به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۲۰ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۴۲۱۲۰۰

راز و رمز زندگی افراد موفق چیست؟

راز و رمز زندگی افراد موفق چیست؟
گروه جامعه:یکی از مهم‌ترین و پررنگ‌ترین اتفاق‌های زندگی افراد موفق که زبانزد خاص و عام شده‌اند، این است که آن‌ها در زندگی خود برنامه‌ریزی دقیقی دارند و معمولاً برنامه‌ریزی آن‌ها به‌صورت مکتوب و دقیق انجام می‌شود. دفتر برنامه‌ریزی به‌صورت فانتزی یا دست‌ساز می‌تواند کمک زیادی به کسانی کند که قصد دارند از زمان خود بهترین استفاده را کرده و همیشه در کارشان منظم باشند. شاید بعضی از نوجوانان تصور کنند برای برنامه‌ریزی دقیق نیاز به دفتر پلنر دارند که این روزها به وفور در فروشگاه‌های لوازم‌التحریر پیدا می‌شود؛ اما باید گفت با داشتن یک دفتر معمولی هم می‌توان پلنر درست کرد. کافی است دختر یا پسر نوجوان با کمک گرفتن از خلاقیت خود این کار را انجام دهد. اما اهمیت دفتر برنامه‌ریزی:
 
۱.  افراد موفق، منظم‌ترند
برنامه‌ریزی نقش مهمی در مدیریت زمان دارد. برای همین چه خوب شما نوجوانان عزیز کارها و برنامه‌های خود را در پلنر یادداشت کرده و اولویت‌بندی کنید.   این کار شاید در ابتدا نتیجه‌ی خود را نشان دهد؛ اما به مرور زمان حتماً فرد منظمی از شما خواهد ساخت. بد نیست درباره‌ی زندگی افراد موفق کمی تحقیق کنید. حتماً در کتاب‌ها خواهید خواند. رمز موفقیت آن‌ها در منظم‌بودن‌شان است.

۲. در شلوغی تصمیم درست نمی‌گیرید
با منظم‌شدن کارها بیش‌تر و بهتر پیش می‌رود. این موضوع تاثیر زیادی بر زندگی شخصی شما می‌گذارد. مهم‌ترین مزیت برنامه‌ریزی این است که نوجوان برای انجام کارهای خود دچار دل‌نگرانی و استرس نمی‌شود. وظایف خود را با دقت انجام می‌دهد و همیشه در فعالیت‌هایش موفق است. مهم‌تر این‌که تمرکز کافی برای درس‌خواندن یا مسئولیت خود خواهد داشت. نوجوانان عزیز دقت کنند استرس، تمرکز شما را کم کرده و دچار سردرگمی‌تان می‌کند. علاوه بر آن در شلوغی برنامه‌ها، تصمیم عاقلانه و درست نمی‌توانید بگیرید.

۳. به حافظه‌ی خود کمک کنید
خیلی وقت‌ها پیش آمده به‌دلیل شلوغی کار یا خستگی، خیلی از کارهایی را که باید انجام می‌دادید، فراموش کرده‌اید. مژده بدهیم نگران این مشکل نباشید. نوشتن برنامه‌های روزانه چه در پلنر و چه در برگه، کمک زیادی به شما می‌کند تا کارهای خود را فراموش نکنید. بنابراین برای کمک به حافظه‌ی خود حتماً یک دفتر برنامه‌ریزی تهیه یا درست کنید.

۴.  یک پیشنهاد عالی
پلنر علاوه بر مزیت‌هایی که دارد، یک هدیه‌ی خوب و کارآمد نیز هست. برای والدین، خواهر، برادر یا حتی دوست خود یک دفتر پلنر تهیه کنید و در مناسبت‌های مختلف به آن‌ها هدیه دهید. با این کار، هم فرهنگ برنامه‌ریزی را در بین دوستان و اقوام خود رواج داده‌اید و هم جلوی هدررفتن زمان را گرفته‌اید.
مرجع : همشهری آنلاین
برچسب ها: افراد موفق
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها