به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۰۹:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۵ ساعت ۰۱:۳۳
کد مطلب : ۴۳۹۶۹۹

«نسرین ستوده» به قید وثیقه از زندان آزاد شد

گروه سیاسی: همسر نسرین ستوده، روز چهارشنبه ۲۴ آبان خبر داد که این وکیل دادگستری به قید وثیقه و قبل از برگزاری دادگاه از زندان آزاد شده است.
تصویری که رضا خندان از آزادی نسرین ستوده منتشر کرده است
تصویری که رضا خندان از آزادی نسرین ستوده منتشر کرده است
رضا خندان، در صفحه توئیتر خود عکسی هم از لحظه آزادی ستوده را منتشر کرده است. نسرین ستوده از وکلای مدافع سرشناس و فعال حقوق بشری است که وکالت بسیاری از فعالان بازداشت‌شده را برعهده داشته و از سال ۲۰۱۰ بارها دستگیر و در سلول انفرادی نیز نگهداری شده است. او آخرین بار روز هفتم آبان در مراسم خاکسپاری پیکر آرمیتا گراوند که در بهشت زهرای تهران برگزار شد همراه با چند نفر دیگر بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. در پی بازداشت ستوده، «پرونده‌ای جدید با چهار عنوان اتهامی» برای این وکیل حقوق بشر گشوده شده است. او در این پرونده به «اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور»، «تبلیغ علیه نظام»، «اخلال در نظم عمومی» و «تمرد از فرمان پلیس» متهم شده است.
جایزه «زنانِ قهرمان» یک بنیاد آلمانی به نسرین ستوده اهدا شد
از سوی دیگر، جایزه حقوق بشری «زنان قهرمانِ» بنیاد آلمانی آلیس شوارتسر، فمینیست شناخته‌شده آلمانی، طی مراسمی در شهرداری برلین به‌طور غیابی به نسرین ستوده اهدا شد. منصوره شجاعی، فعال حقوق زنان، به نیابت از ستوده،  این جایزه را دریافت کرد و در این مراسم، ویدئویی که نسرین ستوده پیش از بازداشت اخیر ضبط کرده بود نیز پخش شد.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها