به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۱۰:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۳ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب : ۴۶۰۶۹۳

متحد ناوالنی در حمله با چکش مضروب شد

متحد ناوالنی در حمله با چکش مضروب شد
گروه بین الملل: یکی از متحدان دیرینه الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان روسیه که اخیرا در زندان جان باخت، در مقابل خانه‌اش در لیتوانی هدف حمله قرار گرفت.
کیرا یارمیش، سخنگوی ناوالنی، گفت که لئونید ولکوف درحالی که در خودروی خود در شهر ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، نشسته بود با چکش و گاز اشک‌آور هدف حمله قرار گرفت و مجروح شد.
هنوز هویت مهاجم یا انگیزه او از حمله روشن نیست.
پلیس لیتوانی از حادثه آگاه شده و درحال تحقیق درباره آن است.
یک عضو دیگر تیم ناوالنی عکس‌هایی از  ولکوف در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که نشان می‌دهد پای چپ او خونین است و ظاهرا صورت او در ناحیه شقیقه زخمی شده است.
 ولکوف، که چند سال پیش برای ایمنی خود روسیه را ترک کرد، یکی از مدافعان اصلی  ناوالنی در یک دهه اخیر بوده است. ناوالنی ماه پیش به طور ناگهانی در زندانی در شمال دور روسیه جان باخت، درحالی که مجازات حبس ۱۹ سال زندان را بعد از محکومیت در پرونده‌ای با انگیزه‌های سیاسی سپری می‌کرد. ولکوف تا زمان مرگ  ناوالنی رئیس دفتر او بود.
او همچنین تا سال قبل رئیس بنیاد ضدفساد  ناوالنی بود، اما بعد از آن که آشکار شد نامه‌هایی را در حمایت از لغو برخی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه امضا کرده استعفا داد.
او در روسیه با اتهامات متعددی که انگیزه سیاسی دارد روبروست.او بعد از نقل مکان به خارج تلاش کرده است فعالیت تیم الکسی ناوالنی ادامه یابد. این شامل تحقیقات ضدفساد، انتشار ویدئوهایی در یوتیوب و پخش زنده تظاهرات و رویدادهای عمده در روسیه است.
در سال ۲۰۲۱ بعد از آن که کل سازمان سیاسی  ناوالنی در روسیه «افراط‌ گرا» شناخته و ممنوع شد، بسیاری دیگر از فعالان، روسیه را ترک کردند و به  ولکوف پیوستند.
چندین نفر از اعضای تیم سابق ناوالنی و همچنین شماری از وکلای او در زندان هستند. یولیا ناوالنایا، همسر الکسی ناوالنی، از مخالفان ولادیمیر پوتین خواسته است در نیمروز یکشنبه در جریان انتخابات ریاست جمهوری در مراکز رای‌گیری تظاهرات صلح آمیز برپا کنند.
این از ایده‌هایی بود که  ناوالنی پیش از مرگ از آن حمایت می‌کرد.
برچسب ها: الکسی ناوالنی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها