به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۲۰:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۲۸ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۴۲۲۷۷۰

افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در ۲ هفته

افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در ۲ هفته
گروه جامعه: رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی گفت: ممکن است کرونای اریس در ایران وجود داشته باشد یا نه، اما آنچه مسلم است اینکه موارد ابتلا به کووید مجددا در حال افزایش است.حمید عمادی کوچک رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی (ره) در خصوص سویه EG۵ کرونا گفت: سویه EG۵  به تازگی کشف نشده بلکه اولین بار در بهمن ۱۴۰۱ گزارش شده است. تعداد زیادی از گونه‌های جدید کووید هر ساله پیدا می‌شود و سازمان بهداشت جهانی برخی از آن‌ها را تحت رصد و برخی را تحت توجه طبقه‌بندی می‌کند.
 
وی ضمن اشاره به اینکه طی ۲ هفته‌ اخیر به طور واضح شاهد افزایش مبتلایان به کووید در مراکز درمانی هستیم، ادامه داد: اینکه این بیماران به سویه EG۵ و یا XBB دچار هستند، فرق نمی‌کند. تمام بیماران از نظر اینکه به کدام سویه مبتلا هستند مورد بررسی قرار نمی‌گیرند و به همین دلیل ممکن است ابتلا به EG۵ هم در کشور وجود داشته باشد و یا وجود نداشته نباشد و این مسئله تفاوت چندانی ندارد. آنچه مسلم است این است که موارد ابتلا به کووید مجددا در حال افزایش است.

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی (ره) با بیان اینکه این سویه بسیار مسری و در عین حال خفیف است و بیماری شدید، جدی و کشنده‌ای نیست، افزود: ممکن است ابتلا به این سویه در برخی افراد عوارض گوارشی نظیر تهوع ایجاد کند و در برخی دیگر عوارض تنفسی مثل سرفه و آبریزش بینی برجسته باشد، این سویه شبیه همان گونه‌های کووید است که اخیرا شایع بودند و به غیر از افرادی که دچار نقص ایمنی هستند، سن بالا دارند، داروهای شیمی درمانی مصرف می‌کند و پیوند اعضا انجام داده‌اند و به نوعی آسیب پذیرند سایر افراد در معرض خطر نیستند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه این سویه همچون یک سرماخوردگی ساده بروز پیدا می‌کند و می‌تواند چند روز افراد را درگیر کند، در رابطه با پیش‌بینی خود از وضعیت شیوع کرونا در فصل پاییز اظهار کرد: ویروس کووید از فصل تبعیت نمی‌کند و همچون آنفلوآنزا که در فصل تابستان شایع نیست و در فصول سرد سال شیوه بیشتری دارد، نیست.این متخصص بیماری‌های عفونی ضمن بیان اینکه پیش‌بینی در مورد ویروس کووید کار درستی نیست، توضیح داد: هر زمان که ما در مورد این ویروس پیش‌بینی داشتیم درست از آب درنیامده است.
مرجع : میزان
برچسب ها: ویروس کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها