به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۱۲:۴۰
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۵ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب : ۴۵۲۶۸
شرایط 180 درجه با دولت قبل تفاوت دارد

منافع برخی با لغو تحریمها از دست می رود

گروه سیاسی: 24 خردادماه سال گذشته انتخابات ریاست جمهوری با حضور پرشور و باشکوه مردم ایران برگزار شد که نتیجه آن، انتخاب حجت‌الاسلام حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور و آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید بود.
منافع برخی با لغو تحریمها از دست می رود
اصلاح‌طلبان بوشهر به همین مناسبت شنبه‌شب همایشی را با عنوان پاسداشت تبلور و امید حماسه 24 خردادماه برگزار کردند که سخنران این مراسم معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست بود. تعدادی از اعضا و روسای ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی در شهرستان‌های استان بوشهر، مدیرکل اجتماعی استانداری بوشهر، رئیس ائتلاف اصلاح‌طلبان و رئیس ستاد دکتر روحانی در استان بوشهر از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست  در این آئین با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای تغییر فضای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی طی یک سال اخیر اظهار داشت: علی‌رغم مشکلاتی که در این زمینه وجود داشت ولی کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است.  معصومه ابتکار با اشاره به حضور گسترده بوشهری‌ها در این برنامه بیان داشت: این حضور بیانگر شوق مردم بوشهر برای پیشبرد گفتمان اعتدال است و امیدواریم دولت که تلاش زیادی برای تحقق وعده‌های خود دارد، بتواند به هدف خود دست یابد. وی با بیان اینکه برخی افراد همواره می‌گفتند که اصلاحات مرده است، تصریح کرد: این انتخابات بیان کرد که مردم همواره پای این انقلاب و خواسته‌های خود مانده‌اند.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه شرایط 180 درجه با دولت قبل تفاوت دارد، تاکید کرد: فضای اقتصادی با آرامش روبرو شده و ثبات ارز را هم شاهدیم که این موضوع باعث می‌شود تا انگیزه بیشتری برای سرمایه‌گذاری به وجود بیاید. وی به بهبود شرایط کسب و کار در این وضعیت بسیار سخت اقتصادی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: ایجاد اشتغال و رفع بیکاری بهبود یافته است و این موضوع بر خلاف آمارهای ساختگی در دوره‌های قبل است. ابتکار با بیان اینکه در این دولت فضای نقد برای رسانه ها آزاد است، افزود: نقدهای آزادانه و سازنده اهالی رسانه به دولت در این دوره بیشتر شده است ولی هنوز هم برخی منتقدان با غرض ورزی تلاش می‌کنند ایجاد ابهام و یاس کنند و تهمت‌زنی می‌کنند.

وی همچنین به بهبود روابط ایران با دیگر کشورها اشاره کرد و بیان داشت: روابط و مناسبات کشور نسبت به گذشته رویکری متفاوت پیدا کرده است و به سمت حل مشکلات و تحریم‌های غیر قانونی می‌رویم. معاون رئیس جمهور با بیان اینکه لغو تحریم باعث می‌شود تا برخی افراد منافع خود را از دست بدهند، گفت: حذف تحریم‌ها موجب شفاف شدن برخی مسائل و تامین منافع در فضای عمومی و کار می شود ولی برخی افراد نمی‌خواهند این کار انجام شود و دنبال سنگ‌اندازی در این مسیر هستند. وی با اشاره به پیشبرد اهداف دولت در یک سال اخیر، تصریح کرد: امروزه به خوبی پیشرفت دولت تدبیر و امید را می‌بینیم و موانع را پشت سر گذاشته‌ایم و نباید اجازه بدهیم که یاس و نا امیدی وارد کشور شود.

ابتکار با بیان اینکه ورود مجدد یاس و نا امیدی به کشور باعث ایجاد مشکلات متعدد می‌شود، ادامه داد: حامیان دولت باید نسبت به تشریح برنامه های دولت اقدام کرده و برای انتخابات مجلس دهم آماده شوند. مدیرکل اجتماعی استانداری بوشهر در این همایش با بیان اینکه ما با گردباد مخالف هستیم، اظهار داشت: مردم ایران در انتظار نسیم تغییرات بر مبنی قانون هستند و امیدواریم شاهد تحقق این خواسته مردم باشیم. حجت‌الاسلام حسین رزمجو تصریح کرد: مردم به دلیل اینکه پایبند به مهر و ادب هستند خواهان تغییر بودند و امروز شاهد این هستیم که دولت با دنیا با زبان ادب صحبت می کند.

رئیس ستاد دکتر روحانی در دیلم و گناوه نیز در این همایش با بیان اینکه برای پیشرفت و موفقیت در آینده نیازمند وحدت و همدلی و تدبیر در امور هستیم، اظهار داشت: همه باید در کنار هم بخواهیم تا به موفقیت دست یابیم.
علی حسنی با بیان اینکه مردم با انتخاب خود در 24 خردادماه نشان دادند که با افراطی گری و خشونت مخالف هستند، افزود: مردم در این انتخابات گفتند که به دنبال اعتدال و میانه‌روی و توسعه مناسبات با جهان هستند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی افراد خود را دلواپس کشور می‌دانند، تاکید کرد: دلواپس دلواپسان نیستیم و ما می خواهیم که دست افراد افراطی از تصمیمات و برنامه های کلان کشوری کوتاه شود.

رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان بوشهر نیز در این همایش با تقدیر از تدبیر خاتمی و رفسنجانی در حمایت از دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: امیدوارم کشور مسیر توسعه و پیشرفت را با حمایت این دوستان به سرعت طی کند و دولت مدیون حمایت همه این دوستان است. مسعود شکوهی با بیان اینکه نقش اساسی اصلاح طلبان را در انتخابات سال گذشته نمی‌توان کتمان کرد، افزود: این انتخابات اتفاق بزرگی بود و ولت نیز طی این یک سال عملکرد مطلوبی داشته است. وی با تاکید بر اینکه همه باید به طور کامل از برنامه‌های دولت حمایت کنیم، اضافه کرد: همه باید تلاش کنیم تا فضای مثبت و امیدوار کننده در کشور گسترش یابد و همه وظیفه داریم تا امیدواریم مردم به کارهای دولت را تداوم بخشیم. رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان بوشهر با بیان اینکه هر حرکت مایوس کننده‌ای خیانت به آرمان‌های کشور است، بیان داشت: همایش دوم خرداد در بوشهر به علت مخالفت برخی افراد لغو شد که باید فکری به حال فضای امنیتی بوشهر شود و چند نفر خاص نباید به خود اجازه دهند که ماقبل برگزاری این برنامه‌ها بایستند.

وی روند تغییرات مدیریتی در بدنه دولت را کند توصیف کرد و با اشاره به گذشت یک‌سال از فعالیت دولت، اظهار داشت: یک سال پایانی دولت درگیر انتخابات است و فقط دو سال دیگر برای اقدامات دولت زمان هست. شکوهی با بیان اینکه وجود مخالفان در راس این استان موجب کندی اقدامات دولت می‌شود، ادامه داد: امیدواریم شاهد تصمیمات بهتر و سریع‌تری در این زمینه باشیم.

رئیس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در بوشهر نیز در این همایش با تقدیر از همراهی مسئولان برای برگزاری جشن یکساله دولت تدبیر و امید در بوشهر اظهار داشت: صداقت و عقلانیت مبنای کار این دولت است. محمد باقر سعادت به انتخابات سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: انتخابات سال گذشته پیام‌های زیادی داشت و مردم به افرادی که تردید در عملکردشان داشتند رای ندادند و این دولت نیز باید پاسخ اعتماد مردم را بدهد. وی با بیان اینکه مردم خواهان ایجاد فضای نشاط و شادابی در کشور هستند، تصریح کرد: مردم دنبال تحقق شعارهای دولت در انتخابات هستند و دولت نیز باید پاسخ این تلاش‌های مردم را بدهند.

رئیس ستاد دکتر روحانی در بوشهر بر لزوم حمایت از هنرمندان و رسانه‌ها شد و تاکید کرد: بیکاری یک از مشکلات استان بوشهر است که امیدواریم شاهد تحقق وعده‌های دولت در اشتغال و تحقق مصوبه بکارگیری 50 نیروی بومی در پارس جنوبی باشیم.
مرجع : مهر