به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۵ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب : ۴۴۶۸۶۳

بهترین مرکز انجام لابیاپلاستی در تهران

گروه کسب و کار:
بهترین مرکز انجام لابیاپلاستی در تهران
لابیا‌پلاستی (Labiaplasty) یک نوع عمل جراحی است که توسط بهترین دکتر جراحی زیبایی واژن در تهران و با هدف کوچک‌‌کردن اندازه لابیا مینور یا همان چین‌های پوستی اطراف واژن و مجاری ادرار زنان انجام می‌شود. خانم‌هایی که دارای لابیاهای بزرگی هستند و قصد دارند با استفاده از این روش، ظاهر واژن خود را زیباتر کنند، ابتدا باید اطلاعات خود را درباره مزایا، عوارض و مراقبت‌های قبل و بعد از عمل افزایش دهند. در این مطلب قصد داریم هر آنچه که باید درباره Labiaplasty بدانید را به‌طور‌کامل و جامع توضیح دهیم و شما را با بهترین مرکز انجام این عمل در تهران آشنا کنیم.
 
لابیاپلاستی چیست و با چه روش‌هایی انجام می‌شود؟
همان‌طور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، Labiaplasty نوعی جراحی زیبایی واژن است که طی آن لابیای مینور یا لب‌های کوچک آلت تناسلی، کوچک می‌شود. در اندام تناسلی زنان دو نوع لابیا به نام‌های لابیا ماژور یا لب‌های بزرگ بیرونی و لابیا مینور یا لب‌‌های کوچک داخلی وجود دارد. وظیفه محافظ از دهانه واژن و کلیتوریس بر عهده لابیا‌ ماژور است. این بخش از اندام تناسلی پس از رسیدن به سن بلوغ با موهای زائد پوشانده می‌شود.



لابیاهای مینور همان لب‌ها یا چین‌های داخلی هستند که در دو سمت سرویکس قرار دارند و از کلیتوریس، واژن و مجرای ادرار محافظت می‌کنند. در برخی از خانم‌ها به دلایل مختلف اندازه لب‌های مینور، بزرگ‌تر است؛ به‌طوری‌که از زیر، لابیا ماژور آویزان می‌شوند. بزرگ بودن این ناحیه از اندام تناسلی زنان ممکن است مشکلاتی به‌همراه داشته باشد یا اعتمادبه‌نفس آن‌ها را کاهش دهد. بهترین راهکار برای کوچک کردن لابیا مینور انجام عمل لابیاپلاستی نزد بهترین دکتر جراحی زیبایی واژن در تهران، یعنی خانم دکتر طاهره فروغی فر است. این نوع عمل زیبایی با استفاده از تکنیک‌ها یا روش‌های زیر انجام می‌شود.

جراحی زیبایی واژن با روش تریم (Trim)
یکی از رایج‌ترین و پرطرفدارترین روش‌های Labiaplasty یا جراحی زیبایی واژن، روش تریم (Trim) است. در این روش پزشک جراح ابتدا یک برش عمودی روی لابیا ایجاد می‌کند، سپس بافت اضافی آن‌ها را برمی‌دارد و بخیه می‌زند. در این روش تیرگی لب‌های مینور نیز همزمان با کوچک شدن آن‌ها حذف می‌شود. بسته‌شدن برش در لبه لابیا باعث می‌شود که جای زخم یا اسکار زیاد در معرض دید نباشد. در موارد خیلی نادر، امکان به‌جا ماندن جای زخم یا اسکار به‌صورت برآمدگی وجود دارد.‌ از مهم‌ترین مزایای روش تریم می‌توان به متقارن شدن، روشن شدن لابیا مینور و پوشش داده شدن آن توسط لابیا ماژور اشاره کرد.

جراحی زیبایی واژن با روش وج (Wedge)
روش وج یکی دیگر از روش‌های رایج لابیاپلاستی است که نسبت به روش تریم جدیدتر است و به دلیل ایجاد نتایج طبیعی‌تر، از محبوبیت بیشتری برخوردار است. در این روش، دکتر جراح زیبایی واژن زنان، ابتدا یک برش به شکل V یا مثلت در قسمت مرکزی می‌زند و سپس دو لبه لابیا مینور را که به شکل V درآمد، به سمت هم می‌کشد و لبه‌ها را به همدیگر بخیه می‌زند. با این روش مشکل بزرگی و بیرون‌زدگی لابیا مینور برطرف خواهد شد. جای بخیه‌ها نیز به اندازه روش تریم مشخص نمی‌شود. خانم‌ها با استفاده از این روش برای زیبایی واژن و کوچک کردن لب‌های مینور، شکل طبیعی واژن خود را حفظ می‌کنند؛ علاوه‌بر‌این در نزدیکی بخش کلیتوریس برشی ایجاد نخواهد شد. عدم ایجاد برش در نزدیکی کلیتوریس از آسیب‌دیدن عصب‌های این ناحیه و کاهش لذت جنسی زنان جلوگیری می‌کند.

جراحی زیبایی واژن با روش دی اپی‌تلیالیزاسیون (DE-EPITHELIALIZATION)
در روش دی اپی‌تلیالیزاسیون به‌عنوان یکی دیگر از روش‌های جراحی زیبایی واژن زنان، بافت پوششی بخش مرکزی در جهت جانبی یا جهت میانی با استفاده از چاقوی جراحی بریده می‌شود. در این روش تغییری در حالت طبیعی لابیا مینور ایجاد نخواهد شد، فقط طول بافت اضافی عمودی آن کاهش پیدا می‌کند‌. در واقع زخم و اسکار فقط در بخش داخلی لابیا ایجاد می‌شود و در لبه‌های بیرونی هیچ زخمی به‌وجود نمی‌آید. مهم‌ترین مزیت این روش، کوچک‌ شدن اندازه لب‌های مینور و طبیعی بودن لبه‌های بیرونی آن است.

جراحی زیبایی واژن با روش لیزر
یکی دیگر از روش‌های لابیاپلاستی که در آن نیازی به استفاده از چاقوی جراحی نیست، جراحی زیبایی واژن با لیزر است‌. در واقع در این روش، برش لابیا مینور با لیزرهای ظریف انجام می‌شود. دقت بالای لیزر و کم بودن عوارض آن نسبت به جراحی باعث می‌شود که نتایج عمل دقیق‌تر از روش‌های دیگر باشد. از مهم‌ترین مزایای جراحی لب‌های کوچک اندام تناسلی زنان با لیزر می‌توان به مواردی مانند عدم نیاز به بخیه، کوتاه بودن دوران نقاهت نسبت به عمل جراحی، کاهش درد و تورم بعد از عمل، جلوگیری از ایجاد اسکار پس از جراحی‌ و ... اشاره کرد.

جراحی زیبایی واژن با روش پلاسما پلکسر یا پلاسما تراپی
پلاسما تراپی یا پلاسما پلکسر یکی از روش‌های نوین و غیرتهاجمی است که برای کوچک کردن لب‌های مینور کاربرد دارد.‌ از مهم‌ترین مزایای این روش می‌توان مواردی مانند عدم ایجاد برش، زخم یا اسکار در اندام تناسلی زنان، عدم نیاز به بیهوشی، نداشتن عوارض جانبی، درمان بسیار سریع و بدون نیاز به گذراندن دوران نقاهت، نتیجه‌گیری فوری و عدم استفاده از مواد شیمیایی را نام برد.‌ این روش بیشتر برای خانم‌هایی کاربرد دارد که اندازه لابیاهای مینور آن‌ها خیلی بزرگ، ضخیم و گوشتی نیست. برای کسانی که لابیای آن‌ها بزرگ، ضخیم، نامتقارن و گوشتی باشد، روش‌های جراحی گزینه مناسب‌تری هستند.
 

چه عواملی در بزرگ‌شدن لابیا مینور نقش دارند؟
عوامل مختلفی که باعث بزرگ‌شدن و تغییر شکل لابیا مینور شده و نیاز به جراحی لابیاپلاستی را در زنان افزایش می‌دهند، شامل موارد زیر هستند:

رسیدن به سن بلوغ و تغییرات هورمونی
یکی از مهم‌ترین عوامل بزرگ‌شدن لب‌های مینور آلت تناسلی، رسیدن به سن بلوغ و تغییرات هورمونی است. هورمون‌ها باعث می‌شوند که اندام جنسی دخترها حالت و فرم زنانه به خود بگیرد؛ اما در بعضی از دخترها با رسیدن به سن بلوغ، لابیا‌ها بیش‌ازحد بزرگ می‌شوند.

باردار شدن و زایمان‌های طبیعی متعدد
دوران بارداری یکی از حساس‌ترین دوران زندگی خانم‌ها محسوب می‌شود. در این دوران بدن خانم‌ها به دلایل هورمونی، دچار تغییرات زیادی می‌شود. یکی از این تغییرات، بزرگی لب‌های مینور است‌؛ علاوه‌‌بر‌این زایمان‌های طبیعی متعدد نیز در تغییر شکل واژن و بزرگی و بیرون‌زدگی لابیاهای مینور نقش دارد. گاهی اوقات بعد از به پایان رسیدن دوران بارداری و طبیعی شدن ترشح هورمون‌ها در بدن، اندازه لابیاها به حالت قبل باز می‌گردد. در برخی موارد نیز برای کوچک کردن آن‌ها باید از جراحی لابیاپلاستی توسط دکتر طاهره فروغی فر باتجربه‌ترین دکتر جراحی زیبایی واژن در تهران کمک گرفت.

اختلال در ترشح هورمون‌های زنانه
در بدن تمام زنان به‌طور طبیعی علاوه‌بر هورمون‌های زنانه، مقداری هورمون مردانه هم ترشح می‌شود. با به‌وجود آمدن اختلال در ترشح هورمون‌های زنانه از تخمدان و غدد فوق کلیوی در اثر ابتلا به برخی از بیماری‌ها یا رسیدن به دوران یائسگی و افزایش سطح هورمون مردانه در بدن، اندازه لب‌های مینور بزرگ‌تر از حالت طبیعی می‌شود.

کاهش یا افزایش شدید وزن
کاهش یا افزایش شدید وزن نیز جزو دلایل بزرگ شدن لابیا مینور محسوب می‌شود. اگر خانم‌ها در اثر ابتلا به بیماری‌های مختلف، مصرف برخی از داروها یا به‌خاطر استفاده از رژیم‌های لاغری یا چاقی دچار کاهش وزن یا افزایش شدید شوند، لب‌های کوچک اندام تناسلی آن‌ها با تغییر شکل مواجه شده و آویزان می‌شود. در واقع از دست دادن ذخیره چربی بدن در اثر لاغری مفرط و کوچک شدن لابیاهای ماژور باعث بزرگ‌تر دیده‌شدن و آویزانی لب‌های کوچک خواهد شد. برخی از پزشکان با تزریق چربی به لب‌های ماژور، این مشکل را حل می‌کنند و برخی دیگر روش لابیاپلاستی را پیشنهاد می‌دهند.

ژنتیک
یکی دیگر از عوامل بزرگ بودن لابیا مینور، ژنتیک است‌‌‌‌‌. برخی از دختران از همان بدو تولد نسبت به هم‌جنس‌های خود، لابیاهای مینور بزرگ‌تری دارند و بعد از بلوغ نیز این روند ادامه پیدا می‌کند‌.
 
انجام عمل لابیاپلاستی توسط دکتر طاهره فروغی فر چه مزایایی دارد؟‌
عمل جراحی زیبایی ناحیه تناسلی زنان یا Labiaplasty اگر توسط یک جراح خوب و باتجربه در بهترین مرکز درمانی انجام شود، مزایای زیادی به همراه خواهد داشت. دکتر طاهره فروغی فر به‌عنوان یکی از بهترین پزشکان جراحی زیبایی واژن در تهران دارای بورد تخصصی زنان، زایمان و نازایی از دانشگاه علوم‌ پزشکی تهران است‌. با انجام عمل زیبایی واژن و کوچک کردن لب‌های مینور نزد این پزشک از مزایای درمانی و زیبایی زیر بهره‌مند خواهید شد.

کمک به خروج ترشحات واژن
یکی از مزایای درمانی لابیاپلاستی و جراحی کوچک کردن لابیا مینور این است که به خروج راحت ترشحات واژن خانم‌ها کمک می‌کند. یکی از مهم‌ترین و مفیدترین کارکردهای دستگاه تناسلی زنان ترشحات واژن است‌. این ترشحات نقش به‌سزایی در طراوت و تازگی واژن دارند و با حل میکروب‌ها و آلودگی موجود در این ناحیه، مانع از ایجاد عفونت می‌شوند. بزرگ بودن لابیاهای مینور اجازه خروج ترشحات واژن را نمی‌دهد، به همین دلیل فرد دچار عفونت‌های واژینال می‌شود. با انجام عمل Labiaplasty و خروج ترشحات واژن، امکان ابتلا به عفونت‌های واژینال در زنان به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند.

راحت‌شدن پاکیزگی و نظافت ناحیه تناسلی
بزرگی و آویزان بودن لب‌های کوچک واژن، یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد سوزش و خارش در این ناحیه از بدن است. پاکیزگی و نظافت لب‌های مینور بزرگ، اغلب کار راحتی نیست و امکان عرق‌سوز شدن این ناحیه نیز افزایش می‌یابد. با عمل جراحی زیبایی واژن، پاکیزگی و نظافت این ناحیه برای خانم‌ها راحت‌تر شده و سوزش و خارش نیز درمان می‌شود.
 
جلوگیری از ساییده شدن لابیا مینور حین رابطه جنسی
تعداد زیادی از خانم‌های دارای لابیا مینور بزرگ، حین برقراری رابطه جنسی با همسر خود با مشکل مواجه می‌شوند و ساییده شدن لبه‌های مینور آن‌ها را اذیت می‌کند. گاهی اوقات ساییدگی به حدی زیاد است که باعث زخم شدن این ناحیه از واژن می‌شود. یکی دیگر از مزایای درمانی عمل لابیاپلاستی این است که از بروز این مشکلات حین رابطه زناشویی جلوگیری می‌کند و باعث بهبود روابط زناشویی و افزایش لذت جنسی خانم‌ها می‌شود.

کمک به انجام راحت ورزش‌های هوازی
خانم‌هایی که دارای لابیاهای مینور بزرگی هستند، معمولا هنگام انجام ورزش‌های هوازی مانند دوچرخه‌سواری، سوارکاری و دومیدانی دچار مشکلاتی مانند ساییدگی یا زخم شدن لب‌های کوچک آلت تناسلی خود می‌شوند. این خانم‌ها با عمل جراحی زیبایی واژن می‌توانند برای همیشه از شر این مشکلات خلاص شوند.

زیبایی واژن و افزایش اعتمادبه‌نفس خانم‌ها
درست است که هیچ استانداردی برای اندازه لابیای‌های مینور وجود ندارد؛ اما برخی از خانم‌ها از بزرگی و آویزان بودن این قسمت از اندام تناسلی خود رضایت ندارند و به همین دلیل در حین برقراری رابطه جنسی اعتمادبه‌نفس خود را از دست می‌دهند. یکی از مزایای مهم لابیاپلاستی این است که باعث زیباتر شدن واژن و جذابیت اندام تناسلی می‌شود‌. زیبایی و جذابیت اندام تناسلی افزایش اعتمادبه‌نفس خانم‌ها را به دنبال دارد.

امکان پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان
بزرگی لابیا مینور هم در پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان، هم در پوشیدن مایو و بیکینی مشکل ایجاد می‌کند‌. برجسته شدن این ناحیه از اندام تناسلی باعث خجالت‌زدگی خانم‌ها می‌شود. برای جلوگیری از احساس خجالت و پوشیدن راحت لباس‌های دلخواه، باید از جراحی زیبایی واژن کمک گرفت.

برطرف کردن عدم تقارن در لابیاهای مینور
گاهی اوقات لابیاهای مینور زنان اندازه مساوی ندارند و متقارن نیستند. این عدم تقارن تاثیر زیادی در کاهش زیبایی واژن دارد و گاهی به کاهش شدید اعتمادبه‌نفس منجر می‌شود. با عمل جراحی Labiaplasty نزد دکتر طاهره فروغی فر، می‌توان عدم تقارن لابیاها را برای همیشه برطرف کرد.
نکته: مناسب‌ترین سن برای انجام این عمل زیبایی بین 18 تا 50 سال است. پزشکان به هیچ‌وجه این عمل زیبایی را برای دختران زیر 18 سال انجام نمی‌دهند؛ زیرا در سن رشد هستند‌. در خانم‌های بالای 50 سال نیز به دلیل دیر جوش خوردن زخم‌ها، احتمال عفونت وجود دارد؛ بنابراین کاندیدای مناسبی برای این نوع عمل نیستند.
 
بهترین‌ دکتر جراحی زیبایی واژن در تهران چه ویژگی‌هایی دارد؟
خانم‌هایی که قصد دارند از روش لابیاپلاستی برای زیبایی واژن و کوچک کردن لابیاهای مینور خود استفاده کنند، بیش از هر اقدامی باید با ویژگی‌های بهترین دکتر جراحی زیبایی واژن آشنا شوند و بر اساس آن‌ها پزشک مورد نظر خود را انتخاب کنند. از مهم‌ترین ویژگی‌های دکتر طاهره فروغی فر، بهترین جراح زیبایی زنان در شهر تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آشنایی کامل با آناتومی بدن زنان و دانش به‌روز
یکی از ویژگی‌های مهم بهترین دکتر جراح زنان این است که با آناتومی بدن زنان به‌طور کامل آشناست و دانش و اطلاعات خود را به‌روز نگه می‌دارد. آشنایی کامل با آناتومی بدن زنان در تشخیص مشکلات و بیماری‌های زنان و انتخاب بهترین گزینه برای درمان آن‌ها تاثیر بسیار زیادی دارد.

برخورداری از تجربه و مهارت بالا در زمینه جراحی‌ زیبایی
یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین جراح زیبایی زنان، برخورداری از تجربه و مهارت بالا در زمینه انواع جراحی‌های زیبایی زنان است. هر چه تجربه و مهارت جراح بالاتر باشد، عمل به نتیجه مطلوب‌تری می‌رسد. برای آگاهی از میزان تجربه پزشک، بهتر است نظر بیماران قبلی را جویا شوید یا در جلسه مشاوره از پزشک درخواست کنید تا عکس‌ قبل و بعد از جراحی لابیاپلاستی بیماران قبلی را به شما نشان دهد.

استفاده از جدیدترین دستگاه‌ها و تجهیزات جراحی
بهترین جراح زیبایی زنان زمانی می‌تواند از تجربیات و مهارت‌های خود به خوبی استفاده کند که از جدیدترین و به‌روزترین دستگاه‌ها و تجهیزات جراحی استفاده کند. به‌عنوان مثال، یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های مورد نیاز که برای جراحی زیبایی واژن و کوچک کردن لابیا مینور کاربرد دارند، لیزرهای پیشرفته هستند. استفاده از تجهیزات به‌روز جراحی، عوارض ناشی از جراحی را به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

تعهد دادن به بیمار در قبال نتیجه جراحی
عمل جراحی زیبایی واژن نیز مانند هر عمل دیگری ممکن است به دلیل عوامل پیش‌بینی نشده به نتیجه نهایی ایده‌الی نرسد. با‌توجه‌به احتمال به‌وجود آمدن چنین شرایطی بهترین دکتر جراحی زیبایی واژن در تهران به بیماران خود تعهد می‌دهد که در صورت نرسیدن به نتیجه مطلوب و دلخواه بیمار، هر چه سریع‌تر برای برطرف کردن ایرادها اقدام کند.
از ویژگی‌های دیگر بهترین جراح لابیاپلاستی در تهران می‌توان به مواردی مانند رعایت اصول اخلاقی، پایبند بودن به سوگندنامه پزشکی، مسئولیت‌‌پذیری، برخورد خوب با مراجعه‌کنندگان، ارائه مشاوره‌های لازم درباره مراقبت‌های قبل و بعد از عمل، موفقیت‌آمیز بودن درصد زیادی از جراحی‌ها و فعالیت در مراکز پزشکی و کلینیک‌های معتبر اشاره کرد.
 
انجام عمل لابیاپلاستی نزد یک دکتر جراح بی‌تجربه چه عوارضی به دنبال خواهد داشت؟
انتخاب یک جراح خوب، باتجربه و مطمئن برای انجام عمل کوچک کردن لابیای مینور از اهمیت بالایی برخوردار است. این بخش از اندام تناسلی زنان بخشی حساس است و کوچک شدن آن توسط یک جراح بی‌تجربه که مهارت‌های لازم و دانش کافی در این مورد ندارد، باعث وارد شدن آسیب به اندام تناسلی شده و علاوه‌بر کاهش زیبایی ظاهری واژن، کیفیت رابطه و لذت جنسی را کاهش می‌دهد. علاوه‌بر‌این، هزینه‌های جراحی‌های ترمیمی نیز به هزینه‌های عمل لابیاپلاستی اضافا می‌شود. اشتباه کردن در انتخاب یک جراح زیبایی زنان عوارض مختلفی به دنبال دارد. از مهم‌ترین عوارض می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    باقی ماندن جای بخیه‌ها بعد از جراحی کوچک کردن لابیای مینور
•    باز شدن بخیه‌ها و ایجاد خونریزی شدید
•    سختی و پرهزینه بودن هزینه عمل‌های ترمیمی نسبت به اولین جراحی
•    نامتقارن شدن اندازه لابیاهای کوچک
•    نازیبا شدن ظاهر واژن
•    عدم هماهنگی لابیا مینور با کلیتوریس
•    بیش از اندازه کوتاه شدن لابیا
•    وارد شدن آسیب به اعصاب حسی موجود در واژن
•    کاهش شدید میل جنسی
•    باقی ماندن جای زخم و اسکار در ناحیه واژن
•    کاهش اعتمادبه‌نفس
خانم‌ها برای جلوگیری از بروز این عوارض، حتما باید در انتخاب جراح زیبایی زنان نهایت دقت را داشته باشند و به مواردی مانند میزان سابقه و اعتبار دکتر، رضایت بیماران قبلی و پرس‌وجو از آن‌ها درباره نتیجه عمل، زیاد بودن تعداد عمل‌های زیبایی موفق، گذراندن دور‌های تخصصی و سطح دانش او توجه داشته باشید. خوشبختانه خانم دکتر طاهره فروغی فر تمام شرایط لازم را دارد و به‌عنوان بهترین دکتر جراحی زیبایی واژن در تهران شناخته می‌شود.
 
نکات و مراقبت‌های قبل از عمل لابیاپلاستی شامل چه مواردی است؟
رعایت نکات مربوط به مراقبت‌های قبل و بعد از این عمل جراحی، اهمیت بسیار زیادی دارد. برای کسب نتیجه مطلوب باید به تمام نکات و دستورالعمل‌هایی که جراح در جلسه مشاوره قبل از عمل توضیح می‌دهد، عمل کنید. نکات و مراقبت‌های قبل از عمل جراحی کوچک کردن لابیای مینور شامل موارد زیر است:
•    در میان گذاشتن نتیجه و انتظارات مورد نظر با جراح
•    بررسی و ارزیابی سابقه پزشکی و وضعیت فیزیکی بیمار توسط جراح
•    آشنایی با خطرات و عوارض احتمالی عمل لابیاپلاستی
•    صحبت با دکتر جراح درباره هزینه‌های این نوع عمل
•    ترک سیگار و خودداری از مصرف نوشیدنی‌های الکلی
•    اجتناب از مصرف برخی از مکمل‌ها و داروها
•    انجام تست پاپ اسمیر یک ماه قبل از عمل برای اطمینان از عدم وجود عفونت‌های واژینال
•    بررسی دستگاه تناسلی از نظر داشتن تبخال‌های تناسلی و رفع زائده‌ها
•    استفاده نکردن از کرم و لوسیون در ناحیه تناسلی یک ماه قبل از عمل
•    خودداری از مصرف هرگونه ماده مخدر یک ماه قبل از عمل
•    قطع مصرف آسپرین و داروهای رقیق‌کننده خون
•    خودداری از برقراری رابطه جنسی یک هفته قبل از عمل
•    مصرف غذاهای گیاهی و فیبردار برای جلوگیری از یبوست
•    انجام آزمایش بارداری و آزمایش خون قبل از عمل
خانم‌ها باید سعی کنند قبل از عمل تمام این نکات و مراقبت‌های لازم را انجام دهند تا به نتیجه دلخواه خود برسند و بعد از انجام عمل عوارض جانبی کمتری در ناحیه تناسلی آن‌ها ایجاد شود.
 
آشنایی با نکات و مراقبت‌های بعد از عمل لابیاپلاستی
خانم‌ها برای بهبود سریع‌تر و رسیدن به نتیجه موفقیت‌آمیز بعد از جراحی زیبایی لابیاهای مینور واژن، باید نکات و مراقبت‌های زیر را انجام دهند:
•    مصرف به‌موقع داروهای تجویز‌شده
•    خودداری از انجام فعالیت‌های بدنی سنگین
•    پرهیز از برقراری رابطه جنسی 4 تا 6 هفته بعد از عمل
•    توجه به بهداشت و تمیزی و خشک نگه داشتن ناحیه تناسلی
•    نپوشیدن لباس‌های تنگ
•    خودداری از نشستن‌های طولانی‌مدت
•    تماس فوری با پزشک در صورت هرگونه درد
علاوه‌بر این نکات، بعد از عمل نیز همچنان به مصرف غذاهای فیبردار ادامه دهید تا از ابتلا به یبوست جلوگیری کنید؛ یبوست باعث وارد شدن فشار به ناحیه تناسلی می‌شود.
 
مطب دکتر طاهره فروغی فر، بهترین مرکز انجام لابیاپلاستی در تهران
در این مطلب هر آنچه که باید درباره عمل Labiaplasty بدانید را توضیح دادیم و شما را با ویژگی‌های بهترین و باتجربه‌ترین دکتر جراحی زیبایی واژن در تهران یعنی خانم دکتر طاهره فروغی فر آشنا کردیم. دکتر فروغی علاوه‌بر عمل جراحی کوچک کردن لابیای مینور واژن، در زمینه لیپوساکشن واژن، هایمنوپلاستی، واژینوپلاستی، پرینورافی، درمان بیماری‌های تناسلی، نازایی، مشکلات شیردهی و سرطان زنان نیز خدمات بسیار مفیدی به بیماران خود ارائه می‌دهد‌. برای اطلاع از هزینه عمل لابیاپلاستی می‌توانید با شماره‌تلفن‌های موجود در سایت دکتر فروغی فر تماس بگیرید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها