به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۰:۲۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۲ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب : ۴۳۹۱۶۹

دیوید کمرون وزیر خارجه جدید بریتانیا شد

دیوید کمرون وزیر خارجه جدید بریتانیا شد
گروه بین الملل: دیوید کمرون، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا، در انتصابی غیرمنتظره از سوی ریشی سوناک، نخست‌وزیر، به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور معرفی شد.
 کمرون در راستای تغییرات عمده در کابینه دولت بریتانیا جایگزین جیمز کلورلی شد که خود،‌ به‌عنوان وزیر کشور جدید معرفی و جایگزین سوئِلا برِاوِرمن شد.
خبر برکناری خانم برِاوِرمن از وزارت کشور صبح دوشنبه اعلام شد. این تصمیم از سوی ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، پس از آن اعلام شد که منتقدان، سوئلا براورمن را به تفرقه‌افکنی در جامعه در ارتباط با تظاهرات جنجالی این هفته طرفداران فلسطین در لندن متهم کردند.
روز شنبه در جریان برگزاری راهپیمایی بزرگ چند صد هزار نفری طرفداران فلسطین در خیابان‌های لندن، سوئلا براورمن این معترضان را «نفرت‌پراکن» لقب داد.
در جریان این تظاهرات، گروهی از راست‌گرایان افراطی نیز در خیابان‌ها به مقابله با تجمع‌کنندگان طرفدار فلسطین پرداخته و با نیروهای پلیس درگیر شدند. حدود ۱۵۰ تن از اعضای گروه‌های راست‌گرا که مخالف برگزاری راهپیمایی در حمایت از فلسطینیان بودند، بازداشت شدند.
خانم براورمن، در اقدامی غیرمعمول، نیروی پلیس لندن را متهم کرده بود که «جانبدارانه عمل می‌کند» و «قانون‌شکنی توسط افراد طرفدار فلسطین» را نادیده گرفته و در مقابلِ راست‌گرایان افراطی سختگیری بیشتری به‌خرج می‌دهد.سوئلا براورمن که از نظر سیاسی یک سیاستمدار کاملاً راستگرا به‌شمار می‌رود، پیش از این در مهرماه امسال نیز نقش کنوانسیون ژنو را که سال ۱۹۵۱ دربارهٔ وضعیت پناهندگی به تصویب رسیده، زیر سؤال برده بود.
او از آغاز کار خود سیاست سختگیرانه‌ای علیه مهاجران در پیش گرفت و مدت کوتاهی پس از انتصابش نیز گفت که فرستادن افرادی که به بریتانیا پناهنده می‌شوند به کشور آفریقایی رواندا همواره «رؤیای» او بوده است.پیشتر گفته می‌شد ریشی سوناک در آستانه انتخابات سال آینده میلادی و نظر به رتبه پایینی که در حال حاضر در نظرسنجی‌ها با آن روبه‌رو است، در پی ایجاد تغییرات گسترده در دولت خود است. افزودن دیوید کمرون به کابینه می‌تواند قدمی از سوی آقای سوناک برای تقویت چهره دولتش ارزیابی شود.
دیوید کمرون، ۵۷ ساله، از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ به عنوان نخست‌وزیر بریتانیا خدمت کرد و پس از نتیجه همه‌پرسی برگزیت، زمانی که بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا رای داد، از سمت خود استعفا کرد.


 
برچسب ها: بريتانيا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها