به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۲ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۴۲۵۹۱۶

۶ اشتباه رایج کارمندان که باید بدانید

۶ اشتباه رایج کارمندان که باید بدانید
گروه سلامت: اشتباهات در کار همیشه اتفاق می‌افتد. مهم نیست که چقدر باتجربه باشید، اجتناب‌ناپذیر است که حداقل یک یا دو اشتباه در مقطعی از کارتان رخ دهد. برخی از این اشتباهات کاری می‌توانند بسیار عواقب بدی برای شما داشته باشند. همه آن‌ها بر حرفه‌ای بودن شما و عملکردتان به عنوان یک کارمند تاثیر می‌گذارند. در ادامه چند نمونه از رایج‌ترین اشتباهات انجام‌شده در محل کار را ارائه کرده‌ایم که باید مراقب آن‌ها باشید و از آن‌ها اجتناب کنید.
 
1 کار بیش از حد
همه ما می‌خواهیم در محل کار نمونه باشیم، خودمان را ثابت کنیم و نشان دهیم که به خاطر توانایی‌هایی که داریم، شایسته ارتقا هستیم. شاید چند پروژه اضافی را بر عهده بگیریم یا به امید این که شایستگی ما را متوجه شوند، بیشتر از توان‌مان قول بدهیم. اما اثبات ارزش و توانمندی خود دقیقاً با کار بیش از حد یکسان نیست. ارزش شما به عنوان یک کارمند، همیشه با میزان کاری که انجام می‌دهید برابر نیست بلکه به کیفیت کار مربوط می‌شود. کار بیش از حد می‌تواند منجر به استرس، از دست دادن تمرکز، کاهش کلی کیفیت کار و در نهایت فرسودگی شغلی شود.
 
2 کم کاری
درست مانند کار بیش از حد، کم‌کاری یکی دیگر از اشتباهات رایج کاری است که به دلایل واضح می‌تواند مشکل بزرگی ایجاد کند. به عنوان یک کارمند، شما در زمان کاری که برای آن حقوق دریافت می‌کنید، باید کار کنید. اگر خیلی کم کار می‌کنید یا با توجه اندکی به کیفیت کار خود، کار می‌کنید، نه تنها منابع مجموعه را هدر می‌دهید و مانع از انجام کار همکارانی می‌شوید که برای انجام وظایف خود به شما متکی هستند، بلکه در حال ساختن شهرت غیرحرفه‌ای برای خود هم هستید؛ کسی که علاقه‌ای به کار ندارد یا انگیزه کار خوب را ندارد.

3 یاد نگرفتن مهارت‌های جدید
همیشه یادتان باشد که هوشمندانه‌‌تر کار کنید، نه سخت‌تر. همه ما نقاط ضعف و قوت خود را داریم، اما کار نکردن روی نقاط ضعف یا بهبود نقاط قوت اشتباه رایجی است که افراد در محل کار مرتکب می‌شوند. در عوض، سعی کنید کار خود را تجزیه و تحلیل کنید، زیر و بم‌ها را بیاموزید، بفهمید چه مهارت‌هایی برای آن شغل ارزشمند است و آن مهارت‌ها را بهبود ببخشید تا گردش کار برای خود و دیگران آسان‌تر شود.

4 حضور نیافتن در کار تیمی
کارمند بودن یعنی عضوی از یک جمع. کار سازنده تنها زمانی انجام می‌شود که همه با هم برای رسیدن به یک هدف همکاری کنند. جدا کردن خود از تیم، یا اصلاً درگیر نشدن با آن‌ها، اشتباه بزرگی است که می‌تواند اثرات مضری بر کار شما و همکاران‌تان داشته باشد.

5 از دست‌دادن مهلت‌ها و ضرب‌الاجل‌ها
در هر حرفه‌ای برای برخی وظایف مهلت‌های زمانی یا به اصطلاح ددلاین تعیین می‌شود که این مهلت‌ها بسیار مهم هستند. اگر چه مدیریت‌کردن برخی از ضرب‌الاجل‌ها دشوار است، اما وظیفه شما این است که زمان خود را به طور موثر مدیریت و آن‌ها را برآورده کنید. از دست‌دادن ضرب‌‌الاجل‌‌ها تاثیر بدی روی شما خواهد داشت و ممکن است این گمان ایجاد شود که شما غیرقابل اعتماد هستید، علاقه‌ای به کارتان ندارید یا در کارتان انگیزه ندارید.

6 مشکل‌داشتن با بازخوردهای منفی
بازخورد نه فقط برای ارائه دادن، بلکه برای دریافت کردن هم بسیار مهم است. نحوه برخورد یک شخص با بازخوردها بسیار گویای نوع کارمندی اوست. گرفتن بازخورد منفی و ارزیابی خود و کار کردن روی خود نشان می‌دهد شما فردی هستید که می‌توانید رشد و پیشرفت کنید که این یک ویژگی بسیار مطلوب در هر محیط کاری است. اما بهترین پاسخ ها، اغلب به بازخورد مثبت است. تمرین خوبی است که یاد بگیرید چگونه به همکاران بازخورد بدهید. بازخورد مثبت در محل کار می‌تواند به بهبود روحیه و انگیزه و بهبود روابط کاری کمک کند. تمرکز بر کارهایی که یک فرد درست انجام می‌دهد و راهنمایی در باره این که چگونه می‌تواند پیشرفت کند بسیار سازنده‌تر از انتقادهای منفی است.
مرجع : روزنامه خراسان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها