به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۰:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۴۶۱۵۱۸

با این ۲ ماده مغزتان را جوان نگه دارید

با این ۲ ماده مغزتان را جوان نگه دارید
گروه علمی:مطالعات نشان می‌دهد که مصرف غذاهای غنی از منیزیم باعث کندتر شدن روند پیری در مغزِ افراد بالای ۵۵ سال می‌شود.به گزارش خبرآنلاین، تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن غذاهای غنی از منیزیم و لوتئین می‌تواند راهی برای بهبود سلامت مغز باشد. با توجه به مطالعات اخیر، محققان دریافتند افرادی که روزانه ۵۵۰ میلی گرم منیزیم می‌خورند، در سن ۵۵ سالگی مغزشان یک سال جوان تر از کسانی است که فقط ۳۵۰ میلی گرم منیزیم در روز دریافت می‌کنند.

بر همین اساس، دریافت منیزیم کافی می‌تواند منجر به بهبود چشمگیر سلامت مغز، حفظ عملکرد شناختی و کاهش خطر یا جلوگیری از طولانی‌تر شدن زوال عقل در سالمندی شود. تخمه کدو، بادام، دانه چیا، اسفناج آب‌پز، شاتوت، شیر سویا، بادام هندی و کره بادام زمینی همگی منابع غنی منیزیم هستند.

مقدار توصیه‌شده منیزیم بسته به سن و جنسیت افراد متفاوت است. مردان ۱۹ تا ۳۰ ساله به حداقل ۴۰۰ میلی گرم و مردان بالای ۳۱ سال به ۴۲۰ میلی گرم منیزیم در روز نیاز دارند.

زنان ۱۹ تا ۳۰ ساله نیز به حداقل ۳۱۰ میلی گرم و زنان بالای ۳۱ سال به ۳۲۰ میلی گرم منیزیم در روز نیاز دارند.
لوتئین نیز در تقویت عملکرد بصری و شناختی از کودکی تا پیری نقش دارد. لوتئین یک کاروتنوئید غنی از آنتی‌اکسیدان است که در سبزیجاتی با برگ‌های تیره، ذرت، تخم مرغ و آووکادو یافت می‌شود و مزایایی در زمینه عملکرد شناختی دارد.
برچسب ها: سلامت مغز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها