به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۰ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۴۳۸۷۶۴

نصرالله: موضع جمهوری اسلامی ایران مشخص است؛ حمایت بی چون و چرای نظامی، مالی، سیاسی از محور مقاومت

نصرالله: موضع جمهوری اسلامی ایران مشخص است؛ حمایت بی چون و چرای نظامی، مالی، سیاسی از محور مقاومت
گروه بین‌الملل: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله به مناسبت روز شهید گفت: همچنان شاهد ادامه جنایات وحشیانه علیه مردم بی دفاع نوار غزه هستیم. جنایاتی که روز به روز بیشتر می‌شود. این جنایات بزرگ بیانگر روحیه انتقامجویی متوحشانه اسرائیل است.
سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود که به مناسبت روز شهید و سالروز شهادت «احمد قصیر» ایراد می‌کند،‌ تاکید کرد، در حوادث جاری به خصوص در نوار غزه دو حادثه بزرگ اتفاق افتاده است. حادثه اول تجاوز اسرائیل به مردم و ساکنان غزه است که همه غیرنظامیان را هدف قرار داده است. حادثه دوم مقاومت قهرمانانه مقاومت فلسطین در برابر تجاوزات دشمن می‌باشد. در زمینه مورد اول باید گفت که جنایت‌های جنگی و وحشی‌گری‌های زیادی در مساحتی محاصره شده صورت گرفته که بیش از 2 میلیون نفر در آنجا زندگی می‌کنند و این تجاوزها از 7 اکتبر تاکنون ادامه پیدا کرده و صهیونیست‌ها هیچ حرمتی را برای کسی رعایت نکرده‌اند. صهیونیست‌ها حملات آشکار و علنی به بیمارستان‌های غزه انجام داده و بهانه‌های دروغین در این زمینه می‌آورند.
دبیر کل حزب‌الله گفت، تعداد بسیار زیادی از فلسطینیان شهید شده‌اند که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند. این حادثه دردناک و این جنایت‌های بزرگ بخشی از انتقام جویی رژیم صهیونیستی است که هیچ حد و مرزی را نمی‌شناسد و به هیچ معیار قانونی و اخلاقی و انسانی پایبند نیست. این نشان دهنده ماهیت رژیم صهیونیستی است. اما بخش دوم که می‌خواهم بیشتر به آن بپردازم و شماری از مسئولان صهیونیست نیز به آن اعتراف کرده‌اند مقاومت فلسطینی‌هاست که درک آن بسیار مهم است.
هدف اساسی دشمن صهیونیستی تسلیم کردن ملت‌های منطقه است
وی اظهار داشت، صهیونیست‌ها تاکید کرده‌اند که این کشتارها با هدف انجام می‌شود و فقط یک واکنش و انتقام‌گیری نیست. یکی از اهداف اساسی که دشمن می‌خواهد به آن برسد، تسلیم کردن غزه نیست، بلکه تسلیم کردن تمامی ملت‌های منطقه از جمله ملت فلسطین و لبنان و ملت‌های عربی است. هدف دشمن از بین بردن پایداری مقاومت و ایجاد فرهنگ تسلیم پذیری در میان کشورهای عربی است. اسرائیل می‌خواهد به فلسطینی‌ها بگوید که باید زمین و مقدسات خود را فراموش کنند و از سرزمین خودشان بیرون بروند.
مردم فلسطین با کشتار از حقوق خود دست نمی‌کشند
سید نصرالله تاکید کرد، البته دشمن کاملا در اشتباه است و این هدف هرگز محقق نخواهد شد . اسرائیلی‌ها کشتارهای زیادی را در فلسطین انجام داده‌اند اما نتیجه آنها چه شده است؟ آیا این کشتارها باعث شد که مردم فلسطین از حقوق و فداکاری خود دست بکشند؟ یا اینکه برعکس، این جنایت‌های دشمن، اراده و فرهنگ مقاومتی فلسطینیان را بیشتر کرد و آن را به بالاترین درجه خود در عملیات مقاومت در روز 7 اکتبر رساند؟ وی گفت، در لبنان نیز همین روند دنبال شد و آنها (صهیونیست‌ها) با جنگ‌های پی در پی تلاش کردند این هدف خود را محقق کنند. در حمله اسرائیل به لبنان در سال 1982 شمار شهدا و خانه‌های ویران شده لبنان بالغ بر هزاران نفر بود، اما این حملات نتوانست ملت لبنان را تسلیم کند و لبنانی‌ها بعد از این حملات و ویرانی‌ها و آوارگی‌ها مقاومت را شکل دادند. گروه‌های مقاومت موفق شدند خسارت‌های زیادی را به دشمن صهیونیستی وارد کنند. صهیونیست‌ها در جنگ دوم لبنان نیز هزاران نفر را به خاک و خون کشیده و بیش از 120 هزار خانه را ویران کردند، اما تمام این اقدامات باعث نشد ملت لبنان مقاومت را کنار بگذارد بلکه برعکس اعتماد و تکیه آنها به مقاومت بیشتر شد.
این اسرائیل است که باید از پیکرهای شهدا بترسد
رهبر مقاومت اسلامی ادامه داد، متاسفانه پایگاه‌های رسانه‌ای و اجتماعی عربی به صورت عمد یا غیر عمد به تحقق هدف اسرائیل کمک می‌کنند که البته گفتیم این هدف هم هرگز محقق نخواهد شد. کسی که باید ناامید باشد اسرائیل است، کسی که باید از پیکر‌های شهدای کودک و بزرگسال بترسد، اسرائیل است؛ چرا که نسل‌هایی در آینده شکل می‌گیرد که عزم و اراده آنها برای مبارزه با اسرائیل بیشتر است.
نصرالله تصریح کرد، دشمن از طریق این تجاوز هرگز نمی‌تواند به این هدف دست پیدا کند و علاوه بر آن خسارت‌های زیادی به خود وارد می‌کند، از جمله این خسارت‌ها این است که رژیم صهیونیستی ماهیت وحشیانه خود را بیش از پیش به ملت‌های جهان نشان می‌دهد. صهیونیست‌ها در 20 سال گذشته تلاش می‌کردند در رسانه‌های جهانی و عربی تصویری خوب و روشن از اسرائیل و سردمداران آن و شهرک نشینان اسرائیلی نشان دهند و آنها را انسان‌هایی «صلح‌جو» معرفی کنند اما تمامی این تلاش‌ها نابود شد.
جنایات اسرائیل ضربه سختی به طرح عادی‌سازی وارد کرد
دبیر کل حزب‌الله تاکید کرد، همچنین جنایات اسرائیل ضربه سختی به طرح عادی‌سازی وارد کرد و موضع ملتهای عربی بعد از این جنایت‌ها و وحشی‌گری‌ها ضد عادی‌سازی بیشتر و بیشتر خواهد شد.افکار عمومی جهان نیز ادعاهای دروغین اسرائیلی‌ها را متوجه می‌شوند و می‌بینند که آنها هزاران کودک را به شهادت رسانده‌اند. تظاهرات‌هایی که در بیشتر نقاط جهان عرب و اسلام اتفاق می‌افتد بسیار مهم است، اما مهم‌تر از آن تظاهرات‌هایی است که در واشنگتن و لندن و پاریس و دیگر کشورهای اروپایی و غربی انجام می‌شود.
این آمریکا است که باید جنگ غزه را متوقف کند
وی ادامه داد، زمان بیشتر به دشمن فشار می‌آورد و کسانی که در روزهای اول مدعی بودند نباید آتش بس برقرار شود و آتش بس به نفع مقاومت فلسطین است، امروز خواستار آتش بس هستند. هیچکس جز دولت آمریکا و وابستگان به این کشور امروز از حمله نظامی و استمرار آن حمایت نمی‌کند. امروز به خاطر این تجاوز و این خون‌های ریخته شده، فشار زیادی بر آمریکا و اسرائیل وارد می‌شود. این آمریکا است که باید این جنگ را متوقف کند؛ چرا که آمریکا آن را اداره می‌کند. امروز در سرزمین‌های اشغالی عده‌ای حکومت می‌کنند که احمق و کینه توز و تنها به دنبال منافع خود هستند. کسی که امروز این جنگ را دنبال می‌کند آمریکاست و تمامی فشارها باید متوجه آمریکا باشد و تمامی عوامل سیاسی و اقتصادی باید آمریکا را هدف قرار دهد که تصمیم اول و آخر را در این جنگ می‌گیرد.
کشورهای عربی برای پایان جنات اسرائیل به آمریکا فشار بیاورند
نصرالله با اشاره به اجلاس امروز کشورهای عربی و اسلامی در عربستان درباره تحولات غزه تاکید کرد که امروز ملت فلسطین و ملت‌های عربی به این نشست امید دارند،کمترین حد فعالیت‌های این نشست آن است که کشورهای عربی مثل یک کشور واحد در برابر آمریکا بایستند و در موضع حق از آمریکا بخواهند که این جنایت‌ها را متوقف کند. نیاز نیست که آنها (کشورهای عربی) فلسطین را آزاد کنند، بلکه همین کار را انجام دهند و از آمریکا بخواهند جنایات ضد غزه را متوقف کند. آیا57  کشور عربی و اسلامی نمی‌توانند از گذرگاه رفح برای غزه کمک ارسال کنند و فلسطینیان را نجات دهند؟ سید نصرالله در ادامه به مقاومت نیروهای فلسطینی در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها پرداخته و گفت که جنگ در غزه در شرایط سختی در جریان است و صهیونیست‌ها در شرایط سختی این جنگ را دنبال می‌کنند. امروز اسرائیل قوی‌ترین تیپ خود را به غزه فرستاده و این نشان دهنده شکست آنهاست؛ چرا که هیچ دستاوردی نداشته است. آمار خودروهای زرهی ارتش صهیونیستی که منهدم شده بالاست و شمار کشته‌ها و زخمی‌های آنها نیز بسیار زیاد است و تنها در یک بیمارستان بالغ بر صدها مجروح بستری هستند.
مقاومت از نوآوری و خلاقیت در تاکتیک‌های جنگی برخوردار است
دبیر کل حزب‌الله ابراز داشت، مقاومت از نوآوری و خلاقیت در تاکتیک‌های جنگی برخوردار است و این مقاومت امروز در شرایط سرنوشت سازی قرار دارد. با وجود تمام این شرایط سخت اسرائیلی‌ها نمی‌توانند خود را پیروز این جنگ نشان دهند و حتی یک مولفه برای پیروزی ندارند.
دبیرکل حزب الله لبنان همچنین به عملیات گسترده در کرانه باختری و شمال لبنان اشاره کرده و از نگرانی‌های رژیم صهیونیستی در این زمینه خبر داد و تاکید کرد، جبهه دیگری نیز وجود دارد که یمن است و این کشور موضع شجاعانه و حکیمانه‌ای اتخاذ کرده و حملات متعددی را به اهداف صهیونیستی انجام داده‌ است. برخی از این حملات از طریق ناوهای آمریکایی رهگیری شده‌اند و متاسفانه برخی از عرب‌ها نیز این موشک‌ها را رهگیری و سرنگون کرده‌اند، با این وجود عملیاتی که یمنی‌ها انجام داده‌اند، حتی اگر به سرزمین‌های اشغالی نرسیده باشند آثار بزرگی دارد. این در حالی است که این موشک‌ها به سرزمین‌های اشغالی رسیده ولی دشمن صهیونیستی اخبار آنها را سانسور می‌کند. امروز یمن یک دولت و ارتش است و فقط یک جبهه مقاومت نظیر عراق و لبنان نیست.
اسرائیل سامانه موشکی خود را برای مقابله با حملات موشکی یمن در ایلات مستقر کرد
رهبر مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد، نکته بعدی این است که این تهدید یمن علیه اسرائیلی‌ها، دشمن صهیونیستی را مجبور کرده که سامانه‌های ضد موشکی خود را به منطقه ایلات ببرد و بخش‌هایی از ساکنان این منطقه فرار کرده‌اند که این به معنی آوارگی و فشار بیشتر بر صهیونیست‌ها است. دشمن صهیونیستی امروز با فشارهای بسیار زیادی مواجه است که باعث می‌شود در رفتارهای خود تجدید نظر کند. کاری که مردم یمن انجام می‌دهند بسیار بزرگ و مبارک است و جای تقدیر و تشکر دارد.
جنگ غزه ، جبهه عراق را علیه پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه فعال کرد
وی به حضور گسترده مردم در اعتراضات ضد صهیونیستی در یمن اشاره کرده و آن را در تمامی جهان بی‌نظیر خواند و تاکید کرد، هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه ناشی از اندیشه همبستگی با غزه است، این جبهه‌ها قبل از 7 اکتبر به ویژه در داخل عراق آرام بود و عامل این التهاب جنگ غزه است. این عملیات‌ها البته می‌تواند به اخراج آمریکایی‌ها از عراق و سوریه کمک کند، اما هدف اصلی که در این حملات مطرح شده کمک به مردم غزه و تلاش برای پایان دادن به جنگ غزه می‌باشد. آمریکا اذعان کرده که 46 پایگاه این کشور در عراق و سوریه هدف قرار گرفته و 56 نفر از آمریکایی‌ها در این حملات مجروح شده‌اند. این در حالی است که آمریکا ناوگان تسلیحاتی خود را به منطقه آورده ولی قهرمانان مقاومت این تسلیحات را به چالش می‌کشند.
پیام  مقاومت خطاب به آمریکایی‌ها: جنگ غزه را قبل از فراگیر شدن متوقف کنید
دبیر کل حزب‌الله اظهار داشت، آمریکایی‌ها بر اساس اطلاعات و ارزیابی‌های موجود، تهدیداتی را ضد یمنی‌ها و عراقی‌ها و ما انجام داده‌اند، اما این تهدیدها نمی‌تواند عملیات مقاومت عراق ، لبنان و یمن را متوقف کند. پیام مقاومت این است که اگر آمریکا می‌خواهد منطقه به سمت جنگ فراگیر پیش نرود، جنگ غزه باید متوقف شود، نه اینکه آمریکا بخواهد گروه‌ها را ساکت کند.
سوریه در قلب نبرد غزه قرار دارد
نصرالله گفت، جبهه دیگر در این عرصه سوریه است که قلب جبهه مقاومت است. سوریه با وجود شرایط سختی که دارد از حضور جنبش‌های مقاومت استقبال کرده و تبعات آن را به جان خریده است. در ازای هر موشکی که به سمت جولان شلیک می‌شود، فرودگاه دمشق و حلب مورد حمله قرار می‌گیرد. سوری‌ها هزینه گزینه‌های خود ضد اسرائیل را می‌پذیرند، پهپادی که به ایلات شلیک شد نشان داد که این منطقه در معرض خطر است و آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هستند که در اینجا از اسرائیل حمایت می‌کنند. اسرائیل نفهمید که این پهپاد انتحاری از کجا شلیک شده است و در نهایت یکی از تشکیلات حزب الله در سوریه را متهم کردند. سوریه در قلب این نبرد قرار دارد و امروز سوریه بیش از این نمی‌تواند کاری برای فلسطین انجام دهد.
موضع جمهوری اسلامی ایران مشخص است؛ حمایت بی چون و چرای نظامی، مالی، سیاسی از محور مقاومت
⏺در سال های گذشته این حمایت ها مخفی بود اما امروز آشکار است.
⏺اگر مقاومت در لبنان، فلسطین و در منطقه قدرتی دارد در درجه اول بخاطر ایران است.
⏺اگر جنبش های مقاومت در منطقه قدرت دارندبه خاطر پشتیبانی های واضح جمهوری اسلامی و به برکت رهبری انقلاب است.
⏺اگر دستاوردی در منطقه ای ما هست به برکت مواضع شجاع و قاطع جمهوری اسلامی و رهبری آن است.
⏺سال های طولانی از عمر شهید حاج قاسم سلیمانی در همین چارچوب گذشته است.
⏺در هیچ چیزی کم نگذاشته اند، نه در حمایت نه در سلاح نه در امکانات.
⏺امروز مقاومت عراق آمریکا را میزند، مقاومت لبنان اسرائیل را میزند، ایران تهدید می‌شود.
⏺اما ایران مواضعش را تغییر نمی‌دهد.
⏺ایران در جایگاه پشتیان جریان های مقاومت خواهد ماند و در قلب این درگیری است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها