به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۳ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۴۳۹۳۱۳

پیشگویی عجیب یک دانشمند درباره آدم فضایی‌ها

پیشگویی عجیب یک دانشمند درباره آدم فضایی‌ها
گروه علمی:یک اخترزیست‌شناس، گفت: حیات بیگانه احتمالا در جایی است که جست‌وجو کرده‌ایم و بنابراین، در ۱۰ سال آینده، می‌توانیم آن را کشف کنیم.این دانشمند همچنین متقاعد شده که حیات بیگانه تا کنون به سیاره ما نرسیده است. او گفت: «اکثر قریب به اتفاق داده‌ها نشان می‌دهد که هر موجود زنده‌ای که تاکنون روی زمین کشف کرده‌ایم، در نهایت به جد شناخته‌شده‌ای می‌رسد.»
 
به گزارش همشهری آنلاین، یک دانشمند معتقد است که ستاره‌شناسان طی ده سال آینده، حیات بیگانه را کشف خواهند کرد، چرا که احتمالا آن‌ها در همین محدوده جست‌وجوی ما هستند. این محقق، درباره این که آیا قبلا موجودات فضایی به زمین آمده‌اند یا نه نیز اظهار نظر کرده است.یک متخصص اخترزیست‌شناسی، نظر جالبی درباره امکان یافتن حیات بیگانه توسط ستاره‌شناسان دارد. او معتقد است که حیات بیگانه احتمالا در جایی است که جست‌وجو کرده‌ایم و بنابراین، در ۱۰ سال آینده، می‌توانیم آن را کشف کنیم.
 
جانات استون که به نام داک راک نیز شناخته می‌شود، در مصاحبه‌ای با روزنامه سان، در مورد پیش‌بینی خود گفت که نگران است عمرش به زمان کشف حیات فرازمینی توسط انسان قد ندهد. او معتقد است که دانشمندان می‌توانند در یک سیاره فراخورشیدی، نشانه‌های حیات بیگانه را کشف کنند.استون در سمت دانشیار در دانشگاه مک مستر کانادا مشغول به کار است. او در کلاس درسش پیش‌بینی کرده که شواهد مربوط به حیات بیگانه، طی ده سال آینده در یک مجله علمی چاپ منتشر خواهد شد.

استون این پیش‌بینی را چند سال پیش انجام داده است، بنابراین کمتر از ده سال برای آزمایش درستی آن باقی مانده است. این متخصص معتقد است که تحقیقات کنونی در مورد سیارات فراخورشیدی می‌تواند کلید یافتن حیات بیگانه باشد.سیارات فراخورشیدی سیاراتی خارج از منظومه شمسی ما هستند و بیش از ۵۰۰۰ مورد از آن‌ها تاکنون کشف شده است.

استون ادامه داد: «این ادعا احتمالا توسط اخترشناسانی ارائه خواهد شد که به طور غیرمستقیم جو اطراف سیارات را در منظومه‌های خورشیدی دیگر بررسی می‌کنند. از این نظر، بله، من پیش‌بینی می‌کنم که به جواب خواهیم رسید.»

تیم‌های بسیاری از ستاره‌شناسان از جمله محققان ناسا، در حال حاضر در جست‌وجوی سیارات فراخورشیدی هستند که ممکن است از حیات پشتیبانی کنند. ناسا حتی برنامه اکتشاف سیاره فراخورشیدی ویژه خود را دارد. در وبسایت ناسا آمده که هدف «کشف سیارات اطراف ستاره‌های دیگر، مشخص کردن ویژگی‌های آن‌ها و شناسایی سیاراتی است که می‌توانند پشتیبان حیات باشند.»

تلسکوپ‌های ویژه می‌توانند به جو سیاره‌ها نگاه کنند و مشخص کنند که آیا گاز‌های نشانه حیات در آن‌ها وجود دارد یا نه. استون تاکنون چندان متقاعد نشده که انسان‌ها به زودی با بیگانگان ملاقات خواهند کرد.او گفت: «بازدید از سیاره‌ای دیگر و مشاهده بیگانگان، یا بازدید آن‌ها از زمین، به عنوان یک احتمال باقی می‌ماند، اما احتمالا به عمر من نمی‌رسد.»این اخترزیست‌شناس همچنین متقاعد شده که حیات بیگانه تا کنون به سیاره ما نرسیده است. او گفت: «اکثر قریب به اتفاق داده‌ها نشان می‌دهد که هر موجود زنده‌ای که تاکنون روی زمین کشف کرده‌ایم، در نهایت به جد شناخته‌شده‌ای می‌رسد.»
برچسب ها: آدم فضایی‌
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها