به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۱۰:۱۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۱۷ ساعت ۰۰:۰۶
کد مطلب : ۴۳۲۶۳۹
هم‌زمان با تقویت توان رزم هوایی

یک ناو هواپیمابر آمریکا به خاورمیانه اعزام شد

گروه بین‌الملل: در پی حملات حماس علیه اسرائیل، ایالات متحده از اعزام یک ناو هواپیمابر به خاورمیانه خبر داده است.
یک ناو هواپیمابر آمریکا به خاورمیانه اعزام شد
بنابر اعلام قرارگاه مرکزی فرماندهی ایالات متحده، سنتکام،‌ ناوهواپیمابر یواس‌اس جنرال آر فورد و ناوگروه همراه عازم منطقه شرقی دریای مدیترانه شده است. این ناوگروه شامل یک ناو موشک‌انداز و چهارناوشکن است. سنتکام همچنین از تقویت توان بازدارندگی هوایی آمریکا در خاورمیانه و افزایش تعداد اسکادران‌های اف-۳۵، اف-۱۵، اف-۱۶و ای-۱۰ خبر داده است. ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام گفته است ارتش آمریکا برای مقابله با احتمال گسترش مناقشه در منطقه در کنار اسرائیل و متحدانش ایستاده است.

کشته شدن شهروندان غیراسراییلی
 آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفته که گزارش هایی از کشته شدن شهروندان آمریکایی وجود دارد. سایر کشورها از جمله فرانسه،‌ اوکراین و تایلند کشته شدن شهروندانشان را گزارش کرده اند. دو شهروند بریتانیایی در اسرائیل مفقود شده اند و یک نفر هم کشته شده است. یک شهروند بریتانیایی که در ارتش اسرائیل مشغول به کار بوده در حمله حماس کشته شده است.
خانواده او این خبر را تائید کرده‌اند. ناتانل یانگ که در نیروی دفاع اسرائیل شاغل بود، بیست سال داشت. این در حالیست که دو شهروند دیگر بریتانیایی پس از حمله حماس مفقود شده‌اند. یکی از آنها جیک مارلو نام دارد که هم اکنون ناپدید شده؛ او در زمان حمله به عنوان کارمند تیم حفاظت در یک جشنواره رقص در فضای باز، در نزدیکی مرز غزه کار می‌کرد.
برچسب ها: اسرائیل حماس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها