به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۳ - ۱۴:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۰۱ ساعت ۲۱:۴۴
کد مطلب : ۴۲۹۸۰۲
کشتی فرنگی قهرمانی جهان

 شکست پشت شکست، فرنگی نفس نداشت!

گروه ورزشی: تیم ملی کشتی فرنگی ایران که در چهار وزن نخست مسابقات قهرمانی جهان صاحب سه مدال طلا، نقره و برنز شده بود، در روز دوم دو ملی پوش خود را حذف شده دید و یک کشتی گیر هم به شانس مجدد رفت.  
 شکست پشت شکست، فرنگی نفس نداشت!
روز سوم از رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان با شکست هر سه نماینده ایران، ایمان محمدی، محمدرضا گرایی و ناصر علیزاده توام شد تا بر خلاف انتظار شروع خوب ایران در رقابت‌های فرنگی به نتیجه خاصی منجر نشود.
امروز ایمان محمدی بعد از یک دور استراحت در کشتی اول با نتیجه سنگین مغلوب حریف صربستانی خود شد، محمدرضا گرایی، قهرمان المپیک، بعد از سه کشتی و در حالی که کاملا نفس بریده به‌ نظر می‌رسید، در باخت سنگین مقابل حسرت جعفروف (۱۰ بر صفر) از دور مسابقات کنار رفت و ناصر علیزاده هم بعد از دو پیروزی با شکست مقابل حریف قزاق از دور مسابقات کنار رفت.
با حذف ایمان محمدی و ناصر علیزاده، محمدرضا گرایی در جدول شانس مجدد می‌تواند به مدال برنز این دوره از رقابت‌ها دست پیدا کند تا این مدال مرهمی بر ناراحتی علاقمندانش باشد.
نمایندگان کشورمان در مسابقات ۴ وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان که در شهر بلگراد صربستان در حال برگزاری است، به ۱ مدال طلا، ۱ مدال نقره و ۱ مدال برنز دست یافتند. در پایان مسابقات چهار وزن نخست امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت، علیرضا مهمدی در وزن ۸۲ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد و پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم به مدال برنز رسید. در پایان مسابقات مقدماتی ۳ وزن پایانی، محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم در دیدار رده بندی حضور دارد. ایمان محمدی در وزن ۷۳ کیلوگرم و ناصر علیزاد در وزن ۸۷ کیلوگرم از دور رقابت ها کنار رفتند.

محمدهادی ساروی برنز گرفت‌
محمدهادی ساروی در رده‌بندی وزن ۹۷ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان مقابل خاسلاخانو از بلاروس با نتیجه ۴ بر یک پیروزی رسید و صاحب گردن آویز برنز شد.
ساروی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۳ بر ۱ مارکوس راگینگر از اتریش را شکست داد. وی در دور سوم با نتیجه ۷ بر ۱ جرارد کورنیزاک از لهستان را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.
وی در این مرحله با نتیجه ۴ بر ۱ فلیکس بالدوف از نروژ را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ساروی در این مرحله با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب گابریل روسیلو کیندلان از کوبا شد و به دیدار رده بندی رفت.
محمدهادی ساروی در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۱ مقابل ابوبکر خاسالاخانوف از بلاروس به برتری دست یافت و ضمن کسب سهمیه المپیک پاریس، صاحب مدال برنز شد.

«محسن‌نژاد» به برنز بلگراد نرسید
مهدی محسن‌نژاد در رده‌بندی وزن ۶۰ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان مقابل بَخراموف از ازبکستان با نتیجه ۳ بر ۳ شکست خورد. محسن نژاد برای کسب سهمیه المپیک با باید ساعاتی دیگر با حریف ارمنستانی کشتی بگیرد.

علیزاده حذف شد
در وزن ۸۷ کیلوگرم ناصر علیزاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۴ مقابل الیاس پاگکالیدیس از یونان به پیروزی رسید. وی در دور بعد مقابل آرکادیوس کولینیچ دارنده مدال برنز جهان از لهستان با نتیجه ۴ بر ۴ به پیروزی رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۴ مغلوب نورسلطان تورسینوف از قزاقستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، علیزاده حذف شد.

محمدرضا گرایی به گروه بازنده ها رفت
در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۳ ابرار آتابایف قهرمان آسیا از ازبکستان را مغلوب کرد و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر ۱۰ کیوتارو سوگابه از ژاپن را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. گرایی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب جعفراف از آذربایجان شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه باید با برنده کشتی گیران مکزیک و کریستین وانزا از مجارستان پیکار کند و در صورت گذر از این حریفان به دیدار رده بندی راه خواهد یافت تا مقابل اسلاویک گالستیان از ارمنستان قرار بگیرد.

محمدی از دور مسابقات کنار رفت
در وزن ۶۳ کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۲ مغلوب گئورگی تیبیلوف از صربستان شد و با توجه به شکست حریفش در مرحله نیمه نهایی، نماینده کشورمان از دور رقابت ها کنار رفت.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها