به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۲۹ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۴۲۳۰۲۷

ایران از کدام کشورها می‌تواند بنزین وارد کند؟

ایران از کدام کشورها می‌تواند بنزین وارد کند؟
گروه اقتصادی: رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران ادعای ممانعت روسیه برای صادرات بنزین از کشورهای آسیای میانه به ایران را تکذیب کرد.به گزارش ایلنا،سیدحمید حسینی  درباره واردات بنزین از کشورهای آسیای میانه اظهار داشت: البته بنزینی که از روسیه به قزافستان و ازبکستان صادر می‌شود برای بازار افغانستان و ترکمنستان مناسب است و توجیه اقتصادی ندارد که بخواهد به ایران صادر بشود، ما قادر هستیم از خلیج فارس با شرایط و تناژ بالاتر خریداری و از طریق خط لوله سراسری توزیع کنیم. 
 
وی افزود: اگر نیاز به واردات از شمال کشور باشد امکان خرید مستقیم از روسیه و بارگیری از آستاراخان وجود دارد، ضمنا می‌توانیم نسبت به واردات از ترکمنستان اقدام کنیم، البته کیفیت بنزین ترکمن‌ها به خوبی روسیه نیست.
رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران ادعای ممانعت روسیه برای صادرات بنزین از کشورهای آسیای میانه به ایران را تکذیب کرد. 

وی تاکید کرد: در سال گذشته و امسال چند محموله از ترکمنستان و امارات وارد شده است ولی با وجود تخصیص بودجه ۶۰۰ میلیون دلاری برای واردات بنزین؛ شرکت پالایش و پخش اعلام کرده که توانسته نیاز داخل را با افزایش ۱۰ میلیون لیتری در تولید و استفاده از ذخایر استراتژیک تامین کند. قطعا واحدهایی نظیر ستاره خلیج‌فارس، پتروشیمی نوری (برزویه)، شازند و مارون در این رابطه توانسته‌اند که در تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید بنزین به شرکت پالایش کمک کنند.حسینی با اشاره به رقم تولید و مصرف خاطرنشان کرد: مصرف بنزین کشور گاها تا ۱۲۴ میلیون لیتر در روز گزارش شده و تولید معمول پالایشگاه‌ها نیز حدود ۱۰۵ میلیون لیتر است.
برچسب ها: واردات بنزین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها