به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۲۰:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۴ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۴۲۶۲۴۳

هزینه‌ سنگین ناکارآمدی دولت برای مردم

هزینه‌ سنگین ناکارآمدی دولت برای مردم
گروه اقتصادی: تورم ۴۵ درصدی یعنی مردم هزینه‌های ناکارآمدی دولت، کسری بودجه و خرج اضافی دولت را پرداخت می‌کنند. این تورم عمدتا بر دوش طبقات کم‌درآمد و متوسط است بنابراین در نتیجه نهایی این هزینه عمده کسری بودجه را این طبقات پرداخت می‌کنند.

روزنامه توسعه ایرانی در گزارشی به این جمع‌بندی رسیده که مردم بدهی‌های دولت را پرداخت کرده‌اند. در اقتصادهای مختلف روش‌های گوناگونی برای تامین بدهی‌ها و کاهش هزینه‌های دولت وجود دارد؛ اما به نظر می‌رسد این مسئله در اقتصاد بحران‌زده ایران جز افزایش فروش نفت، که به وابستگی بیشتر اقتصاد به فروش محصولات خام منجر می‌شود، و استقراض از بانک، که به تورم بیشتر می‌انجامد، راهی ندارد.
 
این روزنامه در ادامه به نقل از مرتضه افقه، کارشناس اقتصادی نوشته است: دولت برای رفع کسری بودجه به طور عمده از بانک‌ها قرض کرده چون دولت دیگر نمی‌تواند به دلیل تورم به مردم اوراق قرضه بفروشد. دولت‌ها تا درآمد نفتی نداشته باشند نمی‌توانند این بدهی‌ها را پرداخت کنند و روش دیگری برای این کار نیست. تورم ۴۵ درصدی یعنی مردم هزینه‌های ناکارآمدی دولت، کسری بودجه و خرج اضافی دولت را پرداخت می‌کنند. این تورم عمدتا بر دوش طبقات کم‌درآمد و متوسط است بنابراین در نتیجه نهایی این هزینه عمده کسری بودجه را این طبقات پرداخت می‌کنند.
برچسب ها: دولت تورم
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها