به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۵ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : ۴۵۳۹۸۴

حمله اسرائیل به بیش از سه هزار حزب‌الله 

حمله اسرائیل به بیش از سه هزار حزب‌الله 
گروه بین الملل: ارتش اسرائیل می‌گوید از زمان آغاز جنگ غزه در ۱۵ مهرماه، به بیش از ۵۰ هدف گروه حزب‌الله لبنان در خاک سوریه و سه هزار و ۴۰۰ هدف مربوط به این گروه در خاک لبنان حمله کرده است.
 سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: «هر جایی که حزب‌الله حضور دارد، باید اقدام کنیم و هر جایی در خاورمیانه که لازم باشد دست به عملیات بزنیم».
دانیل هاگاری در ادامه تصریح کرد اسرائیل تاکنون سه هزار و ۴۰۰ هدف مربوط به حزب‌الله را در خاک خود لبنان مورد حمله قرار داده است که شامل ۱۲۰ پست دیدبانی مرزی، ۴۰ انبار موشک و دیگر تسلیحات نظامی و چهل مرکز فرماندهی است.
او گفت در این حملات بیش از ۲۰۰ نفر از اعضای این گروه کشته شدند.
پیشتر خبرگزاری فرانسه گزارش داده بود که در حملات اسرائیل به جنوب لبنان، دست‌کم ۲۱۸ نفر کشته شده‌اند که عمدتاً اعضای گروه حزب‌الله بوده و دست‌کم ۲۶ نفر آنها غیرنظامی هستند.مقامات اسرائیلی اعلام کرده‌اند که از زمان آغاز جنگ غزه در شمال اسرائیل ۹ سرباز و ۶ غیرنظامی اسرائیلی در حملات حزب‌الله کشته شده‌اند. هاگاری می‌گوید سه گردان ارتش اسرائیل نیز در مرزهای با لبنان مستقر شده تا در صورت مداخله نظامی حزب‌الله، وارد عمل شوند.مقامات اسرائیل بارها به حزب‌الله هشدار داده‌اند که در صورت ورود به جنگ، لبنان تبدیل به غزه‌ای دیگر خواهد شد.هاگاری گفت: «آنچه برای لبنان صادق است، در مورد سوریه نیز صادق است و برای جاهای دورتر نیز صدق می‌کند.»این اظهارات در پی هشدار یواف گالانت وزیر دفاع اسرائیل بیان شده است که هرگونه آتش‌بسی در غزه با  حماس، به این معنی نیست که اسرائیل به حزب‌الله لبنان حمله نمی‌کند.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها