به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۱۹ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۴۳۳۲۴۵

روش استفاده از Paint جدید در ویندوز۱۱

روش استفاده از Paint جدید در ویندوز۱۱
گروه علمی:ویندوز۱۱ نه تنها با انتشار اولیه، بلکه با به‌روزرسانی‌های بعدی مانند نسخه ۲۲H۲ و اخیرا نسخه ۲۳H۲ تغییرات زیادی را به همراه داشت. یکی از تغییرات بزرگی که در ویندوز۱۱ شاهد آن بودیم، یک اپلیکیشن Paint مدرن بود.

در ابتدا، این فقط یک نگاه تازه بود اما مایکروسافت چند ویژگی قابل توجه را در به روز رسانی‌های اخیر به آن اضافه کرده است، از جمله حذف پس زمینه و پشتیبانی از لایه ها. بیایید نگاهی دقیق تر به Paint در ویندوز ۱۱ بیندازیم.
برنامه Paint جدید را احتمالا لحظه‌ای که آن را باز می‌کنید، آشنا به نظر می‌رسد اما با نسخه‌های قبل از ویندوز ۱۱ کمی متفاوت به نظر می‌رسد. عناصر رابط کاربری گرد شده‌اند و آیکون‌ها اکنون مدرن‌تر هستند و در کل ظاهر واضح تری دارند.

همه چیز بیشتر همان جایی است که قبلا بود اما چند تغییر جزئی و آیکون‌های جدید به همه چیز ظاهر جدیدی می‌بخشد. بیایید از بالا شروع کنیم: دکمه‌های Save، Undo و Redo همگی در کنار گزینه‌های منوی File و View و همچنین دکمه ویرایش جدید فعال هستند. همچنین، همه این دکمه‌ها در حال حاضر به جای این‌که فضای ارزشمندی را در رابط کاربری اشغال کنند، در منوهای کشویی ساده هستند.این نوار ابزار کاملا متفاوت از آنچه در ویندوز ۱۰ بود به نظر می‌رسد. به هر گزینه یک نماد جدید داده شده است و گزینه‌ها اکنون در قسمت نوار ابزار قرار داده شده‌اند تا شناسایی آنها آسان‌تر شود.

انتخاب ابزار اکنون بخش مخصوص به خود را در بالا سمت چپ دارد و کنترل‌های تغییر اندازه، برش، ورق زدن یا چرخش تصویر همگی از هم جدا شده‌اند و در یک نگاه به راحتی قابل تشخیص هستند. همچنین در این نسخه یک نماد جدید برای حذف پس‌زمینه می‌بینید که بعدا به آن خواهیم پرداخت.

تمامی منوهای کشویی دارای طراحی‌های جدید هستند که گزینه‌ها را برای پیداکردن و شناسایی آسان‌تر وسریع‌تر می‌کنند، ازجمله سبک‌ها واندازه‌های قلم و موارددیگر. غیراز دکمه لایه‌های‌جدید در سمت‌راست، تمام ابزارهایی که با آنها آشنایید را دارید.چند تغییر کوچک‌تر که ممکن است متوجه شده باشید این است که بوم در Paint اکنون به جای تراز در گوشه بالا سمت چپ، در مرکز قرار گرفته است و برنامه درنهایت از حالت تاریک درویندوز۱۱ پشتیبانی می‌کند. در پایین پنجره Paint، شما کنترل‌های بهبود یافته‌ای را برای بزرگنمایی مشاهده خواهید کرد. دراین نسخه نوارلغزنده بزرگ‌نمایی از بزرگ‌نمایی دانه‌ای صاف پشتیبانی می‌کند و می‌توانید از دکمه‌های کنار آن برای انتخاب یک سطح یا زوم خاص متناسب با صفحه استفاده کنید.

نحوه استفاده از ابزارها در Paint
Paint ابزارهای زیادی را ارائه می‌دهد که می‌توانید از آنها برای ترسیم یا ساختن تصاویر ساده استفاده کنید. بسیاری از این موارد برای مدت طولانی در دسترس بوده‌اند، اما یک سری موارد جدید منحصر به فرد برای ویندوز ۱۱ وجود دارد. بیایید به ابزارهای موجود بپردازیم.

ابزار سلکشن
ابزار سلکشن نسبتا ساده است. این ابزار به شما امکان می‌دهد یک منطقه را در حالت مستطیل یا آزاد در داخل بوم انتخابی خود بکشید، سپس می‌توانید آن را کپی یا برش دهید تا در جای دیگری استفاده کرده یا به سادگی آن را در تصویر جابه‌جا کنید. برای جابه‌جایی یک ناحیه انتخاب شده باید ابتدا آن را کپی یا کات کرده و سپس جای‌گذاری کنید، سپس ناحیه انتخاب شده را به اطراف بکشید. همچنین می‌توانید پس از کشیدن یک شکل، از منوی انتخاب برای معکوس کردن انتخاب استفاده کنید.

نحوه استفاده از ابزارهای تصویر و حذف پس زمینه
ابزارهای تصویر به شما امکان می‌دهند کل تصویر را به چند روش دستکاری کنید. در این بخش چند ابزار وجود دارد که عبارتند از:
تغییر اندازه و انحراف: بزرگ‌ترین دکمه در این بخش به شما امکان می‌دهد وضوح تصویر را تغییر دهید و آن را کج کنید تا درهرجهت کج به نظر برسد.
برش: به شما امکان می‌دهد تصویر را در ناحیه انتخاب شده برش دهید. (با استفاده از ابزار انتخاب)
Rotate: تصویر را در هر جهت می‌چرخاند.
Flip: تصویر را در امتداد محور عمودی یا افقی منعکس می‌کند.
یکی از موارد اضافه شده اخیر به این بخش، حذف پس زمینه است. اساسا در یک عکس یا تصویر، Paint اکنون می‌تواند از هوش مصنوعی برای شناسایی سوژه اصلی یک عکس و حذف هر چیز دیگری از پس زمینه استفاده کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک عکس باز کنید و روی دکمه حذف پس‌زمینه کلیک کنید تا این اتفاق به صورت خودکار انجام شود.

۱- نحوه ترسیم، رنگ‌آمیزی و پر کردن Paint
بیشتر ابزارهای نقاشی و طراحی در ویندوز ۱۱ همانند نسخه‌های قبلی استفاده می‌شوند. همه اصول در اینجا هم مانند گذشته وجود دارد، ازجمله مداد، سطل رنگ و قلم مو. همچنین می‌توانید رنگ‌های مورد استفاده برای ابزارهای خود را با پنل مربوطه در سمت راست انتخاب کنید. Pencil یک ابزار طراحی ساده است که به شما امکان می‌دهد خطی را به هر شکلی که می‌خواهید بکشید. شما نمی توانید با مداد هیچ افکت جالبی را اعمال کنید، اما برای نقاشی‌های ساده موثر است. در زیر آن ابزار Eraser قرار دارد که هر چیزی را که با آن کلیک کنید، پاک می‌کند.

۲- ابزار Fill
ابزار Fill (سطل رنگ) به شما این امکان را می‌دهد که هر فضای پیوسته از یک رنگ ثابت را با رنگی متفاوت پر کنید. به سادگی رنگ مورد استفاده را انتخاب کنید و روی ناحیه ای که می‌خواهید رنگ کنید، کلیک کنید و تمام. همچنین ابزار Color picker در زیر آن وجود دارد که به شما امکان می‌دهد رنگی را که از قبل در تصویر وجود دارد، انتخاب کنید. قلم موها به شما این امکان را می‌دهند که هر شکل یا هر چیزی را که می‌خواهید، بکشید، اما با قلم موها، می‌توانید سبک‌های مختلفی را برای خطوطی که می‌کشید انتخاب کنید. اگر روی فلش زیر دکمه Brushes کلیک کنید، لیستی از گزینه‌ها را مشاهده می‌کنید که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید و خطوطی که ترسیم می‌کنید شبیه نمونه‌هایی هستند که می‌بینید.

۳- Shapes
درمورد Shapes این طور است که چند شکل برای انتخاب وجود دارد که پس از انتخاب یکی، می‌توانید روی بوم کلیک کرده و بکشید تا آن شکل را در هر اندازه ای که می‌خواهید بکشید. در سمت راست لیست اشکال، دکمه‌های Outline و Fill را نیز دارید که به شما امکان می‌دهد سبک طرح کلی را انتخاب کنید و شکلی را که می‌کشید، پر کنید. در این نسخه از Paint لیست رنگ‌‌ها و همچنین چرخه رنگ برای انتخاب رنگ‌های پیشرفته تر وجود دارد. می‌توانید روی هر رنگ کلیک کنید تا آن را انتخاب کنید یا از ویرایشگر رنگ برای دریافت چیزی خاص‌تر استفاده کنید. در سمت چپ پالت رنگ، رنگ‌های انتخابی فعلی خود را خواهید دید.

۴- نحوه اضافه کردن متن در Paint
بیشتر ابزارهایی که ذکر کردیم مانند نسخه‌های قبلی کار می‌کنند، اما ابزارمتن به‌طور قابل توجهی در Paint برای ویندوز۱۱ بهبود یافته است. وقتی روی دکمه Text(در بخش ابزارها) کلیک می‌کنید، می‌توانید در هر نقطه از بوم برای ایجاد یک جعبه متن، کلیک کنید. سپس می‌بینید که مجموعه‌ای از ابزارهای متنی در یک نوار ابزار اختصاصی در زیر نوار ابزار اصلی ظاهر می‌شوند، در حالی که در گذشته، ابزارهای متنی برای کنترل بقیه UI استفاده می‌شدند. شما می‌توانید فونت، اندازه فونت و تعداد انگشت شماری از گزینه‌های قالب بندی را انتخاب کنید. یکی از موارد اضافه شده جدید در ویندوز۱۱، امکان انتخاب تراز متن نسبت به جعبه متن، به جای قفل شدن در سمت چپ است.

 
مرجع : جام جم آنلاین
برچسب ها: ویندوز۱۱
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها