به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۲۱:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۷ ساعت ۱۹:۵۴
کد مطلب : ۴۴۲۱۹۶

بنی گانتز: گزینه‌ای جز ادامه جنگ در غزه نداریم

گروه بین‌الملل:  عضو کابینه جنگ اسرائیل گفت که پس از آتش‌بس، جنگ در غزه ادامه خواهد یافت و گزینه‌ دیگری در برابر خود نداریم.
بنی گانتز: گزینه‌ای جز ادامه جنگ در غزه نداریم
 «بنی گانتز» امروز سه‌شنبه بر ادامه جنگ پس از پایان آتش‌بس موقت در نوار غزه تاکید کرد و گفت: «جنگ پس از پایان آتش‌بس از سر گرفته می‌شود و کابینه جنگ یکپارچه بوده و گزینه دیگری در برابر خود نداریم». پیشتر نیز «هرتصی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل گفته بود که از آتش‌بس برای آمادگی و تکمیل طرح‌های جنگ در راستای نابودی حماس استفاده می‌کنیم. وی افزود: «خواستار بازگشت ساکنان شمال غزه به وضعیت امنیتی بهتر و استقرار بیشتر هستیم. ارتش و بخش اطلاعات در روز هفتم اکتبر شکست خوردند اما در حال حاضر نباید مشغول آن شویم». رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل گفت: «ما در مرزهای شمالی فقط به دفاع نمی‌پردازیم بلکه بر اساس ارزیابی‌هایمان به عملیات نیز می‌پردازیم». وی افزود: «ارتش آماده ادامه جنگ بوده و از زمان بوجود آمده برای تقویت آمادگی و طرح‌های عملیاتی استفاده می‌کنیم».
معاریو: شین‌بت در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۳ شش طرح برای ترور یحیی السنوار ارائه کرد که با مخالفت نتانیاهو مواجه شد
تحلیلگر سیاسی روزنامه اسراییلی معاریو نوشت: سرویس شین‌بت در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۳ که یورام کوهن و پس از او نداو آرگمن و در ادامه رونین بار ریاست آن را بر عهده داشت، شش طرح برای ترور یحیی السنوار، رئیس حماس در نوار غزه ارائه کرد که با مخالفت نتانیاهو مواجه شد. بن کاسبت در گزارش خود به اظهارات و شهادت تعداد زیادی از مسئولانی استناد کرد که در آن زمان پست‌های مهمی را در این موسسه برعهده داشتند. بر این اساس طرح‌های ترور السنوار شامل جزئیات دقیق و همه‌جانبه‌ای از جمله پیامدهای احتمالی این عملیات ترور بود.
این تحلیلگر سیاسی در ادامه گزارش خود اینگونه نوشت، «طرح‌های یاد شده بر اساس این واقعیت تنظیم شد که السنوار همانند چهره‌ای تحت تعقیب رفتار نکرده و تمایل دارد فعالیت‌های خود را به شکل آشکار انجام دهد، او همانند سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، در مکان‌های مخفی و یا پناهگاه زندگی نمی‌کند». این بخش از گزارش معاریو یادآور حضور السنوار در کنفرانسی مطبوعاتی در مه سال ۲۰۲۱ است که در پاسخ به این سوال که آیا از ترور هراسی ندارد، گفت، «بعد از این دیدار پیاده به خانه‌ام باز خواهم گشت و گانتس یک ساعت زمان  دارد که تصمیم بگیرد و جنگنده‌هایش را آماده کند». این ویدیو به عنوان پاسخی چالش‌برانگیز به شکلی گسترده منتشر شد.
کاسبت در ادامه نوشت، طرحی که رونین بار، رئیس فعلی شین‌بت برای ترور السنوار ارائه کرد، جزئیات بیشتری داشت و هدف آن ترور تمام رهبران حماس در نوار غزه بود. این تحلیلگر سیاسی روزنامه معاریو در ادامه این مسأله را یادآور شد که یورام کوهن، رئیس سابق شین‌بت چند روز قبل در مصاحبه‌ای با شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل اعتراف کرد که طرح‌های نتانیاهو برای «بریدن سر رهبران حماس» بر اساس این منطق است که خطرات این گروه برای «اسرائیل» بسیار زیاد است.
او در ادامه گزارش خود مدعی شد، بر اساس اطلاعاتی که «اسرائیل» به آن دست یافته، گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس در سال گذشته تعداد نیروهای یگان‌های ویژه خود را ۱۰۰ درصد افزایش داده و همین نیروهای ویژه مسئول اجرای عملیات طوفان الاقصی بودند که در نتیجه آن هزاران تن از سربازان و شهرک‌نشین‌ها کشته و زخمی شدند. با اینکه پیش از این یورام کوهن این اطلاعات را افشا کرده بود، دفتر نتانیاهو صحت مطالب منتشر شده در گزارش کاسبت را تکذیب کرد. السنوار ۶۱ سال داشته و خانواده‌اش اهل شهر عسقلان بودند اما در جریان نکبت در سال ۱۹۴۸ به شهر خان‌یونس در غزه کوچ کردند و او در این شهر بزرگ شد.
برچسب ها: بنی گانتز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها