به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۹:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۱ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۴۳۵۲۵۴

چرا باید گوشت بلدرچین بخوریم؟

چرا باید گوشت بلدرچین بخوریم؟
گروه سلامت: گوشت بلدرچین یکی از منابع پروتئین‌های باکیفیت و حاوی همه اسیدهای آمینه ضروری است. پروتئین‌ها در رشد و ترمیم بافت‌های عضلانی، موها، ناخن‌ها، پوست و بافت استخوان‌ها ضروری هستند. به‌علاوه، در بسیاری از عملکردهای فیزیولوژیک به‌شکل آنزیم‌های گوارشی، هموگلوبین، هورمون‌ها و... نیز نقش دارند. 
 
به زارش سلامت،گوشت بلدرچین از انواع گوشت‌های کم‌چرب است و هر 100 گرم آن فقط 4 گرم دارد. البته این مقدار چربی‌ها نیز اساسا در پوست بلدرچین یافت می شود. گوشت بلدرچین منبع غنی از ویتامین  B6 نیز هست. این ویتامین در متابولیسم اسیدهای آمینه و سنتز ناقل‌های عصبی نقش دارد. به‌علاوه، ویتامینB6 خستگی را کاهش می‌دهد و به عملکرد مطلوب سیستم ایمنی کمک می‌کند.

یکی دیگر از مزایای مصرف گوشت بلدرچین، مقدار فراوان آهن است چراکه هر 100 گرم آن 5/4 میلی‌گرم آهن دارد. آهن یکی از املاح بسیار مهم برای بدن است که برای تشکیل هموگلوبین، میوگلوبین و آنزیم‌های موثر در تنفس و سنتز DNA ضروری خواهد بود. گوشت بلدرچین همچنین حاوی ید است که این ماده معدنی نیز در سنتز هورمون‌های تیروئیدی نقش دارد. به‌علاوه، هر 100 گرم گوشت بلدرچین 7/2 میلی‌گرم روی دارد که در بسیاری از عملکردهای سلولی و فعالیت بیش از 300 آنزیم لازم است. 

در کل، گوشت بلدرچین را می‌توان در رژیم غذایی متعادل مصرف کرد زیرا کالری بالایی ندارد. البته مقدار کالری به روش پخت و دیگر مواد غذایی همراه آن بستگی دارد. پخت بلدرچین همراه با سیب‌زمینی، قارچ و کشمش غذای بسیار خوشمزه‌ای به‌خصوص برای کسانی است که طعم نسبتا شیرین را دوست دارند. البته گوشت بلدرچین انتخاب خوبی برای کسانی است که به‌دلیل ابتلا به سنگ‌های مجاری ادراری و نقرس مجبور به کاهش مصرف گوشت قرمز هستند. 
برچسب ها: بلدرچین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها