به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۱۴:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۱ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۵۳۳۱۱

الکلاسیکوی آسیا؛ حذف اولین مدعی قهرمانی

الکلاسیکوی آسیا؛ حذف اولین مدعی قهرمانی
گروه ورزشی: تیم ملی فوتبال کره جنوبی با پیروزی در ضربات پنالتی، از سد عربستان گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.
به گزارش "ورزش سه"، حساس‌ترین دیدار مرحله یک هشتم نهایی میان کره جنوبی و عربستان به حساس‌ترین شکل ممکن پیش رفت و پس از گل تساوی کره جنوبی در دقیقه 9+90، این تیم در ضربات پنالتی موفق شد از سد حریف قدرتمند خود عبور کند و راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.
این دیدار دو روی کاملا متفاوت داشت. هر چقدر که عربستان در نیمه نخست تیم برتر میدان بود، کره جنوبی در نیمه دوم و بخصوص در 25 دقیقه پایانی کاملا به روی دروازه سعودی‌ها خیمه زد و فرصت‌های پرشماری را از دست داد.
در نیمه نخست، عربستان ظرف پنج ثانیه، سه موقعیت بی‌نظیر را از دست داد. ابتدا ضربه سر صالح الشهری به تیرک برخورد کرد، در ادامه نوبت به علی لاجامی رسید تا ضربه سر او نیز به تیرک افقی اصابت کند و در ادامه نیز ضربه سر سالم الدوسری به شکل عجیبی توسط گلر کره جنوبی راهی کرنر شد.
عربستان در ابتدای نیمه دوم به گل نخست بازی رسید. ارسال بریک به سالم الدوسری رسید و این بازیکن نیز به صورت اتفاقی روی توپ اثر گذاشت و عبدالله ردیف در موقعیت تک به تک با دروازه، توانست با شوت بغل پای چپ گلزنی کند تا سعودی‌ها پیش بیفتند.
کره جنوبی در 20 دقیقه پایانی مسابقه حملات پرتعدادی را به روی دروازه حریف ترتیب داد که بالاخره در نهمین دقیقه از وقت‌های تلف‌شده به لطف ضربه سر جو کیو سئونگ توانست به گل تساوی دست پیدا کند تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود.
در وقت‌های اضافه نیز گلی به ثمر نرسید تا ضربات پنالتی تکلیف تیم برنده را مشخص کند. سامی النجعی و عبدالرحمن غریب دو بازیکن النصر ضربات خود را از دست دادند تا کره‌ای‌ها در نهایت با نتیجه چهار بر دو و در مجموع با حساب پنج بر سه از سد عربستان بگذرند و راهی مرحله بعد شوند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها