به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۲۰:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۲۸ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : ۴۳۴۷۰۴

شاید من هم مثل مورایس از ایران بروم

شاید من هم مثل مورایس از ایران بروم
گروه ورزشی:پاکو خمس می‌گوید رقابت در بین بازیکنان تراکتور بسیار بالا است و هیچ بازیکنی نباید از حضور خود در ترکیب اصلی مطمئن باشد.به گزارش ورزش سه،تراکتور که در چهار بازی اخیر خود در لیگ برتر پیروز شده است، فردا در چارچوب مسابقات هفته ششم مقابل شس‌آذر قرار می‌گیرد. پاکو خمس امروز در نشست خبری پیش از این دیدار حاضر شد و در گفتگویی مفصل با خبرنگان، به سؤالات آن‌ها پاسخ داد:
 
تعطیلات متوالی مسابقات لیگ برتر؟
من قبلاً نظرم را درباره این وقفه‌ها و تعطیلات لیگ گفته‌ام. به نظرم فدراسیون باید در این زمینه خیلی بهتر برنامه‌ریزی کند. ما یک بازی می‌کنیم و دو هفته تعطیل هستیم و دوباره بازی می‌کنیم و باز هم تعطیل می‌شویم. هیچ‌وقت نمی‌دانیم چه زمانی باید بازی کنیم، چه زمانی استراحت می‌کنیم و چه زمانی تمرین داریم. به بازیکنان تعطیلی می‌دهیم و یک‌باره برای ما بازی می‌گذارند و مجبوریم تعطیلات را کنسل کنیم و دوباره برگردیم تمرین کنیم. تا وقتی که برنامه‌ریزی به این شکل باشد، نمی‌توانیم یک لیگ حرفه‌ای داشته باشیم و بگوییم لیگ جدی داریم. این شرایط واقعاً ضربه می‌زند و باعث می‌شود کیفیت لیگ پایین بیاید. این یک بحران است و باید فکری برای این قضیه و برنامه‌ریزی لیگ انجام داد.

بازی برابر شمس‌آذر؟
برای تیم حریف در بازی فردا احترام زیادی قائلم. فکر می‌کنم تیم بسیار بهتری نسبت به چیزی که جدول مسابقات نشان می‌دهد، هستند. من به بازیکنانم هم گفتم، بازی راحتی نخواهیم داشت. اگر بخواهیم فکر کنیم بازی راحت است، قطعاً به مشکل می‌خوریم. امیدوارم با صحبت‌هایی که به بازیکنانم کردم، با این ذهنیت وارد زمین نشوند. مسابقه‌ای است که می‌توانیم با برد در آن، پنجمین برد پی‌درپی را به دست بیاوریم که تیم‌های خیلی کمی به این عملکرد می‌رسند. امیدوارم این اتفاق رخ بدهد.

تغییر در ترکیب برنده و استفاده از ذخیره‌ها؟
اینکه شما فیکس بازی کنی یا بازی نکنی، فقط به این بستگی ندارد که بیایی یک گل بزنی و بعد فیکس شوی. این موضوع به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. در واقع، بازیکنانی که تعویضی به زمین آمدند، هم گل زدند و هم خیلی خوب بازی کردند و دویدند و به ما آرامش دادند و بازی را کنترل و به ما کمک کردند؛ اما در تیمی که ما داریم، رقابت خیلی بین بازیکنان زیاد است و خیلی به هم نزدیک هستند.

برای همین، هیچ بازیکنی نمی‌تواند بگوید من در بازی بعد فیکس هستم یا نه‌. هیچ‌کس مطمئن نیست که بازی خواهد کرد یا نه. این موضوع به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. من با بازیکنانم صحبت کردم و بازیکنانی که به‌عنوان بازیکن تعویضی به زمین می‌آید، باید سعی کنند از دقایقی که در اختیار دارند، نیم ساعت، ۲۰ دقیقه یا حتی ۵ دقیقه، به بهترین شکل استفاده کنند؛ البته نه برای این‌که چیزی را ثابت کنند؛ بلکه برای این‌که به تیم‌ کمک کنند. در واقع این تیم بودن است. شما وقتی تیم می‌شوی که بازیکنانی که وارد زمین می‌شوند، نهایت تلاش‌شان را بکنند تا به تیم کمک کنند. این اتفاق باید رخ بدهد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها