به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۰:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : ۴۶۱۲۶۸

قیمت‌برخی ازشرکت‌های لوازم‌خانگی افزایش یافت

قیمت‌برخی ازشرکت‌های لوازم‌خانگی افزایش یافت
گروه اقتصادی:رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به مشکلات واحدهای صنفی خرد در بازار شب عید به دلیل فعالیت فروشگاه‌های بزرگ قسطی، از افزایش قیمت بدون سر و صدای برخی کارخانه‌ها در یک ماه گذشته خبر داد.
 
به گزارش ایسنا، اکبر پازوکی ، از رکود در بازار لوازم خانگی در آستانه شب عید خبر داد و گفت: در شرایطی که مغازه داران تا حدود ساعت ۱۰ شب اجازه فعالیت دارند، فروشگاه‌های بزرگ فروش قسطی با تبلیغات شبانه روزی می‌توانند تا ساعت دو نیمه شب فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه شب عید کارخانه‌ها کالای خود را نقدی می‌فروشند، بنابراین واحدهای صنفی خرد نمی‌توانند فروش قسطی داشته باشند، تصریح کرد: با این حال مردم توان خرید ندارند و ترجیح می‌دهند کالای قسطی بخرند. بنابراین بیشتر به فروشگاه‌های بزرگ فروش قسطی مراجعه می‌کنند. البته بیشتر کارخانه‌هایی که در سطح عرصه تقاضای زیادی نداشتند، کالاهای خود را در این فروشگاه‌های بزرگ به فروش می‌رسانند. اما برندهای معروف عموماً در این فروشگاه‌های بزرگ کالا ندارند و اگر هم دارند در مواردی به صورت اجبار است.

پازوکی همچنین از افزایش قیمت بدون سر و صدای برخی کارخانه‌ها در یک ماه گذشته خبر داد و گفت: تاکنون برخوردی با این واحدها نشده و به نظر هم می‌رسد که افزایش قیمت بدون مجوز بوده است؛ چرا که اگر سازمان حمایت مجوز افزایش قیمت صادر کند باید لیست سه ستونه در سامانه ۱۲۴ قرار گیرد که در حال حاضر چنین لیستی در سامانه نیست.
برچسب ها: لوازم خانگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها