به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۹ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۴۵۸۱۸۵

چرا نظر علی مطهری درباره حجاب تعدیل شد؟

چرا نظر علی مطهری درباره حجاب تعدیل شد؟
گروه سیاسی: روزنامه جوان در مطلبی به صحبت های علی مطهری در رابطه با حجاب واکنش نشان داد.
این روزنامه نوشت:  نشست خبری علی مطهری که مواضع او در باره حجاب همواره مورد انتقاد جریان اصلاحات بوده، برگزار شد. نشستی که البته رگه‌هایی از محافظه‌کاری در خصوص حجاب و نگاه به رأی در آن وجود داشت؛ جایی که مطهری نشان داد فقط در دولت احمدی‌نژاد، قائل به سختگیری در مورد حجاب بوده است و حالا در زمان جمع‌کردن رأی دیگر برای او حجاب، «مسئله» نیست! برای راستی‌آزمایی سخنان مطهری در خصوص حجاب بد نیست نگاهی به مواضع او در دولت روحانی بیندازیم تا نشان دهیم او چقدر در مواضع امروز و دیروز خود صادق است.
 علی مطهری سرلیست فهرست انتخاباتی صدای ملت را متهم به ناراستی در موضوع حجاب کرده که برای اخذ رای، عقاید خود را در مورد حجاب به مرور زمان تعدیل کرده است.
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ علی مطهری، زمانی که دولت روحانی حاکم بود، در گفت‌وگویی با رویداد۲۴ گفته بود: حجاب در اندازه برداشتن روسری، اشکالی ندارد؛ با کسی که عریان بیرون می‌آید برخورد شود، اما درباره نداشتن روسری، با جریمه خودرو‌ها به خاطر برداشتن روسری هم مخالفم و باید از کنار این مسائل بگذریم؛ مخالف ساپورت نیستم. او همچنین گفته بود: وضعیت فعلی حجاب را قابل قبول می‌دانم.
۱۱ بهمن ۹۶ هم علی مطهری در گفتگو با ایسنا گفته بود: حجاب اجباری نداریم؛ اینکه چهار نفر روسری خود را هوا می‌کنند، اتفاق مهمی نیست؛ مشکل امروز کشور حجاب نیست و بانوان کم و بیش حجاب را رعایت می‌کنند و ما هم قائل به سختگیری نیستیم.
علی مطهری، اما در دولت احمدی‌نژاد نگاهی بسیار متفاوت‌تر از آنچه در دولت روحانی داشت، ابراز کرده بود. او ۲۲ اردیبهشت ۸۹ در اظهارنظری از دولت (احمدی‌نژاد) خواسته بود مانع ورود بدحجاب‌ها به دانشگاه شود! اجبار درباره حجاب و پوشش مانند همان اجباری است که درباره مسائل بهداشتی به کار می‌بریم که اگر لازم باشد به طور اجباری همه مردم باید واکسن بزنند! دولت احمدی‌نژاد در مسائل فرهنگی لیبرال است یعنی قائل به رهایی فرهنگی است! وضعیتی که امروز در مسئله عفاف و حجاب پیدا کرده‌ایم.
او همچنین ۲۴ اسفند ۹۰ در جریان استیضاح رئیس‌جمهور وقت و درست در زمان تحریم‌ها گفته بود: انتقاد احمدی‌نژاد از مجریان قانون عفاف و حجاب [گشت ارشاد]موجب تضعیف نظام و بدتر شدن وضعیت پوشش خواهد شد. ۳۱ اردیبهشت ۹۱ هم گفته بود:احمدی‌نژاد، عامل بی‌حجابی است! احمدی‌نژاد به فکر تأسیس کاباره شبانه باشد! احمدی‌نژاد و مشایی حجاب را قبول ندارند! حرف‌های احمدی‌نژاد، وضع حجاب را بدتر کرد!
مطهری به این مواضع هم اکتفا نکرده و ۱۱ مهر ۹۱ مدعی شده بود: تا این دولت احمدی نژاد هست، نمی‌توان درباره حجاب کار اساسی انجام داد! من معتقدم باید یک سازمان امر به معروف و نهی منکر وظیفه برخورد با خاطیان را بر عهده بگیرد!
برچسب ها: علی مطهری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها