به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۲:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۱۱ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۴۴۲۶۳۸

این هرم ۲۷۰۰۰ ساله را انسان‌ها نساخته‌اند

این هرم ۲۷۰۰۰ ساله را انسان‌ها نساخته‌اند
گروه علمی:دانشمندان هرم عجیبی کشف کردند که به نظر می‌رسد، ۲۷۰۰۰ سال قدمت داشته باشد. در این میان بسیاری از پژوهشگران بر این باورند که این هرم طبیعی است و ساخته دست انسان نیست.به گزارش خبرآنلاین،یک مطالعه جدید ادعا می‌کند که سایت Gunung Padang در اندونزی یک «هرم ماقبل تاریخ» مربوط به ۲۷۰۰۰ سال پیش است.در حالی که هرم جوسر در مصر با ۴۷۰۰ سال قدمت به عنوان قدیمی‌ترین هرم جهان شناخته می‌شود یک مطالعه جدید این رکورد را با ادعای قوی «هرم ماقبل تاریخ» در اندونزی با قدمت ۲۷۰۰۰ سال زیر سوال می‌برد.
 
ظاهرا محققان، شواهد قانع کننده‌ای از یک مکان پیچیده بزرگ سنگی دارند. با استفاده از توموگرافی لرزه‌ای، آن‌ها به این باور رسیده‌اند که حفره‌ها یا اتاق‌های مخفی وجود دارند که «وجود ساختارهای چند لایه» را نشان می‌دهند. سایت Gunung Padang در غرب جاوا، اندونزی، شامل یک سایت برآمده زمین است. اگر در زیر خاک غارها و اتاق های ساخته شده توسط انسان وجود داشته باشد، نه تنها قدیمی‌ترین هرم شناخته شده، بلکه قدیمی‌ترین کاربرد شناخته شده از سنگ تراشی را نیز ارائه می‌دهد که به طور کامل باورهای قبلی پیرامون پیشرفت تمدن در دوران پارینه سنگی را خنثی می‌کند.

نویسندگان برای رسیدن به نتیجه‌گیری‌های خود، از فن‌آوری‌های نفوذ در زمین برای کشف آنچه که به اعتقاد آنها چهار لایه ساختمانی است که شامل اتاق‌ها در طول مراحل مختلف ساخت است، استفاده کردند. اولین لایه مربوط به ۲۷۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ سال پیش است. آنها همچنین بر این باورند که این فناوری سنگ‌تراشی‌های حجاری‌شده را نشان می‌دهد، به‌طور دقیق به‌دقت حجاری‌شده و چیدمان صخره‌ها به روشی برنامه‌ریزی‌شده.
دو علامت سوال بزرگ وجود دارد

آیا تمام این فناوری واقعاً کار دست‌های انسان‌ها را نشان می‌دهد یا ممکن است زمین در طول هزاران سال جابجا شده و لایه‌هایی را تشکیل دهد که حفره‌هایی در خاک بر جای بگذارد؟ و این به چه معناست که هیچ محققی شواهدی از فعالیت‌های انسانی در آن منطقه پیدا نکرده است که قدمت آن به این دوره بازگردد، چه برسد به سابقه‌ای از سکونتگاه‌ها یا جوامع سازمان یافته شناخته شده؟

باستان شناسان ادعا می‌کنند که حرکت طبیعی و هوازدگی صخره‌ها می‌تواند سنگ را تراشیده و از تپه‌ها به آن‌جا رسیده باشد تا به صورت برنامه‌ریزی شده به نظر برسد. با این حال، به گفته زمین‌شناس آژانس ملی تحقیقات و نوآوری در اندونزی و یکی از نویسندگان این مطالعه، سنگ‌ها مرتب چیده شده‌اند، شکل گرفته‌اند و برای انتقال طبیعی بسیار بزرگ هستند. همچنین هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند این سنگ‌ها توسط انسان شکل گرفته‌اند.
 
با این حال به نظر یک باستان‌ شناس از دانشگاه ایالتی کانکتیکت جنوبی، هیچ مدرکی مبنی بر وجود تمدن پیشرفته در آن مکان در آخرین عصر یخبندان وجود ندارد. در حالی که نمونه‌های خاک ممکن است مربوط به ۲۷۰۰۰ سال پیش باشند، بدون نشانه‌های آشکار از فعالیت‌های انسانی (مانند ذغال چوب یا قطعات استخوان)، هیچ دلیلی وجود ندارد که باور کنیم در آن زمان هر نوع سکونتگاه بزرگی وجود داشته است، به‌ویژه در اندونزی.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها