به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۳ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب : ۴۴۸۴۸۸

۱۰ محصول ترند ۲۰۲۴ برای بهبود خواب شبانه

۱۰ محصول ترند ۲۰۲۴ برای بهبود خواب شبانه
گروه علمی: خواب شبانه یکی از مهم‌ترین عواملی است که به سلامت بدن کمک می‌کند. با این حال بسیاری از افراد با مشکلات خواب دست و پنجه نرم می‌کنند.مشکلات خواب نه تنها می‌تواند بر خلق‌وخو و بهره‌وری ما تأثیر بگذارد، بلکه منجر به مشکلات سلامتی مانند بیماری قلبی، سکته‌ی مغزی و چاقی می‌شود.طبق گزارش CDC از هر سه بزرگسال آمریکایی یک نفر به اندازه‌ی کافی نمی‌خوابد. خوشبختانه امروزه محصولاتی وجود دارند که به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کنند. در ادامه با معرفی ۱۰ محصول سال 2024 برای داشتن یک خواب بهتر با ما همراه باشید.

۱. پاک کننده‌ها و کرم‌های صورت
اسطوخودوس و بابونه موادی هستند که به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کنند. در کرم‌های صورت و پاک کننده‌های پوست از این گیاه نیز استفاده می‌شود. این مواد کمک می‌کند تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید و راحت‌تر بخوابید. از محبوب‌ترین برندهایی که از چنین موادی در محصولات خود استفاده می‌کنند می‌توان به نیتروژینا اشاره کرد. به جز کرم‌ها یا پاک‌کننده‌های صورت می‌توانید از اسپری‌های بالش که دارای اسانس اسطوخودوس و بابونه هستند استفاده کنید. این رایحه‌ها استرس را کاهش می‌دهند و باعث بهبود کیفیت خواب می‌شوند.

۲. تشک‌های طبی
تشک‌های قدیمی فنری متعلق به گذشته است. در حال حاضر ده‌ها مدل جدید تشک وجود دارد که از فناوری پیشرفته برای کمک به بهبود کیفیت خواب شبانه استفاده می‌کنند. برخی از تشک‌ها دارای درجه‌ی سفتی قابل تنظیم و فناوری مموری فوم بدون فنر هستند که به خوبی با شکل بدن منطبق می‌شوند. برخی دیگر از تشک‌ها حتی دارای حسگرهای خاصی هستند که الگوهای خواب شما را ردیابی می‌کند. خرید این نوع تشک‌ها قطعا ارزش هزینه کردن را دارد. اکثر مردم تقریباً یک سوم عمر خود را در خواب می‌گذرانند. اگر هنگام خواب راحت نیستید و با کمر درد از خواب بیدار می‌شوید، توصیه می‌کنیم از یک تشک طبی استفاده کنید.

۳. ساعت‌های زنگ‌دار فانتزی
ساعت‌های زنگ‌دار نیز مانند تشک‌ها در طی سال تغییرات زیادی کرده‌اند. تحقیقات نشان داده است که بیدار شدن تدریجی به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند. با در نظر گرفتن این موضوع، شرکت‌ها ساعت‌هایی تولید کرده‌اند که ما را به آرامی و به تدریج از خواب بیدار می‌کند. برخی از این نوع ساعت‌ها طلوع خورشید را با روشن کردن آرام اتاق شبیه سازی می‌کنند.برخی دیگر از صداهای آرام‌بخش یا ارتعاشات کوچک برای بیدار کردن شما استفاده می‌کنند. برخی از محبوب‌ترین ساعت‌های زنگ‌دار از برند فیلیپس Wake-Up Light، Casper Glow Light و SensorWake است. اکثر گوشی‌های هوشمند نیز ویژگی‌های مشابهی را نیز ارائه داده‌اند. می‌توانید آلارم گوشی را بر اساس افزایش تدریجی صدا تنظیم کنید.

۴. پادکست‌های خواب
گوش دادن به پادکست‌های خواب نیز به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند. این پادکست‌های خواب شامل صداهای آرامش‌بخش، مدیتیشن هدایت شده یا حتی داستان‌های قبل از خواب است. برخی از محبوب‌ترین پادکست‌های خواب عبارت‌اند از خواب‌آلود اثر اوتیس گری (Otis Gray)، با من بخواب اثر درو آکرمن (Drew Ackerman) و خواب‌آلود اثر تام جونز (Tom Jones) است.

۵. چشم‌بند خواب
چشم‌بند خواب دوباره در سال ۲۰۲۳ ترند شده است. گاهی اوقات یک چشم‌بند ساده روی چشمان شما می‌تواند معجزه کند. وقتی بدن در معرض نور قرار نگیرد، تمایل به خواب پیدا می‌کند. اگر اتاقتان به اندازه کافی تاریک نیست چشم بندهای خواب به شما کمک می‌کنند بهتر به خواب بروید. برندهای معروف چشم‌بند خواب عبارت‌اند از Alaska Bear ،Manta Sleep و Bucky است. به صورت کلی هر چیزی که جلوی رسیدن نور به چشم‌ها را بگیرد به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند.

۶. پتوهای وزن‌دار
محبوبیت پتوهای وزن‌دار در سال‌های اخیر افزایش یافته است. تحقیقات نشان داده است پتوهای وزن‌دار استرس و اضطراب را کاهش می‌دهند و منجر به خواب با کیفیت‌تر می‌شوند. پتوی وزن‌دار پتویی است که با مواد سنگینی مانند گلوله‌های پلاستیکی یا دانه‌های شیشه‌ای پر شده است. این سنگینی فشار ملایمی به بدن در هنگام خواب وارد می‌کند که بسیاری از افراد از آن لذت می‌برند.

۷. حفظ یک روال خواب منظم
هیچ محصول خاص یا فناوری پیشرفته‌ای مانند یک روال خواب ثابت نمی‌تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند. بهتر است هر شب در ساعت مشخصی به خواب بروید و هر روز صبح در ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید. حتی در تعطیلات آخر هفته این روال را انجام دهید. خوابیدن تا ظهر بیشتر از اینکه به شما کمک کند احساس آرامش کنید، خواب شما را مختل می‌کند. حفظ یک برنامه‌ی خواب منظم به بدن آموزش می‌دهد تا چرخه‌ی طبیعی خواب خود را تنظیم کند.

۸. مدیتیشن
مدیتیشن یک تکنیک اثبات شده برای کاهش استرس و ایجاد آرامش است و می‌تواند ابزار موثری برای بهبود کیفیت خواب باشد. با انجام مدیتیشن قبل از خواب می‌توانید ذهن خود را آرام کنید و افکاری که شما را در شب بیدار نگه می‌دارند را کاهش دهید. برنامه‌های مدیتیشن زیادی مانند Headspace، Calm و Insight Timer وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

۹. دمنوش گیاهی
دمنوش خواب آور به سلامت خواب شما کمک می‌کنند. دمنوش گیاهی مانند بابونه، اسطوخودوس و ریشه سنبل الطیب قرن‌ها است که برای تقویت آرامش و بهبود کیفیت خواب استفاده می‌شود. این دمنوش‌ها حاوی ترکیبات طبیعی هستند که خاصیت آرام بخشی دارند و می‌توانند به کاهش اضطراب و ایجاد آرامش کمک کنند. نوشیدن یک فنجان چای گیاهی گرم قبل از خواب می‌تواند یک روتین آرامش بخش قبل از خواب باشد.

۱۰. استفاده از فیلتر نور آبی
همه صفحه‌ نمایش‌ها نور آبی ساطع می‌کنند که این نور آبی چرخه‌ی طبیعی خواب را مختل می‌کند. یعنی خیره شدن به تلویزیون، لپ‌تاپ یا موبایل درست قبل از خواب، خوابیدن را سخت‌تر می‌کند. راه‌های مختلفی برای رفع این مشکل وجود دارد، اما موثرترین راه این است که حداقل یک ساعت قبل از خواب از تکنولوژی استفاده نکنید. روش دیگر این است که از فیلتر نور آبی استفاده کنید. عینک مخصوص فیلتر نور آبی به کاهش تاثیر نور آبی بر چشمان شما کمک می‌کند. اکثر گوشی‌های هوشمند دارای ویژگی‌های کاهش نور آبی مانند Night Shift در آیفون یا Night Light در اندروید هستند

کلام آخر
داشتن خواب باکیفیت مانند خوردن غذای مغذی، نوشیدن آب و ورزش منظم برای سلامتی ضروری است. بیشتر بزرگسالان باید هر شب بین هفت تا نه ساعت بخوابند. اگر در خوابیدن مشکل دارید می‌توانید از محصولاتی مانند تشک‌های طبی، کرم‌های شب و چشم‌بند استفاده کنید. در صورت مشکلات جدی خواب حتما به پزشک مراجعه کنید.
مرجع : برترین‌ها
برچسب ها: خواب شبانه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها