به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۵:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۱ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۴۵۶۸۱۵

هزینه راه اندازی سوپرمارکت اینترنتی

گروه کسب و کار: با گسترش استفاده از اینترنت و فروش اینترنتی، بسیاری از مردم مایحتاج روزانه خود را نیز به صورت آنلاین تهیه می‌کنند. یکی از محصولاتی که استقبال آنلاین زیادی نیز بین مردم داشته است، همین محصولات سوپرمارکتی هستند.
هزینه راه اندازی سوپرمارکت اینترنتی
اگر صاحب یک سوپرمارکت هستید، در زمینه محصولات سوپرمارکتی فعالیت می‌کنید یا می‌خواهید یک سوپرمارکت اینترنتی راه‌اندازی کنید، باید به شما بگوییم یکی از جدید‌ترین گزینه‌ها روی میز شما راه اندازی سوپرمارکت به صورت آنلاین است. اما هزینه راه اندازی سوپرمارکت اینترنتی دقیقا چقدر است؟ اگر می‌خواهید با راه‌های راه اندازی و هزینه‌های مربوط به آن به طور کامل آشنا شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این متن همراه ما باشید.

هزینه راه‌اندازی سوپر مارکت اینترنتی
اگر به دنبال راه اندازی سوپرمارکت اینترنتی هستید، باید یک فروشگاه اینترنتی بسازید. فروشگاه اینترنتی به سایت‌های فروشگاهی گفته می‌شود که در آن محصولات خود را می‌توانید به فروش برسانید. برای راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی، سه راه زیر پیش روی شما قرار دارند:
•    فروشگاه اینترنتی اختصاصی
•    فروشگاه اینترنتی با سرویس‌های مدیریت محتوای ووکامرس یا پرستاشاپ
•    فروشگاه اینترنتی با فروشگاه ساز

اگر در ابتدای مسیر هستید و می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم ساخت فروشگاه اختصاصی را از لیست خود خارج کنید، چرا که ساخت سایت با استفاده از این روش هزینه بالایی روی دست شما می‌گذارد.
راه دومی که برای ساخت یک سوپرمارکت آنلاین برای شما نوشته‌ایم، راه پرطرفدارتری است. بسیاری از سایت‌های اینترنتی با استفاده از سرویس مدیریت محتوای وردپرس ساخته می‌شوند. حال اگر می‌خواهید سایت خود را تبدیل به یک سایت فروشگاهی کنید، باید از سرویس ووکامرس که مخصوص فروشگاه‌های اینترنتی وردپرسی هستند استفاده کنید.
البته این راه نیز ساده‌ترین روش برای ساخت سوپرمارکت اینترنتی نخواهد بود؛ چرا که برای طراحی و ساخت آن باید کمی اطلاعات فنی درباره طراحی سایت با وردپرس داشته باشید. از طرفی در این روش برای مواردی مانند هاست، دامنه، قالب را نیز باید هزینه جداگانه‌ای پرداخت کنید. همچنین در ادامه طراحی سایت خود با استفاده از ووکامرس باید افزونه‌هایی را به سایت خود اضافه کنید که بعضی از آن‌ها هزینه‌هایی را برای شما به دنبال خواهند داشت.

راه اندازی سوپرمارکت اینترنتی با فروشگاه ساز
مقرون به صرفه‌ترین و بهترین راه برای ساخت فروشگاه اینترنتی، استفاده از سرویس‌های سایت ساز و فروشگاه ساز است. این سرویس‌ها به شما کمک می‌کنند تا بدون داشتن دانش فنی خاصی بتوانید یک فروشگاه اینترنتی خوب را برای خودتان راه اندازی کنید. این سرویس‌ها یک سیستم مدیریت محتوای اشتراکی را همراه با هاست و در بعضی موارد دامنه هدیه در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هر کسی بتواند از آن‌ها استفاده کند.
سرویس‌های فروشگاه ساز ایرانی و خارجی زیادی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از هر کدام آن‌ها سایت فروشگاهی خود را ایجاد کنید. با این حال سرویس‌های ایرانی طی پیشرفتی که در سال‌های گذشته داشته‌اند و سازگاری بهتری که با قوانین و شرایط داخل ایران دارند گزینه بهتری هستند. پرتال به عنوان پرچم‌دار فروشگاه سازهای ایرانی شناخته می‌شود که در سالیان گذشته توانسته برای افراد زیادی در حوزه‌های مختلف سایت فروشگاهی ایجاد کند. در ادامه نحوه ساخت سوپرمارکت اینترنتی با پرتال را به طور کامل به شما توضیح داده‌ایم.



راه اندازی سوپرمارکت اینترنتی در سه مرحله
شاید در ابتدا که ایده راه اندازی سوپرمارکت اینترنتی به ذهن شما رسید، با خودتان تصور کنید که راه اندازی سوپر مارکت اینترنتی کار سخت و پرهزینه‌ای باشد. البته ممکن است همین‌طور هم باشد، اما طبق راهنمایی که ما در این متن در اختیار شما قرار داده‌ایم، می‌توانید به سادگی فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید.

مرحله اول: ایجاد سایت فروشگاهی
شما در مرحله اول برای ساخت سوپرمارکت اینترنتی، نیاز دارید تا یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنید. ساده‌ترین راهی که برای ساخت فروشگاه اینترنتی دارید هم استفاده از یک سرویس فروشگاه ساز است. برای این کار ابتدا وارد سایت پرتال شوید و روی گزینه «همین حالا شروع کنید» کلیک کنید. سپس چند سوال از شما پرسیده می‌شود که با پاسخ دادن به آن سوال‌ها، وارد کردن شماره همراه و انتخاب یک رمز عبور، یک سایت رایگان هفت روزه برای شما ایجاد می‌شود. با ایجاد این سایت تستی شما می‌توانید به مدت هفت روز از آن استفاده کنید و با کمک ویدیو‌های آموزشی و تیم پشتیبانی به طور کامل با پرتال و نحوه مدیریت سایت آشنا شوید.
در مرحله بعد می‌توانید یکی از بسته‌های پرتال را خریداری کنید و یک دامنه IR نیز هدیه بگیرید. سپس یک قالب به صورت رایگان برای سایت خود انتخاب می‌کنید و هر چیزی که برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی مورد نیاز شما است در اختیارتان قرار داده می‌شود. این سرویس با توجه به زیرساخت قدرتمند و کاملی که دارد، جای هیچ نگرانی فنی برای شما نمی‌گذارد و همه چیز را به بهترین نحو برای شما آماده می‌کند. بعد از اینکه سایت خود را ایجاد کردید به مرحله بعد می‌رویم.
هزینه ایجاد سایت: سایت تستی هفت روزه رایگان، برای ادامه فعالیت با توجه به نیازهای شما ماهیانه ۲۵۰ هزار تا یک میلیون تومان.

مرحله دوم: تهیه محصولات اولیه
بعد از اینکه فروشگاه خود را راه‌اندازی کردید، باید محصولاتی را در سایت خود قرار دهید تا آن‌ها را به فروش برسانید. اگر خودتان از قبل یک سوپرمارکت داشتید و در این حوزه فعالیت می‌کردید، می‌توانید همین حالا محصولات خود را در سایت قرار دهید. اما اگر محصولات از قبل در اختیار شما نباشند، باید با یک عمده‌فروش برای تامین محصولات خود همکاری کنید. در واقع برای پر کردن محصولات یک فروشگاه اینترنتی باید از جای دیگری تامین محصول کنید و آن را به صورت اینترنتی به فروش برسانید. اگر کمی در بازار یا اینترنت تحقیق کنید، می‌توانید یک عمده فروش برای محصولات خود پیدا کنید.
زمانی که برای تامین محصول جستجو می‌کنید، احتمالا با محصولات خیلی زیادی مواجه می‌شوید که نمی‌دانید کدام را تهیه کنید. از طرفی رقبای خیلی بزرگی نیز وجود دارند که رقابت با آن‌ها برای شما سخت خواهد بود. به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از نیچ مارکتینگ استفاده کنید. در نیچ مارکتینگ شما به سراغ تعداد محدودی محصول مشخص می‌روید و فروش را از آن محصول‌ها و مشتریان خاص آن شروع می‌کنید.
هزینه تهیه محصول: هزینه تهیه محصول به خودتان و شرایطی که دارید برمی‌گردد، اما اگر از نیچ مارکتینگ شروع کنید، می‌توانید با چند میلیون تومان نیز محصولات خود را تهیه کنید.

مرحله سوم: تبلیغات و گرفتن مجوزهای لازم
برای شروع کار خود به عنوان یک سوپرمارکت اینترنتی، نیاز دارید تا مجوزهایی را دریافت کنید. مهم‌ترین مجوزی که هر فروشگاه اینترنتی باید آن را دریافت کند، نماد اعتماد الکترونیک یا اینماد است. این مجوز تحت نظر مرکز توسعه تجارت الکترونیک صادر می‌شود. اینماد مجوزی است که می‌تواند مهر تاییدی بر فعالیت شما باشد. اینماد با ستاره رتبه بندی می‌شود. در مرحله اول می‌توانید اینماد بدون ستاره یا یک ستاره را دریافت کنید. بعد از دریافت نماد اعتماد یک ستاره، می‌توانید شرایط دریافت اینماد با ستاره‌های بالاتر را بررسی کنید و نماد اعتماد با ستاره‌های بالاتری را دریافت کنید.
در نهایت نیز باید با استفاده از مارکتینگ و تبلیغات، فروشگاه خود را به مشتریان بیشتری بشناسانید. از جمله مهم‌ترین کانال‌های مارکتینگ برای افزایش فروش شما می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    بهینه سازی کلمات کلیدی هدف برای موتورهای جستجو یا SEO
•    تبلیغات گوگل Ads
•    تبلیغات هدفمند یا ریتارگتینگ
•    تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی مختلف
•    استفاده از اس ام اس مارکتینگ و ایمیل مارکتینگ
•    و...

بعد از تبلیغ و جذب مشتری نیز می‌توانید با استفاده از روش‌های زیر، مشتری را متقاعد به خرید از فروشگاه خود کنید:
•    قرار دادن راه‌های مختلف برای پرداخت هزینه
•    قرار دادن انواع تخفیف روی محصولات
•    نوشتن دقیق مشخصات و قرار دادن عکس با کیفیت از آن‌ها
•    سفارش سریع محصولات
•    ضمانت محصول و امکان عودت آن‌ها
هزینه‌ها: هزینه اولیه برای دریافت اینماد ۱۷۵ هزار تومان – هزینه تبلیغات هم بستگی به بودجه مدیر سایت دارد. اگر کمی زرنگ باشید می‌توانید با حداقل هزینه و در بعضی موارد رایگان هم تبلیغاتی را انجام دهید.



کلام آخر
در این مقاله سعی کردیم تا شما را با کمترین هزینه برای راه اندازی یک سوپر مارکت اینترنتی آشنا کنیم. همان‌طور که در مقاله خواندیم جدای از محصولات اولیه، شما می‌توانید با ساخت یک سایت در سرویس‌های فروشگاه ساز و دریافت مجوزهایی مثل اینماد، بستر فروشگاه اینترنتی سوپرمارکتی خود را ایجاد کنید. یعنی شما با حدود ۴ میلیون تومان می‌توانید یک سایت سوپرمارکتی بدون محصول ایجاد کنید. سپس هرچقدر خواستید محصول تهیه کنید و در فروشگاه خود قرار دهید. امیدواریم از خواندن این مقاله نهایت استفاده را برده باشید.
منبع: سایت پرتال
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها