به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۵ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۴۳۶۰۷۷

تعداد پناهجویان  به ۱۱۴ میلیون نفر رسید

تعداد پناهجویان  به ۱۱۴ میلیون نفر رسید
گروه بین الملل: بنا بر اعلام فیلیپو گراندی، رئیس کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR)، تعداد پناهجویان در سراسر جهان به بالاترین حد خود یعنی حدود ۱۱۴ میلیون نفر رسیده است.
کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرده است، در نیمه اول سال جاری میلادی، جنگ‌ها و درگیری‌ها به ویژه در اوکراین، سودان، میانمار و جمهوری دموکراتیک کنگو مردم را مجبور به ترک خانه‌های خود کرده است.
آژانس پناهندگی اتحادیه اروپا پیش از این اعلام کرده بود، بیش از ۸۰۰ هزار متقاضی پناهندگی را از ابتدای سال ۲۰۲۳ ثبت کرده است و انتظار می‌رود شمار پناهجویان در اتحادیه اروپا، سو‌ئیس و نروژ تا پایان سال از مرز یک میلیون عبور کند.
بحران انسانی در افغانستان و وضعیت سومالی که با خشکسالی، سیل و ناامنی دست به گریبان است نیز از دلایل دیگر شمار بالای پناهندگان اعلام شده است.بر اساس آمار آژانس پناهندگی اتحادیه اروپا، در کشور آلمان نیز تقاضاهای پناهندگی افزایشی قابل ملاحظه یافته است.
شمار درخواست‌های پناهندگی در سال ۲۰۲۳ در آلمان در مقایسه با سال پیش از آن ۷۴ درصد افزایش یافته است. طبق این آمار، آلمان در رتبه سوم جدول افزایش موارد پناهندگی در مقایسه با ۲۸ کشور دیگر اروپایی قرار گرفته است.بر اساس آمار کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، از زمان حمله تروریستی حماس به اسرائیل و پس از آن، تعداد آوارگان داخلی در نوار غزه به ۱.۴میلیون نفر افزایش یافته است.
گراندی می گوید: «تمرکز جهانی اکنون به‌درستی بر فاجعه بشری در غزه است اما در سطح جهان، درگیری‌های بسیار زیادی در حال افزایش یا تشدید است که زندگی مردم را به خطر انداخته است.»او همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش در این باره گفته است: «ما نمی‌توانیم تسلیم این وضعیت شویم، به همین خاطر با شرکای خود به تلاش برای یافتن راه‌ حل‌های مناسب برای پناهجویان ادامه خواهیم داد.»

 
برچسب ها: پناهجویان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها