به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۷ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۴۳۶۴۴۵

شگفتی بزرگ در آسیا مقابل النصر خواهد بود

شگفتی بزرگ در آسیا مقابل النصر خواهد بود
گروه ورزشی: علی علیپور یکی از مهاجمان اسبق پرسپولیس که در حال حاضر در تیم ژیل ویسنته بازی می‌کند، شرایط خوبی برای بازی کردن پیدا کرده و منتظر نظر سرمربی است تا در ترکیب تیمش بازی کند. به همین دلیل و بازی‌های زیادی که علی در ترکیب پرسپولیس چه در لیگ قهرمانان آسیا چه در لیگ برتر برای سرخپوشان انجام داده به سراغ او رفتیم تا نظراتش را جویا شویم.

بالاخره زمان بازی کردن تو چه وقت فرا می‌رسد؟
شرایط من خوب است و صددرصد آماده هستم. بقیه مسائل دیگر به نظر سرمربی بستگی دارد و هر زمانی که ایشان صلاح ببینند بازی می‌کنم. شرایط تیم‌مان هم خوب است و باور کنید تشنه بازی کردن برای تیم هستم اما اطمینان دارم دیگر بازی کردن من زمان زیادی طول نخواهد کشید.

به دلیل بازی‌های زیادی که در پرسپولیس و حتی لیگ قهرمانان آسیا برای پرسپولیس خصوصاً تیم‌های قطری، عربستانی و بقیه تیم‌ها داشتی چه صحبتی در رابطه با بازی پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان داری؟
خوشحالم پرسپولیس بعد از چهار سال و اندی در لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی بالاخره در حضور تماشاگرانش بازی کرد و مقتدرانه هم پیروز شد چون بالاخره همه می‌دانند که پرسپولیس پر هوادارترین تیم آسیاست و حضور هواداران این تیم نقش بسیار پر رنگی در پیروزی‌های تیمش دارد.

فعلاً که ورزشگاه آزادی نمی‌تواند با تمام ظرفیت میزبان هوادار باشد اما باز هم همان تعدادی که آمدند بهترین شرایط را برای پشتیبانی تیمشان رقم زدند و با حمایت‌شان مقابل نماینده تاجیکستان جشن پیروزی تیمشان را گرفتند. پرسپولیس بازی هجومی را ارائه داد و جز چند دقیقه اول که بازی کمی گره خورده بود و میهمان به یک پنالتی رسید که آن هم با مهارت علی بیرانوند مهار شد تاجیک‌ها توان رویارویی مقابل قهرمان ایران را نداشتند و جز یکی دو ضد حمله حرف خاصی نداشتند.

در رابطه با مهار پنالتی بیرانوند که در همان دقایق اولیه اجازه نداد شوک به پرسپولیس وارد شود چه صحبتی داری؟
بیرانوند واقعاً برای پرسپولیس یک ستون است؛ دروازه‌بانی که واقعاً با تجربه شده و بی‌جهت نیست که او را بهترین دروازه‌بان ایران و آسیا می‌دانند سنگربانی که عالی پنالتی را مهار کرد تا به قولی پرسپولیس را در بازی نگه دارد و موجب شود تا بقیه بازیکنان پرسپولیس در ادامه دقایق، نمایش بهتری را روی دروازه حریف ارائه داده و برنده شوند و سه امتیاز حساس خانگی را بعد از برد الدحیل هم کسب کنند.

علی در بهترین شرایط خودش قرار دارد و مانند یک سد درون دروازه پرسپولیس عمل می‌کند و از عقب هم به بهترین شکل ممکن کار بازیسازی را انجام می‌دهد. حضور چنین دروازه‌بانی درون دروازه بهترین تیم ایران موجب شده تا بقیه بازیکنانی که در خط هافبک و حمله بازی می‌کنند با خیال راحت دنبال بازی تهاجمی‌شان باشند. مهار پنالتی نقش زیادی در پیروزی پرسپولیس داشت و حتماً با داشتن چنین دروازه‌بانی و بازیکنان دیگری که پرسپولیس دارد خیلی می‌توان به آینده این تیم در لیگ برتر و آسیا خوشبین بود.

اما به هر حال پرسپولیس فعلاً تیم دوم گروه است و کار خیلی سختی را در ادامه بازی‌های لیگ قهرمانان خصوصاً مقابل تیم النصر صدرنشین دارد!
بازی در لیگ قهرمانان آسیا سخت و به نوعی کاملاً متفاوت با بازی‌های لیگ برتر است. برای مثال همین نماینده تاجیکستان چند بازیکن خیلی خوب خارجی را در ترکیب خودش داشت و مقابل پرسپولیس هم همه تلاش خودش را انجام داد اما زورش به پرسپولیس در ورزشگاه آزادی نرسید.

با وجود این پرسپولیس بازی برگشت سختی را با تیم استقلال تاجیکستان دارد که دیدار راحتی نخواهد بود اما به هر صورت باید برنده شود چون برای صعود راهی جز پیروزی در بقیه بازی‌هایش ندارد. در این بین پرسپولیس مقابل الدحیل هم اگر مانند بازی رفت مقابل این تیم بازی کند حتماً برنده خواهد بود هر چند حتماً بازی در دور برگشت سخت‌تر است و بازیکنان پرسپولیس حتماً بیشتر تلاش خواهند کرد که پیروز شده و به هر شکل ممکن صعود کنند.

در خصوص بازی با النصر هم باید بگویم که این تیم واقعاً اسمی‌تر از سایر حریفان پرسپولیس است اما قهرمان سه‌گانه ایران اگر با همه قدرتش بازی کند قادر است شگفتی بزرگش را در هفته آخر نشان دهد و این تیم را شکست دهد چون من این توان را در بازیکنان پرسپولیس می‌بینم. تیمی که در هر پستش چندین بازیکن خیلی خوب دارد. خودم هم سابقه بازی مقابل تیم‌های عربستانی را دارم و به تیم الاهلی گل زده‌ام. بازی ما با تیم‌های عربستانی همیشه حساس بوده اما ما آن بازی را پر گل بردیم و ان‌شاءالله که این بار هم پرسپولیس تیم النصر را شکست می‌دهد. در کنار این مسأله خیلی مهم است که پرسپولیس بازی به بازی پیش برود و در هر بازی برنده شود تا با استرس کمتر و تمرکز بالا در مسابقه حساس و تعیین‌کننده آخر بازی کند تا بهترین نتیجه برای پرسپولیس رقم بخورد.

در رابطه با خط حمله پرسپولیس؛ شهاب زاهدی، نبیل باهویی و بقیه عناصر تهاجمی‌اش چه نظری داری؟
خوشحال شدم که شهاب در لیگ هت‌تریک کرد و در آسیا هم پاس گل داد. شهاب مهاجم خوبی است که قادر است در بازی‌های سنگین بعدی هم برای پرسپولیس گلزنی کند و به قولی کار گلزنی را برای تیمش در آورد. نبیل هم بازیکن خوبی است ضمن اینکه محمد عمری و امید عالیشاه هم هستند که در کنار بازیکنان تیم در امر کارهای تهاجمی خیلی می‌توانند به پرسپولیس کمک کنند.

بازی پرسپولیس مقابل ملوان را چگونه پیش‌بینی می‌کنی؟
بازی‌های پرسپولیس با ملوان همیشه زیبا و جذاب بوده و حساسیت خاص خودش را دارد اما با تمام احترامی که برای پرسپولیس قائل هستم من فکر می‌کنم اگر پرسپولیس با همه قدرت خودش ظاهر شود قادر خواهد بود که از سد تیم حریف بگذرد و برای اینکه صدر را دوباره به خودش اختصاص دهد باید ملوان را ببرد و باز هم صدر را پس بگیرد چون پیروزی در هفته‌های اول و جمع کردن امتیازات از نان شب واجب‌تر است و خوشحال می‌شوم که ببینم پرسپولیس قبل از الدحیل بازی با ملوان را ببرد تا با روحیه بالا تیم قطری را هم شکست داده و برنده شود.
مرجع : ایران ورزشی
برچسب ها: علی علیپور
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها