به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۳:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۰۸ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : ۴۶۲۴۸۳

تاکید بایدن بر بازسازی سریع پل بالتیمور

تاکید بایدن بر بازسازی سریع پل بالتیمور
گروه بین الملل: به دنبال فرو ریختن یک پل مهم در بالتیمور در ایالت مریلند پس از برخورد یک کشتی باری با آن، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بر لزوم بازسازی این پل توسط دولت فدرال تاکید کرد.
بامداد روز سه‌شنبه هفتم فروردین برخورد یک کشتی باری بزرگ با «پل فرانسیس اسکات» به فروریختن این پل عظیم منجر شد که این حادثه چندین مفقود بر جای گذاشت.
فرماندار ایالت مریلند و مقامات محلی می‌گویند، دو نفر نجات داده شدند، ولی جستجو برای پیدا شش مفقود این حادثه ادامه دارد.
جو بایدن گفت برای باسازی سریع «پل فرانسیس اسکات» و تامین منابع مورد نیاز آن با نمایندگان کنگره آمریکا مذاکره خواهد کرد.
رئیس جمهور آمریکا گفت: «قصد من این است که دولت فدرال کل هزینه بازسازی این پل را بپردازد و انتظار دارم کنگره از تلاش من حمایت کند.»
جو بایدن با اذعان به این که بازسازی پل فرانسیس اسکات زمان‌بر خواهد بود، اما گفت که به وس مور، فرماندار مریلند، گفته است دولت فدرال از همه امکانات خود برای بازگشایی بندر و باسازی «در اسرع وقت» این پل استفاده خواهد کرد.
رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: «ما باید در اسرع وقت (بندر بالتیمور) را دوباره راه‌اندازی می‌کنیم. ۱۵ هزار شغل به آن بندر بستگی دارد و ما همه توان خود را برای محافظت از این مشاغل و کمک به آن کارگران به کار خواهیم گرفت.»
به گفته مقامات ایالت مریلند، کشتی باری دالی پیش از برخورد به «پل فرانسیس اسکات» اعلام کرده بود که دچار مشکل شده، به همین دلیل مسئولان پل فرصت داشتند بلافاصله جلوی تردد خودروها بر روی پل را بگیرند.
وس مور، فرماندار مریلند، نیز گفت که همه شواهد حاکی از وقوع یک سانحه است و احتمال «تروریستی»‌ بودن برخورد کشتی دالی با پل بالتیمور را رد کرد.
همزمان خبر رسیده است که تمام خدمه کشتی «دالی» که با پرچم سنگاپور سفر می‌کرد و با یکی از پایه‌های پل بالتیمور برخورد کرد سالم هستند.
بندر بالتیمورمهم‌ترین بندر برای واردات و صادرات صنعت خودروسازی آمریکا محسوب می‌شود. پیت بودجیچ، وزیر ترابری آمریکا نیز در این زمینه گفت٬ تاثیر این سانحه مهم خواهد بود. اما هنوز زود است در این باره قضاوت کرد.
پل فرانسیس اسکات کی در دهه ۱۹۷۰ با بودجه بیش از ۶۰ میلیون دلار ساخته و در سال ۱۹۷۷ افتتاح شد.
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها