به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۳:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۸ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۴۴۵۶۴۰

پرتاب موشک «نیو شپرد» به تعویق افتاد

پرتاب موشک «نیو شپرد» به تعویق افتاد
گروه علمی:شرکت «بلو اوریجین» اعلام کرد که پرتاب موشک «نیو شپرد» به دلیل مشکلات زمینی به تعویق افتاده است و تاریخ جدیدی برای پرتاب اعلام خواهد شد.به گزارش ایسنا، اولین ماموریت شرکت «بلو اوریجین»(Blue Origin) در بیش از ۱۵ ماه گذشته، روز دوشنبه ۱۸ دسامبر در آخرین لحظه رسما به تعویق افتاد.
 
موشک زیرمداری «نیو شپرد»(New Shepard) بلو اوریجین در ابتدا قرار بود تا ساعت ۹:۳۰ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی بلند شود اما پس از یک ساعت تأخیر به دلیل دمای پایین در محل پرتاب، به تعویق افتادن آن اعلام شد.
مقامات بلو اوریجین در حساب ایکس این شرکت نوشتند: امروز به دلیل مشکل سیستم زمینی که گروه در حال عیب‌یابی آن هستند، ماموریت «ان‌اس۲۴»(NS24) را به تعویق می‌اندازیم. به زودی یک هدف پرتاب جدید را برای این هفته ارائه خواهیم کرد.

«نیو شپرد» می‌تواند هم افراد و هم محموله‌ها را به فضای زیر مداری بفرستد اما از زمانی که یک ناهنجاری طی یک پرواز بدون سرنشین در ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۲ رخ داد، این پرتابگر روی زمین باقی مانده است. در آن پرتاب، تقویت‌کننده مرحله اول نیو شپرد نابود شد اما کپسول چتر نجات را با موفقیت مستقر کرد و با ۳۶ محموله تحقیقاتی خود در همان نزدیکی فرود آمد.

یک بررسی انجام‌ گرفته توسط شرکت بلو اوریجین نشان داد که علت حادثه، بروز شکست در ساختار حرارتی نازل موتور است. این موتور تقویت‌کننده نیو شپرد است. بلو اوریجین بعدا به منظور آماده شدن برای پروازهای آینده، تغییراتی را در طراحی موتور اعمال کرد.

ماموریت بعدی این شرکت مانند ماموریت قبلی، بدون سرنشین خواهد بود. این ماموریت جدید که «ان‌اس-۲۴»(NS-24) نامیده می‌شود و بیست و چهارمین پرتاب نیو شپرد است، ۳۳ محموله تحقیقاتی را در بر دارد. بلو اوریجین در شرح ماموریت خود نوشت که بیش از نیمی از آنها با حمایت ناسا ساخته شده‌اند و به پرواز در می‌آیند.
مقامات شرکت در توضیحات اضافه کردند: سایر محموله‌ها از مدارس، دانشگاه‌ها و سازمان‌های متمرکز بر علم، فناوری، مهندسی، هنر و ریاضیات آمده‌اند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها