به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۳:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ ساعت ۱۹:۲۶
کد مطلب : ۴۶۲۵۶۹

چندین هزار پرستار خارجی بریتانیا را ترک می‌کنند

چندین هزار پرستار خارجی بریتانیا را ترک می‌کنند
گروه جامعه: افزایش ناگهانی شمار پرستاران خارجی که برای موقعیت‌های شغلی جدید خاک بریتانیا را ترک می‌کنند، نگرانی‌هایی را در میان مقامات درمانی این کشور برانگیخته است.
هرسال به طور متوسط حدود ۹ هزار پرستار متولد خارج از اتحادیه اروپا بریتانیا را ترک کرده و در کشور دیگری مشغول به کار می‌شوند.
بنابر آمارها تعداد مجموع پرستاران در بریتانیا که به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند بین سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ دو برابر شده و به رکورد ۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر رسید. این عدد در مقایسه با سال قبل از همه‌گیری کرونا، چهار برابر افزایش یافته است.
اکثریت قریب به اتفاق کسانی که خاک بریتانیا را ترک می‌کنند به ایالات متحده، نیوزلند یا استرالیا می‌روند؛ کشورهایی که پرستاران در آنها بسیار بیشتر از بریتانیا (گاهی اوقات تا دو برابر) دستمزد می‌گیرند.
بر اساس تحقیقات بنیاد بهداشت انگلیس، بسیاری از این پرستاران تا سه سال در بریتانیا کار کرده بودند.
نظام درمانی بریتانیا با معضل ۴۰ هزار موقعیت شغلی خالی برای پرستاران دست و پنجه نرم می‌کند و به شدت به افرادی که از خارج از کشور می‌آیند وابسته است.
کارشناسان می‌گویند سازمان بهداشت انگلیس حقوقی در حد متوسط به پرستاران می‌دهد و به همین خاطر در رقابت با دیگر کشورها برای کادر درمان جذابیت کمتری دارد.
گزارش بنیاد بهداشت انگلیس نشان می‌دهد که سال گذشته، ۱۲ هزار و ۴۰۰ پرستار شاغل در بریتانیا برای دریافت گواهی وضعیت حرفه‌ای فعلی (CCPS) درخواست دادند. این گواهی معمولا وقتی مورد نیاز است که فرد پرستار می‌خواهد برای کار در کشور دیگری نقل مکان کند.
یک پرستار در بریتانیا به طور متوسط ۴۶ هزار دلار در بریتانیا درآمد دارد. این در حالی است که میزان حقوق متوسط یک پرستار در نیوزیلند ۵۷ هزار دلار،  در استرالیا ۷۱ هزار دلار و در آمریکا ۸۵ هزار دلار است.
به گفته مقامات پس از آنکه آمریکا در پی همه‌گیری کووید-۱۹ سیاست صدور ویزا را تغییر داد، تعداد پرستاران خارجی که از بریتانیا به آنجا رفتند ۱۰ برابر افزایش یافت.
پروفسور پت کالن، مدیر اجرایی کالج سلطنتی پرستاری، با ابراز نگرانی از کمبود نیروی کار گفت: «واقعیت این است که دستمزد پایین و شرایط بد کاری باعث می‌شود که خدمات بهداشتی و درمانی بریتانیا نتوانند در صحنه جهانی با دیگر کشورها رقابت کنند.»
وی اضافه کرد: «پرستاران بین‌المللی، مانند همه پرستاران، حق انتخاب برای کار در کشورهایی را دارند که برای مهارت‌ها و تخصص‌شان ارزش بیشتری قائل هستند. شوخی نیست که دستمزد پرستاران در بریتانیا به طور مشترک در پایین‌ترین سطح در میان ۳۵ کشور سازمان توسعه و همکاری اقتصادی قرار دارد.»
کادر درمان در بریتانیا طی ماه‌های اخیر در اعتراض به شرایط بد کار و حقوق‌های پایین بارها دست به تظاهرات زده‌اند.
برچسب ها: بريتانيا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها