به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۸:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۲ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۴۲۵۹۸۴

تحریم «رومن پولانسکی» در ۳ کشور

تحریم «رومن پولانسکی» در ۳ کشور
گروه فرهنگی: تهیه کننده جدیدترین فیلم «رومن پولانسکی» به نام «کاخ» اعلام کرد که هیچکس حق پخش این فیلم را در آمریکا، انگلیس و فرانسه نمی خواهد.به گزارش ایسنا، جدیدترین ساخته «رومن پولانسکی» با عنوان «کاخ» نخستین نمایش جهانی خود را در بخش خارج از مسابقه جشنواره ونیز تجربه کرد و در حالی که سالن نمایش ۱۴۰۰ نفره این فیلم کاملا پر شده بود در نهایت مخاطبان واکنش متوسطی به این فیلم داشتند و به نشانه احترام سه دقیقه به تشویق فیلم پرداختند.
 
«لوکا باربارسکی» تهیه کننده فیلم «کاخ» در نشست مطبوعاتی این فیلم در جشنواره ونیز عنوان کرد که حق پخش این فیلم در سراسر اروپا فروخته شده است، با این حال در فرانسه، بریتانیا یا ایالات متحده این فیلم خریدار ندارد، علیرغم اینکه بازیگران مشهوری از هر سه کشور در این فیلم حضور داشتند.

«پولانسکی» یکی از موفق ترین کارگردانان نسل خود، به دلیل محکومیت به تجاوز جنسی به یک دختر ۱۳ ساله در سال ۱۹۷۷ از ایالات متحده گریخت، جرمی که او به آن اعتراف کرد. پس از آن که جنبش #MeToo در سال ۲۰۱۷ که به دنبال ادعاهای سو استفاده جنسی «هاروی واینستین» تهیه کننده هالیوود راه افتاد، تعدادی از زنان ادعا کردند که پولانسکی در نوجوانی نیز به آنها تجاوز جنسی کرده است.

«باربارسکی» همچنین گفت که فیلم قبلی «پولانسکی» با عنوان  «یک افسر و یک جاسوس» که در جشنواره فیلم ونیز در سال ۲۰۱۹ با تحسین منتقدان اکران شد و جایزه بزرگ هیات داوران را کسب کرد، هرگز در سینماهای ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا یا نیوزلند دیده نشده است، با این حال در سامانه‌های نمایش آنلاین اکران می‌شود و میلیون دلارها درآمد دارد.

کمدی سیاه «کاخ» با بازی «میکی رورک»، «جان کلیز» و «فانی آردانت» همراه است و داستان آن در هتلی مجلل در تفرجگاه آلپ سوئیس اتفاق می‌افتد.هشتادمین جشنواره فیلم‌ ونیز از ۳۰ آگوست تا ۹ سپتامبر (۸ تا ۱۸ شهریور) در ایتالیا در حال برگزاری است.
برچسب ها: رومن پولانسکی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها