به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۲۰ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب : ۴۴۹۶۳۴

درمان دیسک کمر بدون جراحی با اعمال یداوی در مشهد

گروه سلامت: درمان دیسک کمر بدون جراحی با استفاده از اعمال یداوی طب سنتی، غمز و دلک، گیاهان دارویی، و حرکات اصلاحی کاملا میسر است.
درمان دیسک کمر بدون جراحی با اعمال یداوی در مشهد
دیسک کمر یکی از بیماری‌های رایج در سنین پایین و بالا است که متاسفانه به دلیل سبک زندگی نامناسب مردم در کشور ایران، بسیاری از افراد با آن مواجه هستند. در واقع فتق دیسک که به بیرون زدگی دیسک نیز مشهور است به اختصار دیسک کمر نامیده می‌شود و می‌تواند باعث ایجاد فشار در اعصاب و درد در کمر و پاها گردد. درمان دیسک کمر بدون جراحی، یکی از مهم ترین نیازهای جامعه امروزی است. به ویژه در شرایط کنونی که بسیاری از مردم شرایط انجام اعمال جراحی را ندارند و البته ریسک عمل‌های جراحی برای درمان دیسک کمر، بسیار بالا است. از این رو می‌توان برای درمان دیسک کمر بدون جراحی از طب سنتی و روش‌های مختلف استفاده کرد تا در نهایت به آن نتیجه ای که باید رسید.
رفع مشکلات کمر و مفاصل بدون جراحی
تلفن تماس: 09352406980

دیسک کمر چیست و چه علائمی را به همراه دارد؟
قبل از اینکه بخواهیم در مورد روش‌های درمان دیسک کمر بدون جراحی صحبت کنیم، اجازه دهید مروری بر روی این بیماری و علائم آن داشته باشیم. دیسک کمر در واقع یکی از عضوهای حیاتی در ستون فقرات محسوب می‌شود که میان مهره‌های ستون فقرات فاصله ایجاد کرده و از ضربه خوردن این مهره‌ها روی هم جلوگیری می‌کند. در صورتی که فشار زیادی به دیسک‌های کمری وارد شود، آن‌ها دچار بیرون زدگی، ترک خوردگی و پارگی می‌شوند که در چنین شرایطی می‌گوییم فتق دیسک اتفاق افتاده است. معمولا در میان مردم فتق دیسک با نام بیماری دیسک شناخته می‌شود.
رفع مشکلات کمر و مفاصل بدون جراحی
تلفن تماس: 09352406980

علائم دیسک کمر در هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. بسته به شدت فتق دیسک و فشاری که به عضلات و اعصاب وارد می‌شود، علائم نیز متفاوت اند. به طور مثال در صورتی که بیرون زدگی دیسک فشار زیادی را به اعصاب ناحیه نخاع وارد کند، ممکن است افراد در پاهای خودشان احساس ضعف و بی حسی داشته باشند. کمردرد نیز از نشانه‌های رایج دیسک کمر است. معمولا افرادی که به دلیل دیسک کمر دچار کمردرد و علائم این چنینی می‌شوند، با استراحت، نشستن و دراز کشیدن علائم آن‌ها بهبود پیدا می‌کند.
 
درمان دیسک کمر بدون جراحی
درمان دیسک کمر با روش‌های مختلفی امکان پذیر است. اگر این روش‌ها اثربخشی مطلوبی نداشتند، بیمار به تشخیص جراح عمل جراحی دیسک کمر را انجام می‌دهد. اما در حال حاضر خود پزشکان نیز ترجیح می‌دهند که بیماران بدون جراحی این مشکل را درمان یا کنترل کنند. برای درمان دیسک کمر بدون جراحی راهکارهای زیادی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به اعمال یداوی، غمز و دلک،  لیزر درمانی، فیزیوتراپی، انجام حرکات اصلاحی و ... اشاره کرد.

رفع مشکلات کمر و مفاصل بدون جراحی
تلفن تماس: 09352406980
در میان روش‌های ذکر شده، بهترین روش برای درمان دیسک کمر بدون جراحی روشی است که حداقل تهاجم را به همراه داشته باشد و اثربخشی آن نیز خوب باشد. انجام حرکات اصلاحی، در کنار مصرف دمنوش‌ها و گیاهان دارویی توصیه شده در طب سنتی بسیار مفید خواهد بود.

درمان دیسک کمر بدون جراحی
درمان دیسک کمر بدون جراحی

درمان دیسک کمر با طب سنتی
طب سنتی تدابیر بسیار زیادی را برای درمان دیسک کمر اندیشیده است. استفاده از گیاهان دارویی، انجام اعمال یداوی، بهره گیری از کمپرس آب سرد و گرم و ... از جمله روش‌های درمان دیسک کمر بدون جراحی با طب سنتی محسوب می‌شوند. در حال حاضر گیاهان دارویی زیادی به عنوان ضد التهاب و تسکین دهنده دردهای جسمی شناخته می‌شوند که مصرف آن‌ها بسیار حائز اهمیت بوده و فواید بسیار زیادی را به همراه دارد. برای درمان دیسک کمر با طب سنتی می‌توان از گیاهان دارویی زیر که در ادامه در مورد آن‌ها بیشتر صحبت می‌کنیم، کمک گرفت.
رفع مشکلات کمر و مفاصل بدون جراحی
تلفن تماس: 09352406980

درمان دیسک کمر با آلوئه ورا
آلوئه ورا یکی از گیاهان دارویی مفیدی است که چندین سال است در زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه دارای پلی ساکارید، آن گلوکومانان، هورمون رشد و بسیاری از ترکیبات مغذی دیگر است که می‌توانند فعالیت فیبروبلاست‌ها را تحریک کنند و باعث افزایش تولید کلاژن در بدن شوند. این گیاه دارای اثر ضد التهابی است و می‌تواند باعث تسکین التهاب در بخش‌های مختلف بدن شود.
برای تسکین درد دیسک کمر بدون جراحی، می‌توان از ژل آلوئه ورا استفاده کرد. ژل آلوئه ورا باعث کاهش التهاب در بدن شده و فعالیت عوامل التهاب زا را به حداقل می‌رساند. اسید سالیسیلیک موجود در آلوئه ورا، می‌تواند باعث مهار تولید پروستاگلاندین‌ها شود و مانند یک مسکن عمل کند. در کنار سایر روش‌های درمان دیسک کمر در طب سنتی مانند اعمال یداوی، ماساژ درمانی و ...، می‌توان از ژل آلوئه ورا برای تسکین درد استفاده کرد.
رفع مشکلات کمر و مفاصل بدون جراحی
تلفن تماس: 09352406980

درمان دیسک کمر با پوست درخت بید سفید
پوست درخت بید سفید یکی از گیاهان دارویی است که تاثیر آن در کاهش درد و التهاب در سراسر جهان اثبات شده است. این پوست درخت بید برای تسکین انواع دردهای روماتیسمی، کمر درد، دردهای قاعدگی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.
از ترکیبات موثر موجود در پوست درخت بید سفید می‌توان به سالیسین اشاره کرد که دارای تاثیر ضد التهابی و ضد دردی است. این گیاه به دلیل اثربخشی فوق العاده ای که دارد، برای تحقیق جهت درمان دیسک کمر نیز مورد استفاده قرار گرفته است. تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف عصاره پوست درخت بید سفید می‌تواند به عنوان یک درمان دیسک کمر در طب سنتی شناخته شود.

درمان دیسک کمر با زنجبیل
زنجیل گیاهی پرفایده و ادویه ای معروف است که در کشورهای مختلف جهان از جمله چین کاشته می‌شود. این گیاه از قدیم به عنوان یک عامل ضد التهابی شناخته می‌شد و می‌توانست برای درمان بیماری‌های اسکلتی و عضلانی مورد استفاده قرار بگیرد. وجود ترکیبات موثر مانند کورکومین، بتاکاروتن، کافئیک اسید و ... در زنجبیل باعث شده تا این گیاه بتواند عوامل ضد التهابی را فعال کند.
مطالعات نشان می‌دهند که مصرف روزانه زنجبیل می‌تواند به کاهش دردهای عضلانی کمک کند و علاوه بر آن علائم آسیب‌های عضلانی را به حداقل برساند. ماساژ سوئدی به همراه روغن زنجبیل و یا استفاده از اعمال یداوی با کمک این روغن می‌تواند تاثیر زیادی روی کاهش کمردرد داشته باشد.
رفع مشکلات کمر و مفاصل بدون جراحی
تلفن تماس: 09352406980

کاهش درد دیسک کمر با زردچوبه
زردچوبه یکی از گیاهان دارویی مفید و غنی از ترکیبات شیمیایی زیادی است که می‌توانند تاثیر زیادی روی درمان دیسک کمر داشته باشند. برای درمان دیسک کمر بدون جراحی باید از ترکیبات آنتی اکسیدانی استفاده کنید که می‌توانند التهاب در بدن را به حداقل برسانند. زردچوبه یکی از این ترکیبات است که هم مصرف خوراکی آن مفید است، هم می‌تواند به عنوان یک داروی موضعی نیز مورد استفاده قرار گیرد.
برای درمان دیسک کمر بدون جراحی می‌توان از زردچوبه به عنوان یک عامل ضد درد و ضد التهابی طبیعی استفاده کرد. این گیاه دارویی در حال حاضر در بسیاری از کپسول‌های گیاهی که جهت درمان دیسک کمر مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز استفاده می‌شود.
رفع مشکلات کمر و مفاصل بدون جراحی
تلفن تماس: 09352406980

درمان دیسک کمر با روغن نعناع
روغن نعناع فلفلی یکی از عصاره‌های گیاهی عالی برای درمان دیسک کمر بدون جراحی است. معمولا این روغن در جلسات ماساژ درمانی برای کنترل کمردرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. وجود منتول خالص در این روغن باعث می‌شود تا بتوان به واسطه آن انواع دردهای کمری را کاهش داد.
 
درمان دیسک کمر در طب سنتی با اعمال یداوی
اعمال یداوی یا همان غمز و دلک در طب سنتی به سه دسته تقسیم بندی می‌شوند. دسته اول اعمال مربوط به رگ‌ها و عروق خونی هستند که با کمک باز کردن جریان خون انجام می‌شوند. دسته دوم تمرکز روی عضلات و ماهیچه‌ها است که معمولا با ماساژ درمانی، بادکش و ... انجام می‌شود. دسته سوم نیز مربوط به استخوان‌ها است که معمولا با جا انداختن استخوان‌ها همراه است.
برای درمان دیسک کمر بدون جراحی، می‌توان از اعمال یداوی که اکثرا با تمرکز بر روی ماهیچه‌ها و عضلات انجام می‌شوند، کمک گرفت. در واقع در این روش پزشک با ایجاد فشار در ناحیه دارای مشکل و انجام یک سری اقدامات به صورت دستی، دیسک کمر را درمان کرده و باعث بهبود علائم فرد می‌شود. اعمال یداوی می‌توانند تاثیر زیادی روی کنترل علائم دیسک کمر داشته باشند.
رفع مشکلات کمر و مفاصل بدون جراحی
تلفن تماس: 09352406980

درمان دیسک کمر بدون جراحی با کمپرس آب سرد و گرم
یکی از روش‌های درمان دیسک کمر بدون جراحی، استفاده از کمپرس آب سرد و گرم است. البته باید ترتیب استفاده از گرما و سرما را برای درمان دیسک کمر بلد باشید. برای کاهش درد ایجاد شده در دیسک کمر، باید حتما در ابتدا از کمپرس آب سرد استفاده کنید. کمپرس آب سرد می‌تواند میزان خونرسانی به آن محدوده را کاهش دهد و باعث کنترل درد شود. حدود 10 الی 15 دقیقه قرار دادن کمپرس آب سرد روی موضع آسیب دیده می‌تواند بسیار مفید باشد.
کمپرس آب گرم در مواقعی استفاده می‌شود که شدت درد در عضلات زیاد است. در چنین شرایطی می‌توان در مدت زمان کم، از کمپرس آب گرم برای تسکین درد عضلات و کمردرد مزمن استفاده کرد. بهتر است که در مورد کمپرس آب گرم و سرد برای کاهش درد دیسک کمر با پزشک خود مشورت کنید.


درمان دیسک کمر در طب سنتی با اعمال یداوی

درمان دیسک کمر با حرکات اصلاحی
درمان دیسک کمر با حرکات اصلاحی، از جمله روش‌های شناخته شده در جهان است. متاسفانه بسیاری از مردم تصور می‌کنند که برای درمان دیسک کمر فقط باید به سراغ داروهای خاص بروند و ورزش و تحرک به آن‌ها هیچ کمکی نمی کند. این در حالی که اگر از همان ابتدا عضلات فیله کمر تقویت شده بودند، احتمال بروز دیسک کمر بسیار به حداقل می‌رسد. با این حال حتی با وجود فتق دیسک، امکان درمان دیسک کمر با حرکات اصلاحی نیز وجود دارد.
رفع مشکلات کمر و مفاصل بدون جراحی
تلفن تماس: 09352406980

حرکات اصلاحی با توجه به وضعیت بیمار طراحی می‌شوند. نمی توان یک نسخه ثابت برای همه بیماران جهت درمان دیسک کمر با حرکات اصلاحی در نظر گرفت. شدت بیرون زدگی دیسک، سایر مشکلات بیمار، میزان تحرک و سن بیمار و ... روی انتخاب حرکات اصلاحی دیسک کمر تاثیرگذار هستند. اما آن چیزی که مهم است این است که دامنه حرکتی بیمار با کمک حرکات اصلاحی بهبود پیدا کند.
با توجه به اهمیت درمان دیسک کمر با حرکات اصلاحی، حتما باید به مجموعه‌های معتبر که دارای تیم متخصص برای نوشتن حرکات اصلاحی اختصاصی برای هر فرد هستند، مراجعه کنید. این حرکات اصلاحی می‌توانند در باشگاه، منزل، مراکز فیزیوتراپی و ... برای بیماران در نظر گرفته شوند.
 
روش‌های ترکیبی برای درمان دیسک کمر بدون جراحی
درمان دیسک کمر بدون جراحی با روش‌های مختلفی امکان پذیر است. استفاده از گیاهان دارویی، روغن هی گیاهی، اعمال یداوی، ماساژ درمانی و حرکات اصلاحی از جمله این روش‌ها هستند. معمولا بهترین رویکرد درمانی برای دیسک کمر، رویکرد ترکیبی است. چرا که هر یک از روش‌های ذکر شده برای درمان دیسک کمر، می‌توانند اثربخشی متفاوتی داشته باشند و استفاده از مجموعه ای از این روش‌ها بسیار موثر خواهد بود.
رفع مشکلات کمر و مفاصل بدون جراحی
تلفن تماس: 09352406980

به طور مثال روغن‌های گیاهی که برای کاهش التهاب در کمر مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند در کنار روش‌های ماساژ درمانی بسیار موثر باشند. از این رو معمولا در مراکز درمانی دیسک کمر با طب سنتی، از این روغن‌ها، به همراه پمادهای گیاهی و روش‌های ماساژ درمانی استفاده می‌شود. انجام حرکات اصلاحی در کنار مصرف داروهای گیاهی ضد التهاب، هم دامنه حرکتی را افزایش می‌دهد، هم باعث تقویت عضلات خواهد شد.
شاید به دلیل گرفتگی عضلات بهتر باشد که قبل از تجویز حرکات اصلاحی، فرد در جلسات ماساژ درمانی شرکت کند. در این صورت عضلات دچار مشکل بهبود پیدا می‌کنند و جریان خون در کمر به بهترین شکل افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین مجموعه ای از این اقدامات می‌تواند روی درمان دیسک کمر تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

سخن پایانی
در این مقاله شما را با روش‌های درمان دیسک کمر بدون جراحی آشنا کردیم. روش‌های ذکر شده می‌توانند تحت نظر یک متخصص طب سنتی، تاثیر بسیار زیادی روی درمان دیسک کمر و کاهش علائم آن داشته باشند. اما باید توجه داشته باشید که حتما به یک متخصص و فرد باتجربه مراجعه کنید. چون در غیر این صورت احتمال بروز مشکلات زیادی در ناحیه کمر و سایر بخش‌های بدن شما به دلیل انجام اعمال غیر اصولی افزایش پیدا می‌کند.
رفع مشکلات کمر و مفاصل بدون جراحی
تلفن تماس: 09352406980
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها