به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۱ - ۲۱:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۲۵ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۴۲۲۲۳۳

درخواست برای  تعمیق همکاری‌‌ با ایران 

درخواست برای  تعمیق همکاری‌‌ با ایران 
گروه بین الملل: وزیر دفاع چین می‌گوید، پکن متعهد به تعمیق "همکاری‌های دفاعی" با ایران و بلاروس است. این دو کشور از متحدان روسیه محسوب می‌شوند و نقش مهمی در کمک به تلاش‌های کرملین در جنگ تهاجمی علیه اوکراین ایفا می‌کنند.
لی شانگفو،  بر لزوم گسترش روابط کشورش با ایران و بلاروس تأکید کرد و گفت که پکن متعهد به تعمیق "همکاری‌های دفاعی" خود با این دو کشور است. 
به گزارش وبسایت آمریکایی سمافور، سخنان او  در جریان کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو کمی بعد از آن گفته شده که این رسانه نوشت، تهران در حال آماده‌سازی تأسیسات تولید پهپاد در بلاروس است؛ اقدامی که می‌تواند توانایی روسیه برای حمله به اوکراین را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.ایران و بلاروس نقش مهمی در کمک به تلاش‌های کرملین در جنگ علیه اوکراین ایفا می‌کنند.چین به شدت به دنبال گسترش مشارکت نظامی خود در سطح جهانی برای رقابت با ایالات متحده آمریکا است. بیشترین تلاش چین بر آسیا، اوراسیا و اقیانوس آرام تمرکز دارد.سازمان همکاری شانگهای به رهبری چین، که ایران اخیراً به عضویت آن درآمده است، یکی از ابزارهای اصلی پکن برای گسترش دامنه فعالیت خود است.
لی در سخنرانی خود در مسکو بلاروس را یکی از اعضای این سازمان در آینده نزدیک توصیف کرد. 
او گفت: «ما متعهد به ترویج گفتگوهای صلح و اجماع بین‌المللی بزرگ برای حل اختلافات هستیم، چه مسئله افغانستان باشد، چه سوریه، بحران اوکراین یا مسئله هسته‌ای ایران».
وزیر دفاع پکن همچنین از این فرصت استفاده و تاکید کرد که تایوان به عنوان "سرزمین چین" در نظر گرفته می‌شود و هر گونه تلاش بازیگران خارجی جهت استفاده از این جزیره برای "کنترل چین" با شکست مواجه خواهد شد.

 
برچسب ها: چین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها