به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۲ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۴۵۸۶۶۴

استفاده از کف ‌کش راد در استخرها و چاه‌های کشاورزی

گروه کسب و کار: کف کش راد پمپ از تولیدات ایرانی است. این کف کش جزء محصولات پرکاربرد بازار ایران محسوب می‌شود. این برند در سال 1377 آغاز به تولید محصولات صنعتی کرد. کف کش، اولین محصول تولیدی این شرکت محسوب می‌شود. در ادامه‌ی این مقاله به معرفی ویژگی‌ های کف کش راد می‌پردازیم. برای آشنایی بیشتر با این شرکت، با ما همراه باشید.
استفاده از کف ‌کش راد در استخرها و چاه‌های کشاورزی
پمپ کف کش چیست؟
پمپ کف کش نوعی از پمپ است که وظیفه‌ی آن، مکش آب از قسمت‌های پایینی پمپ، بالابردن فشار و رساندن آب به نقاط بالایی است. پمپ کف کش در بخش کشاورزی کاربردهای بیشتری دارد. در کشاورزی از این وسیله برای پمپاژ آب برای مناطقی خاص استفاده می‌شود. پمپ کف کش کاربردهای مختلفی دارد. این کاربردها از تخلیه‌ی استخر تا تخلیه‌ی آب‌های زیرزمینی را شامل می‌شوند. نحوه‌ی کار این پمپ به‌این‌صورت است که قبل از استفاده از آن و انتقال سیال به ارتفاع بالاتر، باید یک نقطه زهکشی یا تخلیه را پیدا کنید. سپس شلنگ را به پمپ وصل کنید. در نهایت باید به منبع تغذیه وصل شود. در عرض چند دقیقه، پمپ کف کش شروع به‌کار می‌کند. پمپ کف کش آب را از چاه‌هایی با عمق 40 متری هم خالی می‌کند. دیگر کاربردهای این پمپ شامل موارد زیر می‌شود:
•    انتقال و گردش آب استخرهای پرورش ماهی.
•    ایجاد فواره و اکسیژن‌رسانی به آب در استخرها ومزارع پرورش ماهی.
•    تخلیه چاه‌ از ساختمان‌های مسکونی و تجاری.
•    تخلیه چاه‌های صنعتی.

 ویژگی‌ های کف کش راد
این نوع از پمپ کف کش برای پمپاژ آبی که عاری از ناخالصی‌ها مانند تکه‌های ریشه‌ی درخت، سنگ‌ریزه و غیره باشد، مناسب است. دلیل این امر وجود یک صافی یا strainer در پمپ است.  جنس پوسته و پروانه‌های پمپ کف کش راد از استنلس استیل ساخته‌شده است. این جنس موجب افزایش مقاومت پمپ در برابر عوارضی مانند خوردگی، رسوب گرفتگی و عمر مفید آن می‌شود. از طرفی استهلاک دستگاه را نیز کاهش می‌دهد. از خصوصیات دیگر این جنس پروانه‌ها، بالانس بودن، وزن کم و یکنواختی سطح آن‌ها است.
تعداد چند پروانه‌ی موجود در پمپ کف کش، به بازدهی بالای پمپ کف کش راد کمک می‌کند. این پمپ در ازای مصرف مقدار کمی برق، آب زیادی را منتقل می‌کند. این پمپ با پوسته‌ی کم و قطر 178 قابل‌استفاده در چاه‌های باریک است. شافت و پیچ‌های پمپ کفکش راد، از جنس استیل ضد زنگ است. محفظه‌ی سیل از محفظه الکتروموتور به‌طورکلی جدا شده و طراحی محفظه‌ی سیل به نحوی است که باعث تجمع روغن در این محفظه می‌شود. همین دلیل سبب افزایش عمر سیل‌ها است. در تولید قطعات پمپ کفکش راد از آلیاژهای مخصوص و ریخته‌گری فشرده هم استفاده می‌شود. برای جلوگیری از زنگ‌زدگی و پوسیدگی نیز از توری با جنس پلاستیک استفاده‌شده است. رعایت این موارد کیفیت بهتر و بالاتر پمپ را در پی دارند. روتور و استاتور هم از ورق سیلیس‌دار باکیفیت تهیه شده‌اند. ازلحاظ اندازه و سایزهای داخلی و بیرونی آن را مطابق با استانداردهای بین‌المللی طراحی کرده‌اند.

 موتور الکتریکی کفکش راد، از مدل تک‌فاز است. مدل تک‌فاز موتور، از مزایای این محصول محسوب می‌شود. به‌دلیل نصب پمپ کف کش در مکان‌های خارج از شهر، توانایی کار کردن با برق تک‌فاز و مصرف کم آن یک مزیت بزرگ برایش محسوب می‌شود. سیم‌پیچ الکتروموتور در پمپ کف کش راد، از موادی مانند مس تولید‌شده است. استفاده از مس در سیم‌پیچ، باعث می‌شود که مقاومت بیشتری در مقابل گرما از خود نشان دهد. این امر از بروز مشکلاتی که در سیم‌پیچی ابزار صنعتی پیش می‌آید، مانند سوختن سیم‌پیچی جلوگیری می‌کند. سیم‌پیچی مقاوم، باعث افزایش دوام محصول هم می‌شود. کف کش راد را در اندازه‌های 1 تا 3 اینچ تولید می‌کنند. هر سایز را برای یک کاربرد خاص می‌سازند.

نکات مهم در خرید این پمپ
این نوع پمپ را برای استفاده در نقاط عمیق ساخته‌اند. البته امکان آسیب دیدن در برابر فشار بالای آب، سیل یا آب‌بند برای آن وجود دارد. در هنگام خرید این محصول، توجه به اندازه‌ی دهانه‌ی آن ضروری است. برای مثال، کف کش راد فلوتردار که فلوتر آن به شکل مکانیکی کار می‌کند، مناسب برای چاه‌هایی که توسط مته حفاری شده‌اند، نیست. بالاترین دمای قابل تحمل برای این پمپ، 40 درجه سانتیگراد است. از دیگر مسائل مهم در حفظ این دستگاه، مدل قرارگیری آن در چاه است.

خرید پمپ کف کش راد
بهتر است پمپ کف کش راد را از نمایندگی مجاز این برند و فروشگاهی معتبر تهیه کنید. آب نیرو یک مرجع تخصصی تجهیزات صنعتی ازجمله پمپ کفکش راد است. این فروشگاه به‌عنوان یک تأمین‌کننده‌ی محصولات صنعتی ازجمله پمپ کف کش، بوستر پمپ‌های آب‌رسانی، پمپ صنعتی و نفتی، تجهیزات شبکه‌های انتقال و PIPING، کمپرسور و تجهیزات هوای فشرده، سیستم‌های فیلتراسون، سیستم‌های آبیاری تحت فشار، مواد شیمیایی تصفیه آب و فاضلاب، لوله پلی‌اتیلن و غیره است.
متخصصان با تجربه‌ی حاضر در گروه صنعتی آب نیرو، محصولات باکیفیت بالا و منطبق بر استانداردهای جهانی را ارائه می‌کنند. بخش فنی، مهندسی و ساخت این فروشگاه، در صدد رفع نیاز مشتریان در زمینه‌هایی مانند نفت، ‌گاز، ‌ پتروشيمی، نيروگاهی، صنايع چوب و کاغذ و بسياری صنايع ديگر است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها