به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۳ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب : ۴۴۰۲۵

کدام سبزي​ها سلامت تر از بقيه هستند؟

گروه سلامت: هر زمان که سالاد مصرف می کنیم، ذهنیت خوردن غذایی سالم در ما شکل می گیرد. اما فواید سلامت مصرف سالاد همانند هر وعده غذایی دیگر به تجزیه مواد مغذی مواد تشکیل دهنده آن بستگی دارد. برخی سالادها ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری نسبت به نمونه های دیگر فراهم کرده و با مصرف آنها عملکرد بدن انسان بهبود می یابد.
کاهوی آیس بِرگ



کاهوی آیس برگ دارای کالری پایین بوده و بیشتر از آب و مواد مغذی خنثی تشکیل شده است. از این رو، کاهوی آیس برگ کمتر مورد توجه ورزشکاران قرار می گیرد.

آراگولا



این گیاه سرشار از ویتامین A است و برای تقویت سلامت مغز و استخوان گزینه ای خوب محسوب می شود. همچنین، آراگولا غنی از آهن بوده که اهمیت ویژه ای برای ورزشکاران فعال در رشته های سخت دارد زیرا به گلبول های قرمز در انتقال اکسیژن به ماهیچه ها کمک می کند. آراگولا دارای عطر و طعمی تند است.

ترکیب بهاری (اسپرینگ میکس)



ترکیب بهاری از نظر بافت و طعم نسبت به آراگولا سبک تر است. ترکیب بهاری به طور معمول شامل کاهو، آراگولا و اسفناج می شود. در ترکیب بهاری از سبزی های جوان استفاده می شود که نه تنها تردتر هستند بلکه از نظر مواد مغذی غنی تر محسوب می شوند.

کاهو رومایین



کاهو رومایین حاوی ویتامین های K،C و A است که به حفظ عملکرد بالای سیستم ایمنی بدن انسان کمک می کنند. به همراه روغن زیتون، پنیر فتا، فلفل سبز و پیازچه می توانید سالادی خوشمزه از این کاهو تهیه کنید.

اسفناج



یکی از رایج ترین سبزی هایی که در سالاد به کار گرفته می شود، اسفناج است. این گیاه از نظر مواد مغذی در میان برترین ها قرار می گیرد. اسفناج منبع آهن و منگنز بوده که برای سلامت پوست و استخوان مفید هستند و همچنین به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند. اسفناج دوزهای بالایی از فولات را تامین می کند که به تولید گلبول های قرمز کمک می کند.

کلم پیچ



کلم پیچ از نظر مواد مغذی در میان برترین ها قرار می گیرد و حاوی کلسیم، ویتامین های A و C است. همچنین، کلم پیچ منبع خوبی برای پتاسیم، آهن و منگنز است. کلم پیچ بافت خود را به خوبی حفظ می کند و طعم مواد غذایی دیگری که با آن ترکیب می شوند را به خود جذب می کند.

کلم بروکسل



این گزینه فیبری به یکی از اجزا اصلی محبوب در تهیه سالاد مبدل شده است. کلم بروکسل از بافت تردی برخوردار بوده و غنی از ویتامین های C و K است. ویتامین K استحکام و قدرت استخوان ها و انعطاف پذیری شریان ها را حفظ می کند.
مرجع : زيست نيوز