به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۳:۵۵
 
۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۴۷۲۰۸
تلاش بيكران براي اثبات واقعيتي رنگ باخته!

کدام قله، کدام اوج، كدام فوتبال؟

گروه ورزشي: وقتی تیم ملی یونان با مربیگری اوتوری هاگل جام قهرمانی یورو 2004 را بالای سر برد جز مردم این کشور به ندرت مي‌شد شخص، جریان و یا تفکری را یافت که از این قهرمانی خرسند شده و یا لب به تحسین تاکتیک مربی آلمانی و سبک بازی یونانیان بگشاید.
کدام قله، کدام اوج، كدام فوتبال؟
رامین فرهادی

بودند در میان خیل عظیم منتقدین فوتبال بی روح (ضد فوتبال) یونان اشخاص سرشناس و صاحب نظر که آن قهرمانی را به مثابه مرگ فوتبال مي‌دانستند و به کرات بر این باور به درستی اصرار مي‌ورزیدند که با این نوع قهرمانی باید شاهد مرگ فوتبال زیبا بود و اینکه این نوع تاکتیک دفاعی اتوبوسی در صورتی که الگو شود در تقابل با ماهیت و روح فوتبال و رسیدن به هدف(Goal ) و مغایر با لذت بردن از این ورزش به عنوان ابتدایی ترین تعریف آن یعنی بازی است.

از جمله آن صاحب نظران موجه و با دانش که شاید به جرات بتوان گفت اصطلاح " دفاع اتوبوسی" مرهون کلام و تفسیر وزین او در آن برهه از زمان است، کسی نیست جز امیر حاج رضایی. مردی که نه تنها در تحلیل ها و تفاسیر فوتبال که در عالم اخلاق و دانش همراه با تواضع نشان داده که از همنوعان مدعی خویش که در بیان واضح کلمات و جملات ساده هم مشکل دارند و در شبکه‌هاي مختلف صدا و سیما از استودیویی به استودیوی دیگر طی طریق مي‌کنند (و جالب اینکه لقب مدرس فیفا را یدک مي‌کشند) یک سر وگردن بالاتر است و از مقبولیتی چشمگیر در اذهان خواص و عوام در اظهارنظرها و کارشناسی‌هاي فنی برخوردارست.

کمتر کسی ست که با فوتبال به طور تخصصی سر و کار داشته باشد و از کارشناسی‌هاي دقیق و خاص امیر حاج رضایی به وجد نیاید...اما ایشان آنچنانکه در بالا به خلاصه رفت در آن برهه از زمان که از منتقدین سبک فوتبال با دفاع اتوبوسی (حتی با دست آورد قهرمانی) بودند اینک در خیل حامیان بازی کاملا تدافعی و همراه با ترس کارلوس کیروش بر آمده و بر این نکته اصرار دارد که باید با این مربی تمدید قرار داد شود.

مربی‌ای که (با همه احترامي كه براي او قائليم) اما اگر نبود خلاقیتهای فردی امثال قوچان نژاد که از یک توپ کاملا مرده و تحت تسلط بازیکن حریف برای خود موقعیت گل مي‌سازد و نبود اشتباه داور بازی با ازبکستان که توپ نیم متر وارد دروازه شده را گل محسوب نمی کند و اگر نبود سیوهای عجیب و دور از ذهن رحمان احمدی و امدادهايی غیبی که همیشه شامل حال ما ایرانی‌ها مي‌شود( از جمله حماسه ملبورن!) که چند لحظه شادمان مي‌کند و سالها به عقب مي‌راندمان، حال نه از کیروش خبری بود نه از سه بازی همیشگی و فرمالیته جام جهانی و باز گشتی بی شکوه.

تیم ملی در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی چنان در باز کردن دروازه حریفان ناتوان است و این نقطه ضعف آنچنان از دایره تخصص اهل فن بیرون افتاده و آزار دهنده و بالعین قابل مشاهده است که همگان عادت کرده اند به انتظار یک برد با حداقل گل تا تا آنجا که یک برند معروف لوارم صوتی تصویری در تبلیغات گسترده خود عنوان مي‌کند جوایز نفیسی به تمام خریداران محصولات خود به ازای هر گل ایران در جام جهانی مي‌دهد گویی گل نزن بودن تیم ایران برای این شرکت تجاری نیز محرز شده است.
به هر روی در نگرانی هایی که از عدم تمدید قرار داد کارلوس کیروش وجود دارد در جریانها و طیف‌هاي گوناگون فکری چند دیدگاه دیده متفاوت دیده مي‌شود:

1_ طیف الیت فوتبال ایران
امیر حاج رضایی؛ عادل فردوسی پور و در کل کارشناسان کاربلد جامعه فوتبال که نگرانی ایشان از رفتن کارلوس کیروش بابت بازگشت به عقب و سیر قهقرایی و سپرده شدن ترتیبی سکان هدایت تیم ملی به مربیان امتحان پس داده و مردود وطنی و درجا زدن است. بی شک هیچکس مانند عادل فردوسی پور و به اندازه او با ماهیت فوتبال ایران؛ پلشتی‌ها؛ دستهای پشت پرده و امکانات و حقیقت و ایده آل فوتبال ایران آشنایی و اشراف ندارد. شخصی که امروز یکی از فعالترین اشخاص در صف حمایت از کارنامه کی روش و تمدید قرارداد با اوست بی شک چیزهایی را در احتمال رفتن کی روش پیش بینی مي‌کند که به حداقل دست آورد‌هاي این مربی پرتقالی با منطق و کلام قاطع و گیرای خود استناد مي‌کند.

با توجه به هوش و آینده نگری و قدرت تحلیل مسایل فردوسی پو و دوستان( حاج رضایی، مزدک میرزایی و...) محور نگرانی ایشان با توجه به امکانات و حقیقت فوتبال ایران بر این نکته استوار است که با توجه به شرایط فعلی، امکانات، استعدادها و سابقه و حضور سه و نیم ساله کیروش بی شک رفتن او یک برگشت به عقب بزرگ و سپرده شدن فوتبال به کارنابلدهایی ست که موفقیتهای داخلیشان مرهون ادبیات سخیف ؛ لمپنیسم و یا مافیا و حضورشان در راس کادر فنی تیم ملی به برکت لابی‌هاي قوی تر ست و نه دانش و مهارت اگرچه هستند مربیان بسیار باسواد و خوش آتیه داخلی که علی رقم داشتن دانش روز و قابلیتهای لازم در نبرد نابرابر انتخاب (انتصاب) با دستان پشت پرده و سران مافیا و منظق لمپنیسم و جار و جنجال و... چاره ای جز دور از گود نشستن ندارند.

2-فدراسيون‌نشینان؛
فدراسیون فوتبال و تاج و دوستان که با رفتن کی روش خود بخود برنامه‌هاي آنان نیز به پایان راه مي‌رسد و در راس آن رییس خندان آن که به زعم عادل فردوسی پور توان و اختیار جابجا کردن یک لیوان آب را هم نداشت اینک مي‌خواهد قدرت اختیار و نفوذ خویش را به رخ منتقدین و رقبای خویش بکشد و در این راه او نیز دست بکار شده و زمزمه‌هاي به گوش رسیده حاکی از آن است که موافقت دولت و وزارت ورزش را نیز بطور تلویحی با تامین و پرداخت قرارداد سنگین کیروش جلب کرده است.

3- اپوزوسیون؛
مربیانی که دستشان از نیمکت تیم ملی دوراست و ترکیب حمایت ایشان از کی روش اوپوزیسیونی برابر مربیان همیشه حی و حاضر و تکراری تاریخ گذشته فوتبال ملی ست...
از این سه گروه؛ عقیده و نگرانی آن که محترم تر و منطقی به نظر مي‌رسد بی شک دسته نخست است که به نظر برای دفاع تمام قد خود از کیروش و ماندگار شدن او ساکت و منفعل ننشسته اند که نقطه نظر و نگرانیشان را چه در کارشناسی‌ها و مصاحبه‌هاي مختلف و چه در گزارش به مخاطب از چندی پیش آغاز کرده اند و در همراه کردن عموم نیز خواسته و ناخواسته به توفیقاتی دست یافته اند (رجوع شود به گزارش فوق العاده بازی ایران آرژانتین و جملات ناب عادل فردوسی پور{"به به!... یک تیم هستیم، به معنای واقعی"})

شاید اگر بازی را شخص دیگری جز فردوسی پور گزارش مي‌کرد( یک تصور درد آور مثلا ج-خ) شادی پس از شکست به خیابانها کشیده نمی شد. در دقیقه هشتاد به بعد بازی فردوسی پور تاکید دارد که اگر همین الان ایران سه گل هم بخورد چیزی از ارزشهای کار شاگردان کیروش کم نمی شود. (و نمی شد) اما سوال منتقدان کیروش اینجاست که درحالی که تیم ملی فوتبال کشورمان با سه بازی کسالت بار و تنها با هدف گل نخوردن (منهای بازی با آرژانتین که البته گزارش بی عیب و نقص عادل فردوسی پور و جملات او در زیبا جلوه نمودن آن بی تاثیر نبود) خیلی زود به کشور بازگشت تا طبق روال سه دوره پیش مردم را از دوری خود نگران نکند.

خوشحالی از شکست با حداقل گل خورده برابر تیمی که در هر چهار بازی انجام داده تا اینجا با وجود داشتن بهترین مهره‌هاي سرشناس جهان و به یمن درخشش فوق ستاره مریخی اش مسی هنوز تیم مورد انتظار همگان نیست؛ کمی غیر فوتبالی مي‌نماید و علت را باید در رتبه دوم ناشادمانی ایران میان کشورهای جهان جستجو کرد تا مسایل فنی فوتبالی.

اگر نام ایران را از تیم کارلوس کیروش بگیریم و نگاه توام با تعصب به نوع بازی تیم او نداشته باشیم با استناد به آمارهای شبکه‌ها و سایتهای گوناگون تخصصی از سایت فیفا گرفته که پس از بازی با نیجریه مي‌نویسد"... زمان تملک توپ در تیم ایران به سه ثانیه نمی‌رسد" تا خبرگزاری‌هاي مستقل شخصی جهان که از حضور ایران و نبود تیمهای سوئد، ایرلند، دانمارک و... هردو با حسرت یاد مي‌کنند؛ نمی توان لب به تحسین و تمجید این نوع فوتبال که نه تنها خوشایند نیست که در هرکجا از سوی تماشاگران و کارشناسان به ضدفوتبال شهره است با اعتراض روبرو مي‌شود، گشود.

زمانی انتقادها جنبه علنی تر به خود مي‌گیرد که تیم ایران در بازی آخر برای صعود به مرحله بعد باید بوسنی را ببرد و چشم به بازی آرژانتین و معجزه‌هاي مسی داشته باشد اما خبری از تغییرتاکتیک نیست. مسی و یارانش شرافتمندانه با وجود سیل توهین‌هاي سرازیر شده به صفحات شخصی اجتماعی ؛نیجریه را از پیش رو بر مي‌دارند اما مرغ کارلوس کیروش تنها یک پا دارد و گویی او جز این سبک یعنی دفاع اتوبوسی و انتظار اشتباه حریف تاکتیک دیگری یاد ندارد.

"سافت سوسیچ"مربی بوسنی پس از بازی در کنفراس خبری سبک بازی ایران را به سخره مي‌گیرد و متعجب است که ایران چگونه با این سبک بازی به پیروزی مي‌اندیشیده و اما کارلوس کیروش که گویی روی ابرها سیر مي‌کند و همچنان مست شکست خفیف مقابل آرژانتین است نبود ابزار لازم (بازیکنان شاغل در لیگ‌هاي معتبر اروپا) را بهانه مي‌کند حال آنکه پرتقال زمان مربیگری او نیز دقیقا همین سبک بازی را با وجود داشتن مهره‌هاي سرشناس به نمایش مي‌گذاشت!

جام جهانی 2014 برای ایران تمام شده اما داستان کیروش و فدراسیون فوتبال ادامه دارد. داستانی که شخصیتهای اصلی آن بقایشان در گرو وجود دیگریست و از این روی شکی برای درخشان نشان دادن کارنامه کیروش از سوی فدراسیون فوتبال وجود ندارد گرچه مبلغ مورد نظر کی روش رقمی نجومی باشد. مبلغی که برای این نوع از فوتبال کم کیفیت با توجه به ذایقه سیری ناپذیر ایرانی‌ها درالتفات به فوتبال تهاجمی و رسیدن به گل بیشتر بسیار گزاف و به بی راهه رفتن به نظر مي‌رسد. مبلغی که مي‌توان با آن با الگوبرداری از روند روبه رشد والیبال به روزهای خوب فوتبال نیز امیدوار بود و از شکست مقابل تیمهای خوب و تساوی به یمن امدادهای غیبی خوشنود و قانع نشد.

مي‌ماند نتيجه نظرسنجي برنامه ديشب آقاي فردوسي پور. (نظر 89 درصدي مردم با كيروش به عنوان بهترين مربي خارجي در دو دهه اخير فوتبال ايران)  متن كوتاه يك سايت ورزشي گوياي واقعيت است: «بانک ورزش: در برنامه بیست چهارده که هم اکنون در حال پخش است عادل فردوسی پور عادت قدیمی‌اش را ترک نکرده و تلاش دارد تا عقیده‌اش را به مخاطب القا کند. او که با تمجید از کی‌روش برنامه را آغاز کرد بود، بارها وقتی این مربی تلاش می‌کرد تا نظر مثبت مردم را به سوی خود جلب کند، نظرسنجی برنامه را به بهترین مربی خارجی دو دهه اخیر فوتبال کشور اختصاص داد. مطمئنا با این اوصاف نمی‌توان انتظار داشت مخاطبان این برنامه که خیلی از آنها دوران مربیگری ایویچ را به یاد نمی‌آورند و خیلی از آنها فقط کی‌روش را به خاطر دارند، سه گزینه دیگر را به عنوان بهترین مربی خارجی ایران انتخاب کنند. عادل فردوسی پور مانند همیشه تصمیمش را قبل از این برنامه گرفته و آن تمدید قرارداد کی روش است. حالا او سه روز زمان گذاشته تا این عقیده را به مردم هم تحمیل کند.
این متن هیچ نشانی از مخالفت با موافقت ما با کی‌روش ندارد و تنها اشاره ای به حرکت تکراری عادل فردوسی پور دارد». و ....«در برنامه بیست چهارده عادل فردوسی پور برای اینکه کارنامه کارلوس کی‌روش را به نمایش بگذارد، آن را با سه مربی ایرانی مقایسه کرد. در بخش نظرسنجی مربیان خارجی که کارنامه موفقی داشتند با کی‌روش مقایسه شدند و در بخش مقایسه آماری، مربیان ایرانی که محبوبیت بیشتری داشتند و کارنامه موفقی نداشتند با کی‌روش در دو طرف ترازو قرار گرفتند. شاید برای این برنامه که موضعش از قبل مشخص بود، صلاح به مقایسه آمار کی‌روش و برانکو نبود تا مردم رنکینگ 16 فیفا در دوره برانکو را بار دیگر به یاد بیاورند...»
_______________________________________________________________
1-عنوان تيتر؛ اقتباسي از شعر وهم سبز فروغ فرخزاد با جمله آغازین " کدام قله، کدام اوج"

بابک رضایی
Germany
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۰:۱۳
بهار نیوز بد جور پیش قراول سپاه مخالفین کیروش شدی!!!بهتره به رای مردم بی اعتنا نباشی ، رضایت مردم از کیروش بخاطر نتایج تیم ملی نیست بلکه بر میگرده به دانش این مربی از چگونگی آماده سازی یک تیم برای جام جهانی ، کیفیت بازی و کیفیت رهبری تیم ملی.مردم ما صاحب فهم و آگاهی هستند و قطعا تصور اینکه به گفته شما تحت تاثیر القائات فردوسی پور به کیروش رای دادن ، اجحاف در حق شعور ، رای و نظره مردمه. (239065)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۱:۰۲
مرررررسی آقا بابک. عالی بود (239082)
ارمین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۲:۰۹
این متن سرتاسر توهین به شعور منه مخاطب بود که رای من به موندن کارلوس کی روش رو به خاطر نظر یه نفر دیگه میدونه یا به خاطر به یاد نیاوردن گذشته!با این مقاله های یک طرفه دارین محبوبیت و اعتبار خودتون رو پایین میارین.مخالف کی روش هستین درست ولی این مخالفت رو میتونین با جملات مودبانه تر بیان کنین نه اینکه بگین چون فردوسی پور از کی روش حمایت کرده 90 درصد مردم به خاطر حرفای عادل به کی روش رای دادن.متاسفم براتون. (239117)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۴:۵۸
به شعور امثال تو اونوقتی توهین شد که وقتی جلو نیجریه 0-0 مساوی کردیم ریختین خیابون شادمانی! 95% همین مردمی که از کیروش حمایت میکنند! 2 سال بعد که تیم تو جام ملت ها هیچی نشد حرفای امروزشون یادشون میره و میشن منتقد کیروش و طلبکار! (239189)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۴ ۰۲:۴۰
دو حالت دارد:
1. یا شما پیش‌گویی بلد هستید و می‌دانید که در جام ملت‌ها هیچ نمی‌شویم!
2. یا اینکه دوست دارید هیچ نشویم.

برای هر دو حالت، برای شما متأسفم (239351)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۲:۲۸
اتفاقا بهار خیلی خوب تحلیل میکنه.مشکل اینه که همه فوتبال گذشته رو ندیدند.خداییش شما تیم برانکو رو با این تیم کیروش مقایسه می کنید .جام ملت های 2004 بازی ایران کره رو یادتون نمی آد.ایران در سطح اروپا بازی می کرد. (239127)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۳:۴۲
کدوم کیفیت؟

بازی زیبا در برابر آرژانتین بخاطر هیجان بچه ها بود،چرا در بازی با بوسنی و نیجریه شاهد اون بازی نبودیم

ضمنا اگه مردم بازی دفاعی دوست دارن ما بزرگ مردی همچون اکبر میثاقیان رو داریم که خیلی بهتر اتوبوسها رو پارک میکنه (239161)
me
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۴:۵۰
بزرگ مرد؟؟؟؟!!!!!میثاقیان؟؟؟!!!!!!!!! (239184)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۴ ۰۲:۰۱
عزیزم مردم چون با بازی دفاعی حال میکنن پس حتما آقای میثاقیان هم بزرگمرده فوتبال ماست مثل آقای کیروش!!!!!!!!!!!!!

دیدین الان با شنیدن آقای میثاقیان چه حس و حالی بهتون دست میده؟
با شنیدن اسم ایران و کیروش هم همچین حسی به جهانیان دست میده:-( (239344)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۵:۰۹
پرسیدن بسیار ساده است درحالیکه شما پاسخ را می‌دانید.

می‌دانید که نیجریه، قهرمان آفریقاست. می‌دانید که آرژانتین پر از ستاره و مدعی جام است. می‌دانید که ده‌ها بازیکن بوسنی در اروپا توپ می‌زنند.

شما می‌دانی که اگر برنامه‌ریزی داشته باشی و به یکباره کار با دریافت گل زودهنگام گره بخورد، شیرازه‌ی تیم از هم می‌پاشد. یاد بازی پرسپولیس-سپاهان در اصفهان افتادم.

شما می‌دانی که لئو مسی کسی نیست که بدون تفکر بتوان مهارش کرد. اما مهارش کردند. (239192)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۴ ۰۲:۲۹
یه مربی اگه واقعا مربی باشه همه حالت ها رو در نظر میگیره!!!!!!! (239346)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۴:۰۲
اگه توجیه کیروش برای شکست نداشتن ابزار لازم و تعداد کم بازیکن شاغل در اروپاست خوب به جای کیروش تیم رو بدن دست ابرام چرخی بره با تاکتیک دفاع اتوبوسی ببازه و بین چهار تیم چهارم بشه بعد بیاد بگه ابزار نداشتم. بازیکن اروپایی نداشتم. سطحتون همینه!
با این منطق من موندم چطور کاستاریکا که همه اذعان دارند سطح فوتبالش خیلی پایین تر از انگلیس و ایتالیاست تونسته انگلستان و ایتالیا رو حذف کنه؟ (239169)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۴:۴۸
نخیر جناب!بحث رای مردم نیست هرچند اماری در دست نیست که چند درصد ازمردم بانظر کارشناسی ونه احساسی وهیجانی ویا تحت تاثیر فضای یک طرفه وکم تحلیل سیمابه حضور مجدد این مربی رای مثبت دادند.مهم اینست که نسبت به جامهای گذشته توفیق چندانی حاصل نشده است وملاک قضاوت اینست که تحلیل عقل وتجربه مارا به چه نتیجه ای میرساند. (239182)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۴:۵۴
ما هم بحثمان دانش مربی است!اگر قرار است درسال چند میلیون دلاراز سرمایه ای این ملت با توجه به شرایط اقتصادی موجود به حساب این مربی واریز بشه پس منصفانه باید گفت نگاه بهار ودغدغه وچرایی حضور مجدد این مربی بدون بررسی ونتایج منطقی وعقلشمار بی جهت نیست. (239186)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۵:۰۲
قراردادهای چند میلیون دلاری بانتایج کمرنگ دارای چه توجیه عقلانی میباشد. من معتقدم این مربی حداکثر توانایی وتفکرش رانشان داده است. بنابراین ما به دنبال کدام معجزه نامکشوف میگردیم؟ کی گفته امثال اقای فردوسی پور متولی فوتبال این مملکت هستند؟اینها در چه سطحی از کارشناسی واینده نگری قرار دارند؟..این روال تنها یک طرف را بهرمند میکند یک طرف قراردادرا!! (239190)
ارش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۶:۰۶
داور بازي ايران بازي با انگولا سال2006 سوت پايان بازي که زد با وجود بازيهاي بهتري و هجومي ايران نسبت به 2014. فردوسي پور همون لحظه گفت خداحافظ دايي خداحافظ جام جهاني حالا دايي اونجا خداحافظ اينجا. نکونام مياري تو برنامه ازش تقدير ميکني ???????????????????نکونام که 100توپ لو داد????????????? (239206)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۴ ۰۲:۳۹
نکونام گل سه امتیاری مقابل کره‌ی جنوبی در ورزشگاه آزادی با 10 نفر را زد.
نکونام پاس گل قوچان‌نژاد در دیدار با بوسنی را داد.

شما نمی‌خواهید خیلی چیزها رو بپذیرید. باید بپذیرید که فوتبال ما از حالت یک نفری به حالت تیمی درآمده. (239350)
دارا
Spain
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۶:۱۸
بابک خان از کدام آماده سازی حرف میزنی و دفاع می کنی . لابد میخوای بگی تو بازی نیجریه و آرژانتین اینقدر دویدند . اما تموم دنیا فهمیدند که واقعیت آماده سازی تیم ایران در بازی با بوسنی رو شد . گر چه در بازی با نیجریه و آرژانتین هم به غیر از دویدن های بیهوده و سرگردان دنبال بازیکنان حریف چیزی برای گفتن نداشتیم . دادن رای و آمار پیامکی هم مشکلی از فوتبال ایران حل نمی کند . واقعیت همان است که دیشب آقای جلالی گفت و البته جاودانی و فردوسی پور هم وظیفه شان را خوب اجرا کردند و نگذاشتند حرف بزند . (239209)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۸:۴۱
این همه رسانه ملی و فردوسی پور و .... بیخودی تعریف می کنند، تحمل یک انتقاد رو هم داشته باشید (239265)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۲۳:۱۲
آقا با یک گل بهار نمیشه
فقط با حضور آقای کیروش فوتبال این سرزمین درست نمیشه
نه تنها تیم ملی،بلکه همه باشگاهها باید مربی خارجی ،زمین چمن اساندارد،...داشته باشند.
بعدا بشنیم این بحث ها رابکنیم (239322)
خوبه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۰:۳۸
همه می دونیم که فوتبال فقط سوزاندن ثروت و وقته اما باز براش پول خرج می کنیم پولی که با اون ده تا ورزش رو میشه به اوج رساند (239073)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۱:۰۰
دوست عزیز چرا قیاس مع الفارغ میکنی؟ مثلا ما بریم پول فوتبال رو صرف شمشیربازی و سوارکاری بکنیم و قهرمان جهان هم بشیم. مردم واقعا به غایت مفتخر و خوشحال میشن؟؟؟ فوتبال رو با هیچ ورزشی نمیشه مقایسه کرد. (239081)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۳:۴۴
پول صرف ورزش کردن به خاطر قهرمانی آوردن نیست!!!!!!!!
بخاطر حفظ جوانان از خطراتی همچون اعتیاده و همچنین داشتن جامعه ای سالمه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (239162)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۶:۰۹
يعني اگه پول بدن کروش جوانان معتاد نميشن. بدن مربي ارزونتر همه ميرن معتاد ميشن?اين داستان قديمي مال 100 پيش الان جوانان از بيکاري معتاد ميشن (239207)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۴ ۰۲:۰۳
نه عزیزم من اتفاقا میگم نباید از این پولها به این مربی ها داد

میگم حداقل اگه جونها رو نمیتونید ببرید سر کار،باشگاه و ورزش رو رایگان کنید اینجوری بذارینشون سرکار تا حداقل مشغول بشن نرن دنبال چیزای دیگه (239345)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۵:۱۰
باید پذیرفت که فوتبال ورزش اول در ایران و بسیاری از کشورهای جهان است. (239193)
مش ممد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۰:۳۹
وقتی به بوسنی باختیم معلوم شدکه فاصله فوتبال ما با فوتبال دنیا چقدراست. انجام یک بازی تمام دفاعی که هدف آن گل نخوردن است از عهده ی هرتیم دسته سومی هم برمی آیدومشکل فوتبال ما سرمربی نیست.بلکه عدم برنامه ریزی، بعضا سخت افزاری ،نداشتن زمین های چمن مناسب برای فوتبال،ضعف پایه ای وساختاری، عدم استفاده از تجارب کشورهای صاحب سبک ،عدم اختصاص بودجه مناسب وعدم برگزاری بازیهای تدارکاتی باکشورهای سطح یک در فوتبال است.آخه بازی با آنگولا هم شد بازی تدارکاتی؟ (239075)
ارمین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۲:۱۸
فاصله ما با فوتبال اروپا زیاده درست.مشکل برنامه ریزی هست درست اما برخلاف نظر شما به غیر از اینا اتفاقا مشکل ما سرمربی هم هست.چطور میشه بازیکنی مثل علی کریمی با همه مربیای ایرانی به مشکل برمیخوره ولی وقتی حتی از تیم ملی کنار گذاشته میشه بازم به کی روش احترام میزاره؟فرق کی روش با بقیه همینه.
اینم مطمئن باش اگه همین کی روش نبود با انگولا هم نمیتونستیم بازی کنیم. (239120)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۰:۵۳
آقای نویسنده مقاله. چرا تو و امثال تو میخواین با اکثریت مردم که کیروش و دوست دارن و از عملکردش راضی بودنُ مخالفت کنین؟؟ یعنی اکثریت مردم و کارشناسان نمیفهمند و فقط شمایید که می فهمید؟ بضاعت فوتبال ما همینه. یه ذره منطقی باشید. تیمی که بهترین بازیکناش دو نفری هستن که توی تیمای قعر جدولی انگلیس ذخیره هستن…. تیمی که زمین تمرین درست و حسابی نداشته…. تیمی که بازیای تدارکاتیشو دیدیم با کیا بود….. حتما توقع داشتین بره جلوی تیمی مثل ارژانتین هجومی بازی کنه و به فکر بردن هم باشه. (239079)
بنر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۱:۲۳
مگه قراره هر رای مردمی درست باشه مردم یه زمانی به احمدی نژاد رای دادن اما بعد پشیمون شدن ؟! واقعیت این که ما به سختی واشتباهات بازیکنان حریف و داور به جام جهانی رفتیم مثل بازی با ازبکستان که توپ نیم متر از خط رد شد و داور گل ازبکستانو نگرفت و همون بازی دقیقه 90 با اشتباه حریف و یه ضد حمله بازی رو بردیم (239092)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۵:۱۲
ما کی با اشتباهات داوری به جام رفتیم؟ آیا غیر از این است که فوتبال، بازی اشتباهات است و تیم باهوش می‌توان از اشتباهات خود کم و از اشتباهات حریف نهایت استفاده را بکند؟ (239194)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۴ ۰۲:۳۸
گویا شما ناراحتید که ایران به جام جهانی رفت! (239349)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۲:۵۷
" بضاعت فوتبال ما همینه" ، این حرفتو اصلا قبول ندارم... واسه والیبالم این چیزا رو می گفتن ولی نتیجه رو نمی بینی ؟ اگه به عقب برگردیم سال 98 هم همینارو می گفتن ولی ... اون موقع ما چند تا لژیونر داشتیم ، استرالیا و آمریکا چند تا داشتن؟
مردم ما کم حافظه هستن، تیمی که ایویچ ساخت با تیم کیروش قابل مقایسه نیست تازه تیم کیروش مهره های بسیار با تجربه تری داشت ... لطفا منطقی باشید (239146)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۳:۳۹
آقا ایمان شما نظر سنجی کردی داری با قاطعیت میگی رای اکثریت مردم به موندن این تحفه است!؟؟!!؟
ما که در هر صورت نتیجه نمیگیریم!همون بهتر یه مربی ارزون بیارن و 12 میلیارد تومن تو شکم آقای کیروش نریزن!
این تیم مشکلش اساسیه با این چیزا هم حل نمیشه!
مسخرگیش به این تا جلو آرژانتین خوب ظاهر شد یه میلیون دلار هم گذاشت رو مبلغ قرار دادش!یارو جوگیر! (239157)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۵:۱۲
نظرسنجی مردم در 2014 کاملاً همه چیز را نشان داد. چشمتان را باز کنید. (239195)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۴ ۰۲:۳۷
این دوستانی که منفی دادند یعنی میخواهد بگویند 73 درصد از عملکرد تیم ملی راضی نبودند؟ (239348)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۵:۰۵
آخه برو امار ارژانتین رو ببین! اون بازی قدرت ما نبود ضعف آرژانتین بود! دیدی تیمی که جلوش اوتوبوس پارک کرده بودیم چطوری 2تا از نیجریه ای که میگفتین ضعیفه خورد! و بوسنی و نیجریه و سویس رو شانسی برده! در ضمن تیم گینه کوتاکری هم میتونه 11 نفرو بریزه تو محوطه جریمه فقط دفاع کنه! ما که مدعی قهرمانی نیستیم نهایت آرزومون صعود از گروهه! پس 3تا بازی با 4 تا زیاد فرقی نمیکنه! مهم اینه که تو همون بازیا زیبا فوتبال بازی کنی و چهارتا بازیکن تکنیکی و جوون به دنیا معرفی کنی واسه ترانسفر شدن! (239191)
خشایار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۰:۵۳
آیا ابزاری که آقای برانکو داشت و کیروش هم داره؟
بهار قبول کن مخالف سر سخت کیروش هستی و علتشو هم فقط خدا داند!
فوتبال ما شده دلال بازی....نظر من اینه کلا باید در این فوتبال و گِل گرفت!! (239080)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۱:۰۷
زمان برا نکو فدراسیون انقدر عرضه و فهم داشت که دو تا مربی ایرانی مثل فرکی رو بزاره کنار دست برانکو که هم به موقع به او مشورت درست دهند و بازیکنهای خوبو بهش معرفی کنن و هم از علم برانکو استفاده کنن و یه پشتوانه ای برا فوتبال ایران بشن ولی این کفاشیان کلا یا از مرحله پرته و یا چون یادگار زمان محمود ه جز خرابکاری کاری بلد نیست ، به نظر من مشکل اصلی از ضعف فدراسیون بود که کی روش رو ول کردن هر کاری خواست بکنه ، مثلا حذف کریمی که با تکنیک و تجربه بالاش میتونست حداقل 60 دقیقه کامل به تیم (239083)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۲:۳۱
منظورت کدوم ابزاره؟؟
برانکو که کلی مظلوم بود و هیچ وقت به خودش اجازه نمی داد مردم ایران رو تحقیر کنه .من اصلا کاری به هیچی ندارم فقط می خوام بگم کیروش به چه دلیل محبوب شده ؟؟اصلا چرا مردم از کیروش خوششون میاد ؟؟ (239129)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۲:۵۰
کدوم ابزار؟
والا برانکو خیلی مظلوم بود.حداقلش این بود که فدراسیون و مردم رو مسخره نمی کرد؟من واقعا می خوام بدونم غیر از چند کار جنبی و مدیریتی خوب از کیروش ایشون فوتبال رو ما چه قدر جلوتر بردن که این قدر محبوب شده.بابا شما مگه کل بازی های تیم ملی رو با مربی گری کیروش ندیدین ؟ (239141)
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۱:۱۹
اين كسي كه اينونوشته صد درصد نفع ميبره از اين مخالف بودن .كي اين نظم كه الان هست تيم ملي داشته، يه عده نادان فقط نتيجه رو ميبينن اگه كيروش نبود الان قوچان نژاد هم نبود دژاگه هم نبود لطفا بهار درك كن مربي بزرگ روكسي نميتونه چيزي بهش تحميل كنه امان از مربي داخلي همه چيز بجز ديدگاه خودشتو تو زمينه علم مربي گري هم نداريم (239090)
صبا
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۱:۴۶
من شخصا اعتقاد دارم کیروش باید بمونه.کاری ندارم به این که توی جام جهانی نمایش خوبی داشتیم.خیلی از این رفتارش خوشم می یاد که وقتی خطاب سخنانش مردم ایران هستنند ،احترام خاصی به مردم می زاره و به شور و شوق مردم نسبت به فوتبال اهمیت می ده.اما وقتی رو به این فدراسیون عجیب و غریب فوتبال ما می ایسته خیلی جدی و زورگو می شه.وجدانا خنده دار نیست که کسی مثل کیروش باید در مورد زمین تمرین تیم ملی صحبت کنه؟ مگه ایران کشور فقیری هست که نیست حداقل این رو قرارداد بازیکنان داخلی تکذیب می کنه نباید یک زمین خوب برا ... (239105)
وحیدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۱:۵۴
علی رقم داشتن دانش روز و قابلیتهای لازم ....شما بهتره علی رغم رو با قاف ننویسی (239109)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۲:۰۱
اگه توجیه کیروش برای شکست نداشتن ابزار لازم و تعداد کم بازیکن شاغل در اروپاست خوب به جای کیروش تیم رو بدن دست ابرام چرخی بره با تاکتیک دفاع اتوبوسی ببازه و بین چهار تیم چهارم بشه بعد بیاد بگه ابزار نداشتم. بازیکن اروپایی نداشتم. سطحتون همینه!
با این منطق من موندم چطور کاستاریکا که همه اذعان دارند سطح فوتبالش خیلی پایین تر از انگلیس و ایتالیاست تونسته انگلستان و ایتالیا رو حذف کنه؟ (239110)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۲:۰۹
کارلوس کیروش حداقل به فوتبال ما یاد داد که روبروی تیمهای بزرگ میشه حتی برنده شد ( حالا با هر تاکتیکی). همه حتی خود شما بهاری ها انتظار چندین گل خورده داشتین.. اگه ایران میرفت و روبرو ارژانتین هجومی و باز بازی می کرد و چندین گل میخورد، همین شما اونو به یاد بدترین انتقادها میگرفتین..بهترین بازیکن ما در دسته اول انگلیس و تیم های سقوط کرده بازی میکنن، اما آراژانتین و بوسنی و نیجریه چی؟
یاد حرفای پیروانی میفتم که میگفت: با تفنگ بادی میریم به جنگ ژ3
کیروش به مرورمیتونه قدرت تهاجمی تیم رو هم بهتر کنه (239115)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۵:۱۴
دقیقاً درسته. اگر ما آرژانتین را با استفاده از موقعیت‌های استثنایی خودمان 1-0 می‌بردیم، نمیدانم بحث آقایان چی میشد؟ اگر هم 4-0 خدایی نکرده می‌باختیم، میشد پیش‌بینی کرد که صحبت دوستان چه بود. (239196)
اتوبوسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۹:۵۰
ما اگر به قول شما آرژانتین را یک هیچ می بریدم به این علت نبوده که فوتبالمان رشد کرده و پیشرفت داشته به این علت بوده که با دفاع اتوبوسی فوتبال زشت و مذموم را ارارئه داده بودیم و شانسی یک گل زده بودیم و برده بودیم یعنی شما متوجه نمی شوید مسئله به سادگی را!؟ (239288)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۴ ۰۲:۳۷
اگر ما فوتبال زشتی را مقابل آرژانتین ارایه دادیم، نمی‌بایست مورد تحسین رسانه‌ها و تحلیل‌گران خارجی قرار میگرفتیم.

صحبت شما متناقض بود و فکر میکنم شما متوجه این موضوع هستید ولی نخواستید در نظر بگیرید. (239347)
ثنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۲:۱۱
چطور وقتی میخواین به افراطی های بتازید هی از رأی مردم دم میزنید که آیییییییی شما هنوز پیام 24 خرداد رو نفهمیدید؟51درصد مردم حرف دل شما رو اون موقع زدن حالا چطور شده رأی و نظر مردم شده کشک؟تو همه سایتا و نظر ستحی های معتبر مردم خواستن کیروش بمونه!حالا چرا رأی و نظر مردم و نمیبینید؟هرجا نفع شماست از مردم مایه میزارید هرحا نیست...(میدونم این نظر واسه شما سخته که چاپ کنین اما واقعیته فرار نکنین!) (239118)
ف
United States
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۴:۲۲
دمت گرم داداش خوب گفتی (239176)
ارش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۲:۳۰
شما كه دم از آراي مردم ميزنين و مرتب ميگين ميزان راي مردم است، مردم با اكثريت آرا موافق ماندن اين سرمربي هـستند، حالا چرا چند وقته با يك سري مقالات مقابل مردم قرار ميگيريد معلوم نيست، در ضمن در برنامه ي ديشب جواب بازيه دفاعي رو هـم كي روش خيلي قشنگ داد (239128)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۴:۲۳
وقتی میشه نظر واقعی مردم در مورد عملکرد کیروش رو فهمید که امپراتوری رسانه ای عادل فردوسی پور و نوکرانش مانند مزدک میرزایی و همزادش میثاقی تعدیل بشه و مخالفان کیروش و نمایش مفتضحانه ای که به یادگار گذاشت بتونن به همون اندازه نظراتشون رو با مردم در میون بزارن.
مردم ما متاسفانه دهن بین و احساساتی هستن دقت کرده باشین آمار نظرسنجی ها با دو کلمه حرف بالا و پایین میشه (239177)
بهزاد
United States
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۲:۳۶
چه میکنه این مافیای رسانه ای عادل خان. نتایج تیم 2006 با تیم 2014 یکیه به نظر شما چطور میشه تیم برانکو خائنه ولی تیم کیروش قهرمانه؟سو استفاده از احساسات مردم تا کی؟ این نظرسنجی در این زمان با چه هدفی صورت گرفت؟درسته تو جام جهانی بد نباختیم ولی باختیم و خودمون رو نباید گول بزنیم واقعیت اینه که کیروش چیزی به فوتبال ما اضافه نکرده ما که میدونیم با چه وضعی به جام جهانی رفتیم.امروز با سو استفاده از مردم برای تمدید قرارداد کیروش،نتایج درجا زدن فوتبل رو به گردن مردم خواهند انداخت (239134)
وحید
Sweden
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۲:۳۸
شما اینقد جلوی نظر و خواست مردم جبهه نگیر چرا اینجوری شدی؟ همین پولا وقتی قرارِ اختلاس بشه و بیفته دست خیلی افراد نالایق پس ما میخوایم بیفته دست کیروش مثل اینکه برنامه دیشب رو خوب ندیدی آخه ما کی همچین آدمی مثل کیروش تو فوتبالمون داشتیم امیدوارم بمونه شما نظرتو به مردم تحمیل نکن (239135)
حسین
United States
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۲:۳۸
دوست عزیز به چند نکته توجه نمیکنی:
1- دفاع اتوبوسی برای تیم هایی بد شمرده میشه که در یک سطح باشند. مثل چلسی در مقابل بارسلون و... نه برای بازی ایران که کل تیمش، قیمت یکی از بازیکنای آرژانتین نمیشه.
2- من ساکن آمریکا هستم و خوب بازی ها رو از شبکه اینجا دیدم و بعد از بازی آرژانتین همه کارشناس های این شیکه از بازی ایران تعریف کردند و مهم تر اینکه حتی موقعیت های ایران رو خطرناک تر دونستند.
در ضمن خود بوسنی و آرژانتین بازی هاشون بر اساس تخریب بازی حریف و ضد حمله بنا شده و سیستم اتوبوسی (239136)
ارش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۵:۵۶
شما امريکا هستيد از جيب شما نمي خواهند پول بدهند دلت بسوزه اره همه اونا که امريکا هستند نکه از ايران دورند و دارن تو امريکا دموکراسي و اقتصاد سالم حالش مي برند ياد ايران که ميفتند زود احساساتي مي شوند ما براي يه نيمه فوتبال 15 ميليارد ندا ريم بديم (239204)
باور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۲:۴۸
گل گفتی بهار جان!!!!
من دیشب مطمئن شدم که عادل فردوسی پور به هیچ وجه آدم بیطرفی نیست!!!
یکی نیست بگه اگه کاستاریکا با اون گروه وحشتناکش،هم مثل ما فکر میکرد و ترسو بازی میکرد تا این مرحله بالا میامد؟؟؟؟ (239137)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۲:۵۰
اگه تو هر بازی موقعیت نمی داشتیم درسته ولی بازیهای ما خیلی هم منطقی و خوب بود شما قدر نشناسید همیشه این حرفها رو میزنید ببینید داشته هایتون چیه بعد نظر بدید (239139)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۵:۱۵
الآن واقعاً سوال من از این حضرات اینه که کی‌روش بره، کی بیاد جاش؟ مربی‌ای که هنوز نتوانسته در لیگ قهرمانان آسیا به مقام درستی برسه (دست کم 2 یا 3) چطور می‌خواهد تیم را آماده‌ی جام جهانی بکند؟ (239197)
مخمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۲:۵۱
بازي واقعي ايران در مقابل بوسني بود، وگرنه قرار گرفتن در رده چهارم در بين چهار تيم افتخاري نيست تا بخواهيم از آن به عنوان يك دستاورد ياد كنيم، با هزينه فراوان آن هم فقط جهت دستمزد مربيان خارجي به جايي نمي رسيم. مشكل اساسي ما در زيرساخت هاست. اين آزمون و خطا را رها كنيد و يا اگر قصد ادامه آن را داريد تيم مديريتي فدراسيون واليبال را به فدراسيون فوتبال بياوريد. (239143)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۲:۵۵
اگر قراره به سیو دروازه بان و اشتباه داوری و تیر دروازه بگی امداد غیبی پس برزیل برابر مکزیک سوپر امداد دریافت کرد که 2 بار توپ مکزیک خورد به تیرک.
یا آرژانتین که کل دنیا گفتن پنالتی شده روی اشکان امداد گرفت،یا آمریکا با اون دروازه بانش امداد گرفت
خیلی متن ضعیف و برخاسته از بغض شخصی بود،اشتباه داور،عملکرد دروازه بان و بازیکنان و ... همه و همه بخشی از فوتباله.شما نمیتونید بگید مسی و آگرو و هیگوآین جلوی ایران درخشیدند.بهتر به نظر مردم احترام بذارید. (239145)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۵:۱۶
دمت گرم؛ سخن درست به این میگن (239198)
مح مد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۲:۵۸
شايد كيروش مربي خوبي باشه ولي نميتونه براي فوتبال ما كاري كنه...فوتبال ما همينه...يه بازي احساسي با آرژانتين و يه باخت بددد به بوسني...وااااي از روزي كه با آرژانتين مساوي ميكرديم اونموقع احتمالا بايد به كيروش يارانه و سبد كالا هم ميداديم ديگه والااااااا (239147)
کاردان فوتبال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۳:۰۵
فوتبال ما همون چیزی است که در بازی با بوسنی دیدیم : فوتبال علی اصغری منتها به سبک کیروش
بهترین مربی خارجی فوتبال ایران کسی نیست جز مرحوم ایویچ ( در دو دهه اخیر )
این تیم را به یک مربی تازه کار وطنی میدادند بهتر نتیجه میگرفت تا کیروش که رئال مادرید و تیم ملی پرتغال را نابود کرد (239150)
حسین
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۳:۱۰
با این بازیکنا انتظار دارین ایران تیکی تاکا بازی کنه
ابزار دست کی روش رو ببینین
کدوم بازیکن ایرانی تو لیگ های معتبر اروپایی بازی میکنه؟؟ (239152)
ارش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۳:۱۹
بهار ملت ايران کلا يه جوريشون ميشه اگه يکي بهشون يه مدتي اجحاف نکنه حالشون بد ميشه کلا خوششون مياد کاري به کيروش
تيم ملي ندارم کلا دوست دارند (239154)
یامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۳:۳۸
مقاله یکسویه و بسیار مغرضانه بود... دفاع خوب یک استراتژی و مدل از بازی هست که از هر کسی هم بر نمیاد .. مربیان معدودی هستند که دفاع کردن رو بلدند مثل مورینیو و هاگل ... کسی که فوتبال سر در بیاره به بازی دفاعی نمیگه ضد فوتبال .. به نظر من بازی با ارژانتین نمونه یک بازی مدرن بود ... نگارنده توقع داشته ایران تو نیمه زمین ارژانتین بازی کنه و شدیدا اونارو تحت فشار بذاره ولی با کدوم ابزار؟!
امیدوارم نظرم منتشر بشه چون رای و نظر اکثریته فوتبالی هاست .. احیانا بهار که روحیاته دموکراتیکشو از دست نداده!؟ (239156)
امير
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۳:۴۱
تيم ملي برآيندي از باشگاههاي كشور است. در اين چند سال كدام باشگاه كشور در آسيا(و نه جهان) موفقيت داشته است كه تيم ملي داشته باشد؟ ميانگين گل زده تيم اول تا سوم ليگ كشورمان در هر بازي چقدر است كه توقع تهاجمي و بازيهاي پرگل از تيم ملي در بازيهاي رسمي و جهاني را توقع داريد. پس از چندين سال، تنها دوره اي كه تيم ملي بدون اما و اگر بطور مستقيم به جام جهاني و جام ملتها صعود كرد در حضور كيروش اتفاق افتاد.آيا همين اهميت ندارد؟ بهتر است انصاف داشته باشيم و بدانيم كسي مثل كيروش توانايي معجزه ندارد و تا وقتي ... (239158)
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۴:۰۷
این از بیماری یک ملت است که با باخت 1-0 برابر آرزانتین به خیابون بریزن و شادی کنند.درست خوب بازی کردن ولی به هر حال باختند و این خوشحالی نداره.خوشحالی باید تیمی مثل کاستاریکا کنه که تو گروهی قرار داشت که قهرمان 7 دوره جام جهانی حضور داشت و به عنوان سر گروه صعودشونو تو بازی دوم مسجل کردن.
کیروش برای فوتبال ما زحمت کشید ولی افتخاری نیاورد که اینجور سبنه چاکش بشیم (239170)
افشین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۴:۲۰
رفتار و شخصیت فردوسی پور انسان را یاد اسطوره احمدی نژاد می اندازه منتهی با زیرکی و سیاست خاصی که کمتر کسی به ان پی می بره
مقایسه بین چهار مربی با سابقه ذهنی بسیار متفاوت و هم چنین دفاع زیرکانه عادل از کی روش در ابتدای برنامه تهیه یک ویدئو از کی روش و مدح ایشان بدون کوچکترین یاداوری از سه مربی رقیب یعنی ذهن مخاطب را به سمت هدف خاص خود سوق دادن این موضوع توهین به شعور مخاطب نیست بلکه یک اصل ساده وجود دارد که اگر بنا بر مقایسه است باید معیارهای مقایسه به خوبی برای همه رائه شود (239173)
ایلیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۴:۲۳
کی روش به عنوان مربی در هدایت تیم های پرتغال و رئال با ابزارهای خوبی که در اختیار داشت چه تحول اساسی ایجاد کرد انصاف داشته باشیم و نظر بدهیم که این دو زیبا بازی می کردند و استراتژی غیر از سبک کنونی بازی ایران داشتند؟ پس با ابزارهای متفاوت نیز نتیجه حاصله تقریبا یکی است با اندک تفاوت هایی که بسیار بزرگ و برجسته شده اند (239178)
خولیو میرزایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۴:۳۰
برای من بعنوان خواننده حرفه ای مطالب ورزشی در معتبرترین روزنامه های ورزشی جهان جای افتخار است که چنین نویسنده های پرملاتی داریم. رامین فرهادی عزیز واقعا لذت بردم از اندیشه ای که در سر داری و شرفی که در قلمت. درود بر شما (239180)
me
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۴:۴۸
شمام دیگه شورشو دراوردید. خداییش کی تیمی با این انسجام و قدرت و تاکتیک داشتیم؟! عدم نتیجه گیری ما فقط به خاطر بی تجربگی بود که به مرور این مشکلم حل میشه. (239183)
نا شناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۴:۵۶
هیچ کس از تیم ملی و کیروش توقع برد ارژانتین و مسی رو نداشت ولی وقتی با برد بوسنی میتونیم بریم مرحله میشه ترکیب و هجومی تر از بازی نیجریه و ارژانتین چید نه که بازم با 9 تا دفاع بازی کرد.کارنامه کیروش به عنوان دستیار و نفر اول کاملا مشخص و جدا از همه (239187)
ایمان از اهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۶:۴۹
تعادل هیچ وقت در افکار مانیست از کیروش یک اسطوره یک ابرقدرت ساختن حامیان کیروش قدر سرسوزنی فکرکنید چه چیزه جدیدی با کیروش به دست آوردیم نتایج خوبی بازی زیبا فقط فقط بکش زیرش آقای فردوسی پور من عاشقانه شما رو دوست داشتم اما با این رفتارهای چند وقت اخیرت از چشم افتادی ای کاش کیروش تمدید کند و جام ملتها بماند و به مدعیان کیروش ثابت شود فقط فقط اسمه این آقا بزرگه مربی خارجی با جرات دل جیگر دار تیم ایران لازم داره صداو سیما مدام به به چه میکند انگار سوم گروه شدیم یا فتح الفتوحی کردیم (239216)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۶:۴۹
کاش تحلیلی ورزشی تر و تخصصی نوشته بودید که می شد روی آن نظر نوشت... (239218)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۷:۱۲
مربي تيم ملي با مربي باشگاهي فرق داره. من نمي دونم چرا روزنامه نگارهاي سياسي، تو مسايل ورزشي صحبت مي كنن! كيفيت ليگ ما و بازيكنان ما پايينه، حتي اگه گوارديولا مربي تيم ملي بشه همين ميشه كه هست! تيم ملي سالي سه تا بازي مي كنه، مربي هم روي اون سه تا ٩٠ دقيقه تمركز مي كنه، مثل ليگ نيست كه هر هفته بازي كني و ايرادارو بر طرف كني . حاج رضايي حرف قشنگي زد كه ما مديريت فوتبالمون خيلي ضعيفه. دليلشم مديران دولت قبلي (239227)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ۱۸:۰۳
مشکل ما همین محافظه کاریمونه،دوست داریم با تیمهای بزرگ مساوی کنیم،خداناکرده جرات نداریم مثل ژاپن یا کره جنوبی واسه برد بریم تو زمین ،پس کیروش خوب می بازه یعنی زیاد گل نمی خوریم یعنی کمتر از پنج تا پس خوبه (239251)
خسرو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۴ ۰۱:۴۷
بازی های تیم ملی رو در 2 سال در یک پاراگراف نابود کرده بعد ادعای کارشناس بودن هم داره (239341)
اسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۴ ۰۳:۴۰
کسی که این متن نوشته از نقد حاج رضایی به اقای نبی ناراحت شده ولی باید بدانید مردم همه به مسائل اشنا هستند.وحاج رضایی با کسی خصومتی ندارد وشخصی دلسوز می باشند (239359)
ننن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۴ ۰۴:۵۰
بازی جام جهانی رو با اکبر میثاقیان و مظلومی یا دیگر مربیان باید انجام داد تا بفهمید احترام یعنی چه فقط بخاطر کیروش ایران عظمت پیدا کرد چرا اینقدر بی ملاحظه کیروش برای فدراسیون ما بزرگه مردم ما لیاقت ابرام چرخی دارند یا منطقی با کیروش
یا مربی سطح بالایی مزاکره کردن و مربی با دانشی بیارن (239362)