جرایم تروریستی» نیز متهم کرده و به این خاطر ممکن است یک دهه دیگر به دوران حبس او افزوده شود. او در پیام‌های قبلی خود گفته بود که هدف از محکوم کردن او به حبس طولانی، ارعاب مردم روسیه است.
او از مردم خواست که مرعوب نشوند و به بهترین راه مقاومت در برابر آنچه که او «شروران و دزدان در کرملین» نامید بیاندیشند. تمامی اتهامات در کیفرخواست جدید علیه الکسی ناوالنی به فعالیت جنبش سیاسی و بنیاد ضد فساد به رهبری او مربوط می‌شود. دادستانی روسیه مدعی است که هدف این فعالیت‌ها برانگیختن انقلاب در روسیه از طریق بی‌ثبات کردن وضعیت سیاسی و اجتماعی کشور بوده است.
برچسب ها: آلکسی ناوالنی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها