به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۰:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۵ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب : ۴۵۲۳۴۳

رد صلاحیت‌های شورای نگهبان سابقه طولانی دارد

رد صلاحیت‌های شورای نگهبان سابقه طولانی دارد
گروه سیاسی: یک فعال سیاسی اصلاح طلب، در تحلیل رد صلاحیت حسن روحانی رئیس‌جمهور پیشین کشورمان و عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری گفت: رد صلاحیت‌های شورای نگهبان سابقه طولانی دارد و حقیقتا یکی از ضعف‌های مدیریتی کشور از مدت‌های طولانی به ویژه از مجلس هفتم تا به امروز است. واقعا از هیچ جهتی معنا، مفهوم، حکمت و درایتی در این قضیه وجود ندارد. ردصلاحیت‌ها بزرگترین ضربه‌ای است که بر بنیاد مدیریت کشور وارد شده و متأسفانه همچنان ادامه دارد.
به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسین انصاری‌راد افزود: از در دوره ششم مجلس از نمایندگان مجلس بودم و در یک نطق خیلی روشن، صریح و علنی در این خصوص انتقاداتم را گفتم، اتهاماتی که شورای نگهبان به اشخاص می‌زند، از جمله یکی از موارد عدم اعتقاد و التزام عملی به اسلام است، درحالیکه نمی‌توانند هیچ کدام از آن‌ها را ثابت کنند. زیرا در موضوع عدم اعتقاد و التزام عملی به اسلام هیچ مبنایی وجود ندارد. روحانی سالیان درازی از آغاز جمهوری اسلامی مسئولیت‌های بزرگی داشته است. دو دوره رئیس‌جمهور این کشور بوده است، من هیچ‌وجهی برای این نمی‌بینم جز خواست کسانی که مصالح کشور را به درستی درک نکرده، مدیریت، جهان و نسل امروز را نمی‌شناسند. حتی راهنمایی‌های قرآن کریم، پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) را در زمینه مدیریت را در نظر نمی‌گیرند.
انصاری‌راد در پاسخ به این سوال که یکی از نمایندگان فعلی همچنین در واکنش به ردصلاحیت آقای روحانی، این موضوع را به استعداد آقای روحانی در جهت سقیفه‌سازی مربوط دانسته گفت: این جملات بسیار سخیف از سوی کسانی مطرح می‌شود که از مبادی اخلاق، حقوق و حتی جمهوری اسلامی خیلی دور هستند. آقای روحانی چطور می‌تواند سقیفه‌سازی کند؟ بالاخره افرادی که در مجلس خبرگان هستند از طرف مردم انتخاب می‌شوند. آقای روحانی چطور می‌تواند، سقیفه‌سازی کند؟ سقیفه‌سازی به مراد برخی معنایش این است که عده‌ای را بر محور یک خواستی که طبیعتا با مصالح کشور و جمهوری اسلامی تناسب دارد، جمع می‌کند و این برای آن‌ها خوشایند نیست.
برچسب ها: شورای نگهبان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها