به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۱۳:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۴۶۸۰۲۲

چراطرح واردات‌خودروی کارکرده به‌سرانجام نرسید

چراطرح واردات‌خودروی کارکرده به‌سرانجام نرسید
گروه اقتصادی:مهدی عسگری نماینده کرج با تاکید بر اینکه کمیسیون صنایع و معادن با همه فشارها و اختلاف نظرها واردات خودروهای نو و کار کرده را پیگیری کرد افزود: آیین نامه واردات خودروهای نو، تنظیم و ابلاغ شد و بطور قطره چکانی در حال انجام است اما درمورد خودروهای کار کرده ،با وجود تنظیم آیین نامه اجرایی و نهایی شدن آن،هیچ ابلاغی صورت نگرفته است.
 
به گزارش اقتصاد100، وی واردات خودرو کار کرده را عامل تعادل بازارعنوان کرد و گفت:متاسفانه آیین نامه واردات خودرو کار کرده ابلاغ نشده و این مساله به شکل های مختلف از طریق کمیسیون در جلسات مشترک با دولت پیگیری شده است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع ومعادن تصریح کرد: دلیل اصلی مساله مربوط به نرخ ارز و اتفاقات اطراف کشور است که موجب التهابات در بازار شده است. بانک مرکزی تاکید دارد فشارهای غیر ضروری به بازار ارز وارد نشود تا بتوانیم از چنین مقطعی عبور کنیم .

وی در پاسخ به این سوال که دست های پنهان اجازه واردات خوردو کار کرده را نمی دهند گفت: طبیعتا یکسری از ذی نفعان از اول با واردات مخالف بودند و هنوز نظرشان را تئوریزه کرده و فضای رسانه ای ایجاد می کنند.نماینده کرج با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران دلاریزه شده افزود:افزایش نرخ ارز بر مواد اولیه تاثیر خواهد گذاشت وقیمت خودرو داخلی را نیزتحت شعاع قرارمی هد و با این روند وضعیت خوبی به لحاظ اقتصادی نخواهیم داشت.وی در مورد بعد نظارتی مجلس گفت: اولا در مجلس یازدهم اختلاف نظر وجود دارد، شاید با تغییر آرایش مجلس دوازدهم ، موضوعات اقتصادی متفاوتر بررسی شود.
برچسب ها: واردات خودرو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها