به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۱۷:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۴۶۸۲۲۰

نقض حكم اعدام بابک زنجانی با موافقت رهبری

نقض حكم اعدام بابک زنجانی با موافقت رهبری
گروه سیاسی: سخنگوی قوه قضاییه از نقض حکم اعدام بابک زنجانی و تبدیل آن به حبس خبر داد.
 اصغر جهانگیر در اولین نشست خود در سمت سخنگویی قوه قضاییه، درباره اینکه با توجه با اعلام بازگشت اموال بابک زنجانی به کشور، آیا تصمیم جدیدی در این باره گرفته شده است؟ گفت: رای این پرونده در سال ۹۵ از شعبه ۳۸ دیوان عالی صادر شد و پیش بینی شده بود که در صورت استرداد اموال و جبران خسارت وارده و اظهار ندامت و توبه محکوم علیه می‌تواند استحقاق برخورداری از تخفیف و عفو شود.وی افزود: با توجه به همکاری‌هایی که در طول زندان کرد و بیش از ۱۰ سال در حبس است، اموال این فرد در خارج کشور شناسایی شد و با اعزام کارشناسان مربوطه ارزیابی‌ها انجام شد و پس از بازگشت اموال به کشور و با گزارش مقامات ذی صلاح در خصوص استرداد اموال درخواست عفو محکوم علیه بابک زنجانی توسط دادگستری مطرح شد و از ریاست قوه در اجرای دادنامه درخواست شد و با تایید ایشان و موافقت رهبری ایشان حکم اعدامش نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد.
 سخنگوی قوه قضاییه همچنین در رابطه با پرونده زمین‌های ازگل و کاظم صدیقی گفت: پس از اظهارات حاج آقای صدیقی در خصوص باغ ازگل پرونده قضایی تشکیل شد و افرادی احضار شدند و تحقیقات مقدماتی به عمل آمده است.
 وی افزود: استعلامات لازم از مراجع ذیربط از جمله از سازمان ثبت و شهرداری انجام شد و اظهارات سردفتری که انتقال زمین در دفتر او صورت گرفت اخذ شده و تحقیقات مقدماتی به عمل آمده ور در حال تکمیل تحقیقات مقدماتی است.



 
برچسب ها: بابک زنجانی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها