به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۶ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب : ۴۳۷۹۱۴

قارچ را به سبد غذایی خود اضافه کنید

قارچ را به سبد غذایی خود اضافه کنید
گروه سلامت: قارچ‌ها مثالی عالی از جمله «کتاب را از روی جلد آن قضاوت نکنید» هستند . آنها سزاوار این هستند که در سبد خرید شما و به دفعات بیشتر به وعده های غذایی‌تان اضافه شوند. نه اینکه فقط روی پیتزا سفارش داده شوند، اگرچه که روی پیتزا نیز بسیار خوشمزه هستند.به گزارش سلامت، در ادامه این مطلب، به 6 دلیل برای گنجاندن قارچ در سبد غذایی روزانه اشاره خواهیم کرد که به ترتیب عبارتند از: 
 
1. قارچ‌ها ویتامین بدن را تامین می کنند:
قارچ ها تنها محصولاتی هستند که ویتامین د، ماده مغذی که به راحتی در بسیاری از غذاهای معمولی به دست نمی آید را تامین می کنند. چرا که قارچ ها می‌توانند در معرض نور UV  ویتامین د بسازند. به عنوان مثال، یک قارچ پورتابلا( قارچ دکمه‌ای بالغ ) که با اشعه ماوراء بنفش پرورش یافته است، حاوی بیش از 100 درصد ارزش روزانه ویتامین د است. جدول حقایق تغذیه ای را برای محتوای ویتامین د موجود در انواع قارچ‌های پورتابلا، دکمه‌ای سفید رنگ ، و قارچ کرمی قهوه ای بررسی کنید. میزان این ویتامین در این گونه از قارچ‌ها بیشتر است.
 
2. طعم گوشتی می‌دهند:
طعم قارچ‌ها به عنوان "اومامی"  توصیف شده است . یک کلمه ژاپنی به معنای "خوش طعم"، که به عنوان طعم پنجم شناخته می‌شود. قارچ پورتابلا طعم گوشتی تری دارد، اگرچه طعم ملایم تر قارچ دکمه‌ای سفید با پختن بیشتر می شود. قارچ پورتابلا بافتی گوشتی نیز دارد، به همین دلیل است که آنها را کبابی یا به جای همبرگر گوشت روی نان سرو می‌کنند.
 
3.  سرشار از سلنیوم هستند:
قارچ ها یکی از غنی ترین منابع سلنیوم هستند. سلنیوم یک ماده معدنی است که مانند یک آنتی اکسیدان در بدن شما عمل می کند و از سلول ها در برابر آسیب هایی که می تواند منجر به بیماری شود محافظت می کند. این ماده معدنی همچنین در بهبود سیستم ایمنی بدن نقش دارد.
 
4. در گوشت چرخ کرده ناپدید می شوند:
قارچ ها با طعم و بافت گوشتی که دارند می‌توانند در مخلوط گوشت چرخ کرده محو شوند و بهترین راه را برای کاهش مقدار گوشت ، مرغ و یا بوقلمون استفاده شده در غذا فراهم کنند. با این ترفند، مقدار کالری و چربی مصرفی‌تان را نیز در دستور غذای خود کاهش خواهید داد. 
 
 
5. استفاده بیشتر از قارچ می‌تواند به کاهش وزن کمک کند:
قارچ ها بسیار کم کالری هستند. یک سهم قارچ شامل 5 عدد قارچ دکمه ای سفید یا یک قارچ کامل پورتابلا تنها حدود 20 کیلوکالری انرژی دارند. همچنین لذیذ و رضایت بخش نیز هستند. در یک مطالعه منتشر شده، افرادی که در وعده ناهار با جایگزین کردن گوشت با قارچ، میزان کالری و چربی دریافتی خود را کاهش می‌دادند، گزارش داده‌اند که به اندازه افرادی که گوشت می خورند، احساس سیری و رضایت داشته‌اند.
 
6. قارچ یک محصول پایدار است :
قارچ ها در سینی هایی در داخل خانه رشد می کنند و به نور خورشید، زمین های کشاورزی یا آب زیاد نیاز ندارند. وقتی آنها را به جای گوشت می خورید  یا آنها را مخلوط می کنید تا گوشت کمتری بخورید، میزان کربن موجود در وعده های غذایی خود را نیز کاهش می دهید.
برچسب ها: قارچ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها