به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۲۳:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ ساعت ۰۴:۰۱
کد مطلب : ۴۵۶۴۷۵
وزیر دفاع اسرائیل: ۲۰۰ شبه‌نظامی در بیمارستان ناصر تسلیم شدند

اولتیماتوم بنی‌گانتس به حماس: یا تسلیم یا حمله به رفح

اولتیماتوم بنی‌گانتس به حماس: یا تسلیم یا حمله به رفح
به گزارش روزنامه اسرائیلی "هاآرتص"، بنی گانتس، وزیر کابینه امنیتی اسرائیل، گفته است حمله به رفح بستگی به آزادی گروگان‌های اسرائیلی پیش از آغاز ماه رمضان دارد. گانتس در یک سخنرانی خود گفت که اگر گروگان‌های اسرائیلی تا آن زمان بازگردانده نشوند، ارتش اسرائیل نبردهای خود را تا رفح گسترش خواهد داد. این رهبر جناح اپوزیسیون اسرائیل افزود: «به کسانی که می‌گویند هزینه این اقدام بسیار بالا است، به صراحت می‌گویم: حماس فقط یک گزینه دارد، و آن این‌که می‌تواند تسلیم شود، گروگان‌ها را آزاد کند و مردم غزه می‌توانند ماه رمضان را جشن بگیرند.» بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، همچنان به حمله برنامه‌ریزی شده به رفح پایبند  است. ماه رمضان از ۱۰ مارس (۲۰ اسفند) امسال آغاز می‌شود.
در همین حال به گفته یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، دست‌کم ۲۰۰ شبه‌نظامی فلسطینی در جریان حمله به بیمارستان "ناصر" در خان‌یونس در جنوب نوار غزه تسلیم شدند. ارتش گفته بود که در حال جستجوی این مرکز برای یافتن بقایای گروگان‌ها است و پزشکان یا بیماران در این عملیات هدف نبوده‌اند.
گروگانی که سال گذشته توسط حماس آزاد شده بود، به رادیو ارتش اسرائیل گفت که او همراه با دیگران در طبقه دوم این بیمارستان زندانی شده بود.
 واکنش نتانیاهو به اظهارات رئیس‌جمهور برزیل در مورد "نسل‌کشی" اسرائیل و مقایسه با هولوکاست
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و وزارت خارجه این کشور نسبت به اظهارات رئیس‌جمهور برزیل واکنش نشان دادند. لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور برزیل، اسرائیل را به "نسل‌کشی" علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه متهم کرد و اقدامات اسرائیل را با نابودی یهودیان توسط رژیم هیتلری ناسیونال‌سوسیالیسم مقایسه کرد. لولا در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی، در حاشیه نشست اتحادیه آفریقا به خبرنگاران گفت: «آنچه در نوار غزه اتفاق می‌افتد یک جنگ نیست، یک نسل‌کشی است.» به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس دولت چپ‌گرای برزیل درباره مبارزه ارتش اسرائیل با سازمان رادیکال اسلامی فلسطینی حماس گفت: «این جنگ سربازان علیه سربازان نیست. این جنگ میان ارتش تا دندان مسلح و زنان و کودکان است.»نخست‌وزیر اسرائیل، اظهارات رئیس‌جمهور برزیل را "بی‌اهمیت جلوه دادن هولوکاست" و تلاش برای حمله به یهودیان و حق اسرائیل برای دفاع از خود" دانست. او افزود که با این اظهارات "از خط قرمز" عبور شده است.
 کابینه اسرائیل با یک "صلح دیکته شده با فلسطینی‌ها" مخالفت کرد
دولت اسراییل "توافق صلح تحمیلی با فلسطینی‌ها" که از سوی طرف‌های بین‌المللی ارائه شد‌ه را رد کرد. کابینه اسرائیل به اتفاق آرا بیانیه‌ای در این رابطه تصویب کرد. این بیانیه می‌گوید که حل و فصل صلح تنها در نتیجه مذاکرات مستقیم میان دو طرف و بدون پیش‌شرط قابل تصور است. در این تصمیم دولت اسرائیل آمده است: «اسرائیل همچنان به رسمیت شناختن یکجانبه یک دولت فلسطینی را رد می‌کند. پس از کشتار ۷ سپتامبر، یک چنین به‌رسمیت شناختنی، به منزله پاداشی هنگفت برای این ترور بی‌سابقه خواهد بود و هرگونه حل و فصل صلح در آینده را مانع می‌شود.»

 
برچسب ها: نوار غزه اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها