به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۳۱ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : ۴۵۹۳۶

هشدار درباره عوارض مرگبار داروهای تقلبی

گروه جامعه: رییس جامعه متخصصین داخلی کشور گفت: یکی از مهمترین موارد شکایت مردم در محاکم قضایی و نظام پزشکی، مربوط به عوارض استفاده از دارو های تقلبی، ماهواره ای و اینترنتی است که متاسفانه دست شاکی در این موارد به هیچ جا نمی رسد.
هشدار درباره عوارض مرگبار داروهای تقلبی
دکتر«ایرج خسرونیا» در آستانه برپایی همایش روز مبارزه با داروهای تقلبی - پنجم تیر - با هشدار جدی درباره عوارض مصرف داروهای تقلبی در ایران، خواستار توجه مردم به این موضوع و اطلاع رسانی گسترده و هدفمند رسانه ها در این مورد شد. معاون رییس نظام پزشکی تهران، یکی از دلایل شیوع توزیع و مصرف این نوع داروهای خطرناک را تبلیغات گسترده ماهواره ای و اینترنتی برشمرد.

خسرونیا، داروخانه ها را بهترین مکان خرید دارو عنوان کرد و گفت: اگر دارو از داروخانه خریداری شود، در صورت بروز هر نوع مشکل برای دارو می توان بطور قانونی این موضوع را رسیدگی کرد. وی تصریح کرد، اما از آنجا که داروهای تقلبی و ماهواره ای هیچ نام و نشانی از محل تولید ندارند، از این رو مصرف کنندگان پس از بروز مشکل نمی توانند به هیچوجه شکایت خود را پیگیری کنند.

رییس دادگاه بدوی نظام پزشکی تهران با اشاره به اینکه اکنون بیشترین داروهای تقلبی مربوط به داروهای پوست، چاقی و لاغری است، خاطرنشان کرد: اکنون پرونده های متعددی درباره عوارض هولناک و حتی مرگبار استفاده از داروهای تقلبی و قاچاق وجود دارد، اما متاسفانه قربانیان و خانواده های آنها، از آنجا که این موضوع قابل پیگیری نیست، نمی توانند به حداقل حق و حقوق خود برسند. همایش مبارزه با داروهای تقلبی روز پنجشنبه پنجم تیر ماه از ساعت 9 تا 14 با حضور جمعی از مدیران سازمان غذا و دارو و کارشناسان امور دارویی کشور در مرکز همایش های برج میلاد برگزار خواهد شد.
مرجع : ايرنا